„Ca să înțelegi cât e de frumoasă Moldova, trebuie s-o vizitezi.” A fost lansată campania „Hai la mine acasă”

collage

Când ultima dată ați luat mașina, bicicleta sau autocarul și ați pornit să descoperiți și să redescoperiți în lung și lat Moldova? Pentru că luna august e dedicată călătoriilor și noilor experiențe, în Moldova a fost lansată campania „Hai la mine acasă”.

Campania, lansată ieri, este dedicată diasporei moldave și nemijlocit cetățenilor care se aventurează în a-și explora țara și ulterior, a o promova printre prietenii săi internaționali.

„Rolul principal în cadrul acestui proiect îl are diaspora. Moldovenii din afara țării au rolul să promoveze cultura și tradițiile în modul în care să motiveze mai mulți turiști să aleagă Moldova drept destinație turistică. Începând cu august și finalizând cu octombrie, în Moldova vin foarte mulți turiști, în acest an așteptăm să deservim aproximativ 2000 de turiști lunar. Noi avem așteptări mari de la această campanie. „Hai cu mine acasă” nu este o campanie de de un an, ea va continua prin persoanele care aleg să viziteze Moldova și să o recomande altora drept destinație turistică”, Emilian Dzugas, Președinte ANTRIM. 7 8

Evenimentul de lansare a campaniei a avut loc la Aeroportul Internațional Chișinău, care zilnic deservește mii de călători. La intrarea în țară, polițiștii de frontieră, cu zâmbete pe buze, au oferit tuturor ghidul turistului în Moldova.

„Fiecare polițist de frontieră care este în cabina de control va zâmbi, în primul rând, după care călătorilor li se va înmâna un pliant cu mai multe informații despre locurile care merită vizitate în Moldova și experiențele care merită trăite. Chiar dacă obișnuiesc să călătoresc cu familia prin țară, am identificat patru destinații unde deocamdată nu am fost, dar urmează să merg”, spune Rosian Vasiloi, șeful Poliției de Frontieră.

4 - Copie

Campania „Hai la mine acasă” reprezintă o completare a campaniei internaționale de promovare a Republicii Moldova ca destinație turistică „Be Our Guest”/„Fii Oaspetele Nostru”, lansată anul trecut, înregistrând un succes remarcabil.

„Noi promovăm un mesaj pentru diaspora moldovenească. Îndemnăm moldovenii din toate țările lumii să-și invite prietenii internaționali la ei acasă. Dar întâi de toate, pentru a da sugestii, aceștia trebuie să încerce experiențele care ar putea să-i fascineze pe turiști. Conform ultimului sondaj realizat cu turiștii care au venit în Moldova, unul din trei a fost motivat de prietenii cate fie s-au născut, fie locuiesc în Moldova. Trebuie să valorificăm această armată de ambasadori pe care o are Moldova în țară, dar și în afara ei, în diasporă”, Diana Lazăr, vice director, Proiectul de Competitivitate din Moldova al USAID, Guvernul Suediei și UK aid.

Ghid turistului conține adrese, informații și sugestii de experiențe interesante și interactive, pe care neapărat să le încerci în Moldova. Acesta te ajută să organizezi o vacanță sau călătorie, ca aceasta să se transforme neapărat în una de succes, cu amintiri frumoase.

Ghidul include vizite la destinații frumoase, un număr impresionant de vinării, biserici, mănăstiri, dar și multe activități interactive, de aventură ușoară, cum ar kayaking pe Nistru sau masterclasuri de gătit sarmale, plăcinte, vizite în Găgăuzia sau stânga Nistrului. Ceea ce reprezintă o ofertă foarte diversă pentru turismul în Moldova.

3 - Copie

„Am avut ocazia în 2018 să merg de aproximativ 40 de ori în afara țării. Prin urmare, comunic foarte mult cu diaspora. Am ales să mă implic în această campanie, deoarece am observat că oamenii din lipsă de timp, uneori, nu sunt informați în raport cu lucrurile care se întâmplă în țară. Am salutat cu drag această campanie de informare a concetățenilor noștri. Povestind despre campanie, nu doar comunitatea mea din diasporă, ci și cei de acasă a zis că este interesată să afle mai multe”, Adrian Ursu, interpret, ambasadorul campaniei.

„Hai la mine acasă” a fost concepută cu un scop și o cauză, ce implică toți cetățenii din Moldova, fie că au ales să rămână în țară sau să facă parte din diasporă. „Dacă veniți cu un prieten străin, deveniți un ambasador vocal, povestiți peripețiile plăcute și mai puțin plăcute”, spune Nata Albot.

Călătorii care au aterizat astăzi la Aeroportul Internațional Chișinău au salutat campania proaspăt lansată. Mulți dintre aceștia au menționat că promovarea destinațiilor turistice este o necesitate, dat fiind faptul că Moldova are cu ce se mândri.

„Nu prea călătoresc în Moldova, acum am revenit dintr-o vacanță de peste hotare. Am reușit să trec cu un ochi prin ghid și cred că e timpul să descopăr țara mea”.

5 - Copie

În același context, o altă călătoare a spus că despre campanie a aflat de pe internet și așteaptă în luna octombrie, de Ziua Vinului, doi prieteni din străinătate.

„Am văzut videoul pe Instagram. Îmi place că se implementează campanii de promovare a turismului, că de altfel, așa redescoperim și noi Moldova. În octombrie, doi prieteni vin „la mine acasă” și cred că voi reuși să găsesc prin ghid o vinărie potrivită la care să mergem”.

Campania ne propune să valorificăm atuurile Moldovei și să le promovăm.

„Noi suntem departe de stereotipurile turistice, nu avem nici munți nici mare, și din această cauză e complicat să explici ce e Moldova. Sunt dealuri și văi, dealuri și văi, însă cumva, aceste dealuri și văi sunt foarte frumoase și ca să înțelegi cât de frumoase sunt ele, trebuie să le vezi”, spune Mișa Țurcanu, ambasador al campaniei.

1 - Copie (2)

Campania cuprinde și un concurs cu premii, distribuirea de materiale informativ-turistice la intrarea în țară și în mediul digital, precum și o campanie de comunicare națională și externă pe piețele țintă. Pentru a fi parte la concurs, participanții sunt îndemnați să-și împărtășească experiențele pe rețelele de socializare pe Facebook și Instagram, utilizând hashtag-urile #hailamineacasa și #beourguest. Bloggerul Mișa Țurcanu, jurnalista Nata Albot și interpretul Adrian Ursu se alătură campaniei și provoacă localnicii, diaspora și turiștii să-și folosească talentul de povestitor și creativitatea de a relata despre călătoria prin Moldova:

  1. Postează un scurt video cu impresiile despre destinațiile și experiențele frumoase pe care le-ați vizitat împreună cu oaspeții tăi.
  2. Etichetează în postare pe unul dintre cei trei mesageri ai campaniei: Mișa Țurcanu, Nata Albot sau Adrian Ursu.
  3. Neapărat folosește hashtag-urile #hailamineacasa și #beourguest.
  4. Accesează un kit digital cu sugestii de locuri și experiențe pe care le poți organiza în Moldova pe http://www.moldova.travel/.
  5. Mișa Turcanu, Nata Albot și Adrian Ursu vor alege pe 15 Septembrie câte 3 câștigători, care vor fi premiați cu torbe pline de lucruri frumoase și utile cu logo-ul Moldovei, vinuri legendare și surprize. Câștigătorii vor fi aleși după originalitatea și creativitatea video-ului, dar și potrivit impactului pe rețelele de socializare, ceea ce ar include numărul de like-uri și share-uri. Fii creativ și activ!
  6. Pentru cel mai inspirat participant se oferă un premiu mare: un weekend pentru 2 persoane la orice vinărie din țară*.

Cele mai captivante experiențe și noutăți din cadrul campaniei vor putea fi urmărite pe pagina de Facebook:  Moldova: Discover the routes of life și pagina de Instagram Moldova.travel.

6 - Copie

hai

Organizatori ai campaniei sunt ANTRIM și Poliția de frontieră, cu susținerea partenerului strategic Proiectul de Competitiivtate din Moldova, finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UK aid.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente