Doi tineri moldoveni, Dorina Baltag și Alex Bivol, au cucerit publicul olandez, uimindu-i cu o inovație gastronomică de succes, fast-food sănătos și gustos la noul restaurant „Hamburgeria”.

Tinerii Dorina și Alex au vorbit în acest interviu pentru #diez despre hamburgerul moldovenesc, creat după rețetă proprie, ideea și succesul cu care s-au ciocnit după deschiderea restaurantului în Maastricht.

 

PC: Hamburgeria.nl

PC: Hamburgeria.nl

PC: Hamburgeria.nl

PC: Hamburgeria.nl

„Hamburgeria este un bar specializat pe hamburgeri, prin care ne propunem să oferim mâncare din sfera fast-food, dar una de calitate și servită cât de rapid posibil”, a spus pentru #diez Dorina Baltag. „Astfel, ne dorim să schimbăm trendul din această industrie.”

 

Dorina. PC: Hamburgeria.nl

Dorina. PC: Hamburgeria.nl

Dorina a recunoscut că: „Bucătăria întotdeauna a fost locul preferat al lui Alex. Trebuie să recunosc că, de când suntem împreună, șeful în bucătărie este Alex. După ce își termina chestiunile la compania sa de IT, se relaxa în bucătărie și mereu crea ceva frumos și, bineînțeles, gustos. Cine a avut ocazia să guste din bucatele lui, știe la ce mă refer. Pentru el, a face mâncare nu este doar o rutină, este o bucurie, mai ales când mâncarea preparată de el face plăcere celor din jur”, spune Dorina.

 

Alex. PC: Hamburgeria.nl

Alex. PC: Hamburgeria.nl

„Deschiderea unei afaceri în sfera business-ului culinar este împlinirea unui vis combinat cu o idee năstrușnică”, a adăugat ea. „Deseori l-am tachinat pe Alex la acest capitol, mai mult în glumă decât în serios și, după diverse călătorii prin Europa și America de Nord, am simțit că a venit timpul ca visul să devină realitate.”

 

Max, din Germania, primul cumparator la Hamburgeria. PC: Hamburgeria.nl

Max, din Germania, primul cumparator la Hamburgeria. PC: Hamburgeria.nl

PC: Hamburgeria.nl

PC: Hamburgeria.nl

„Când călătorești, deseori cauți să mănânci ceva rapid, pentru a reuși să vezi cât mai multe. Noi căutam să mâncăm nu doar ceva rapid, dar și ceva gustos și, dacă e posibil, și sănătos. Când m-a întrebat Dorina ce aș deschide, dacă aș avea posibilitatea să o fac chiar mâine, m-am gândit la hamburgeri. În Maastricht, unde locuim, nu sunt prea multe localuri specializate pe hamburgeri de calitate, mai ales în centrul orașului, unde sunt mulți turiști, dar și studenți.”

 

Alex cu echipa din bucătărie, pregătind o comandă de 13 hamburgeri în meniu, concomitent. PC: Hamburgeria.nl

Alex cu echipa din bucătărie, pregătind o comandă de 13 hamburgeri în meniu, concomitent. PC: Hamburgeria.nl

„Inspirația pentru burgere mi-a venit din călătoriile noastre: am colectat diverse ingrediente, condimente sau sosuri care mă intrigau, dar și rețete. Drept muză a servit și modul nostru de viață. Noi gătim foarte mult acasă, alegem produse biologice pe cât de mult posibil, ingrediente proaspete, evităm zahărul și încercăm să utilizăm cât mai puțină sare. În baza acestor inspirații, la Hamburgeria, clienții noștri au ocazia să guste hamburgeri gourmet, după rețetele create de mine”, a spus Alex.

 

19605_452882218220319_19311566292555043_n

PC: Hamburgeria.nl

Reacția olandezilor atunci când vizitează acest restaurant a venit fără întârziere, aceștia apreciind bucătăria propusă acolo. Despre ce le place cel mai mult și le atrage atenția, Alex și Dorina au spus: „În primele două săptămâni am fost complimentați pentru hamburgerii de calitate, pregătiți din ingrediente și sosuri proaspete, pentru băuturile biologice, fără adaosuri de zahăr, pentru crearea atmosferei unui bar de hamburgeri, pentru designul interior creativ și, nu în cele din urmă, pentru prețurile rezonabile”.

 

PC: Hamburgeria.nl

PC: Hamburgeria.nl

PC: Hamburgeria.nl

PC: Hamburgeria.nl

Despre dificultățile deschiderii unui restaurant într-o țară străină, mai exact în Olanda, Alex a relatat: „Deschiderea unei afaceri în sfera horeca (hotel-restaurant-cafenea) nu este mai dificilă decât într-un alt domeniu, cu excepția obținerii anumitor permise. În Olanda, procesul de deschidere a unei afaceri este foarte bine reglementat, trebuie doar să respecți regulile și să te conduci după ghidul de deschidere a unei afaceri, oferit de Camera de Comerț și de primăria orașului în care îți începi afacerea. Pentru a deschide Hamburgeria am avut nevoie de a obține permis de la Primăria Maastricht. Pentru aceasta, anexă la pachetul de documente au servit un business-plan bine pus la punct, inclusiv un plan financiar, precum și planificarea încăperii – design-ul interior și exterior”.

 

Peretele pe care clienții își pot scrie visele. PC: Hamburgeria.nl

Peretele pe care clienții își pot scrie visele. PC: Hamburgeria.nl

Cafeaua de la Hamburgeria e fairtrade. PC: Hamburgeria.nl

Cafeaua de la Hamburgeria e fairtrade. PC: Hamburgeria.nl

„Hamburgeria este un proiect-pilot”, a zis Alex. „Mi-am propus să testăm acest concept în orașul unde locuim, pentru ca mai apoi să-l multiplicăm sub formă de franciză. Deși ar părea prematur să afirmăm că avem priză la public, am fost deja „pețiți”. La doar două săptămâni de la deschidere ni s-au propus două parteneriate, unul pentru orașul olandez Vals, la hotar cu Germania și altul pentru orașul german Dusseldorf. Pentru moment, aplicăm tactica pașilor mici, dar voinici. Mai avem vise de împlinit, dar până atunci, mai avem de lucrat la creșterea conceptului Hamburgeria, iar Dorina trebuie să-și finiseze doctoratul.”

 

Anya din Ucraina, un alt client Hamburgeria. PC: Hamburgeria.nl

Anya din Ucraina, un alt client Hamburgeria. PC: Hamburgeria.nl

Alex și proprietarul magazinului vecin care a venit să îi felicite la deschidere. PC: Hamburgeria.nl

Alex și proprietarul magazinului vecin care a venit să îi felicite la deschidere. PC: Hamburgeria.nl

Descoperă Hamburgeria pe Facebook, dar și pe site-ul oficial.

#diez îi dorește succes Dorinei și lui Alex în dezvoltarea afacerii și realizări frumoase!