Discuții despre festivalurile din Moldova în zona improvizată de camping a unui birou din Capitală

Valeriu
Foto: Valeriu Istrati, moderatorul evenimentului

În seara de 21 august, Generator Hub a găzduit un eveniment unic în țară, unde toți doritorii de a discuta despre evenimentele culturale din țară care au avut loc, vor avea sau au fost anulate, s-au adunat să facă camping sub „cerul înstelat” al primului spațiu vast de coworking din Moldova.

Deși evenimentul începuse un pic mai târziu decât a fost planificat, oaspeții acestuia au avut parte de o atmosferă lucrativă, discuții intense sau degustații de vin – toate aceste activități fiind la dorința fiecăruia. Moderatorul evenimentului fusese Valeriu Istrati, fondatorul Winefique și oaspetele permanent al Generatorului.

Valeriu a menționat că evenimentul are un scop dublu – primul este de a afla mai multe despre organizarea și desfășurarea evenimentelor culturale, mai ales a festivalurilor, iar al doilea – cel de a crea o expoziție fotografică în spațiul de coworking.

 

Zona improvizată de camping din Generator Hub

 

Evenimentul din seara de vineri a avut câțiva invitați speciali, cea mai cu experiență fiind, bineînțeles, Nata Albot, fondatorea Klumea, membru al boardului de directori Koolture Tricolore, autoarea cărții de bucate „Din Bucătăria Mamei Mele” și organizatoare a o mulțime de evenimente de valoare pentru Republica Moldova. Dat fiind faptul că Nata se află la moment în Canada, aceasta nu a servit drept un baraj pentru ea ca să ofere cât mai multe sfaturi, informații utile acumulate din experiența sa de organizator de festivaluri. În urma unei discuții pe Skype, echipa #diez a adunat următoarele sfaturi și îndrumări de la Nata Albot:

#1. Oamenii percep și fac diferențe. Moldovenii au început din ce în ce mai mult să călătorească și, astfel, să observe cum în exteriorul țării se desfășoară evenimentele.

#2. Evenimentul nu trebuie să se bazeze exclusiv pe factorul financiar. Odată ce un oaspete pășește la festivalul tău, acesta automat devine un ambasador al evenimentului. Prin urmare, dacă ultimul face parte din categoria WOW, resursele investite sunt justificate.

 

IA MANIA, PC: Valeriu Istrati

#3. Trebuie de investit în resurse umane. Astfel, evenimentul devine un factor ce oferă oportunități și posibilități oamenilor de a se manifestă. În Moldova, persoanele sunt oarecum nemotivate să creeze, întrucât nu au spațiu unde își pot manifesta ambițiile creative.

#4. Fundraising eficient. Dacă evenimentul este gratuit, acesta trebuie subsidiat 100 % din partea organizațiilor și structurilor de stat. Moldova este o țară care are bugete, însă acestea sunt administrate în așa un mod, încât nu rămâne loc pentru evenimentele culturale. Sau bugetele alocate pentru ele sunt foarte modeste, iar costurile și cheltuielile pentru un eveniment sunt mult mai mari decât se presupune.

 

MAI DULCE, PC: Dionisie Bulbocean

#5. Networkingul este extrem de binevenit. Astfel, trebuie de creat relații utile, pentru ca să ai acces spre potențialii investitori.

#6. Sunt binevenite și înregistrările în listele de obținere a granturilor sau utilizarea platformelor de crowdfunding. Ultima nu înseamnă, însă, că ți-ai înregistrat proiectul și ai uitat de el. Este nevoie de o muncă enormă în promovarea proiectului prin intermediul acestui instrument pe spațiile de social media.

#7. Echipa este un factor foarte important în procesul de organizare a evenimentului. Selecția persoanelor din echipă trebuie de făcut într-un mod competent, intuiția trebuie exploatată în acest caz. De asemenea, oamenii trebuie să fie capabili de multitasking, întrucât aceasta face dintr-un profesionist un profesionist de neînlocuit.

 

PC: Klumea

#8. Nu trebuie de adus o mulțime de lucruri din Occident, dar de valorificat elementele naționale și tradiționale.

#9. Festivalurile trebuie de organizat în așa un mod, încât să nu aibă loc doar o singură dată. Astfel, trebuie de investit în resurse, spre exemplu – în aparataj, elemente decorative etc., care vor putea fi utilizate și la o următoare ediție.

 

Roman Gluck povestește jurnaliștilor despre corturile amenajate în Generator Hub

La eveniment au fost prezenți și organizatorii festivalului Luna Plină, care va avea loc în perioada 28-30 august. Aceștia au descris câteva detalii despre eveniment care nu erau cunoscute până acum. Pe un spațiu de 5 hectare vor fi amenajate două scene, diverse zone de activități, cum ar fi cea de sport, yoga, chilling, va fi amenajată o zonă separată de bucate, dar și o zonă pentru îndrăgostiți. De asemenea, prețul biletului va fi de 130 de lei pentru trei zile, dacă acesta va fi cumpărat în prealabil. Mai multe detalii despre artiști poate vor fi făcute publice în curând, însă organizatorii mizează, după spusele lor, pe un marketing agresiv pentru ultima săptămână. De asemenea, ei au adăugat că este foarte important să lucrezi la imaginea festivalului tău. În plus, organizatorilor le pare rău că nu va avea loc în același timp și un alt festival, deja tradițional pentru Moldova, pentru a vedea care ar fi impactul Lunii Pline asupra culturii moldovenești.

Cele 5 hectare de fericire de la festivalul Luna Plină, PC: Luna Plină

Evenimentul de la Generator Hub a durat întreaga noapte, oaspeții bucurându-se de diverse activități interesante și având ocazia să doarmă în corturile amenajate în cadrul spațiului de coworking.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente