Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) a avertizat public, astăzi, 17 noiembrie, în cadrul ședinței publice, 12 radiodifuzori (9 posturi de televiziune și 3 posturi de radio) pentru neprezentarea declarațiilor privind transparența proprietarilor beneficiari ai acestora.

Radiodifuzorii privați erau obligați să facă publice lista cu numele proprietarilor beneficiari și datele privind cota de participare la capitalul social până la 10 noiembrie curent, scrie site-ul media-azi.md.

Cei 12 radiodifuzori care nu au depus declarațiile sunt: Televiziuni – Vocea Basarabiei TV, TV Călărași, Stil TV, Ren Moldova, Gold TV, Fishing&Hunting, Canal X, Aiîn-Aciîc, Aici TV; Posturi radio – Vocea Basarabiei, Kiss FM, Aquarelle FM.

Membrii CCA au decis să acorde suplimentar 72 de ore, timp în care aceștia să prezinte informațiile necesare. Din cei 120 de radiodifuzori care activează în R. Moldova, conform datelor CCA, 88 de entități media au prezentat în termenul stabilit declarațiile privind transparența proprietății, iar 20 de radiodifuzori le-au prezentat cu întârziere.

Totodată, specialiștii care au analizat documentele au constatat anumite neclarități în actele a 62 de radiodifuzori: absența copiilor buletinelor de identitate ale beneficiarilor finali și neindicarea cotei lor de participare, lipsa simbolului postului, paginii web, numelor producătorilor și realizatorilor de programe etc. Radiodifuzorii care au prezentat declarații incomplete sau neclare au fost obligați de CCA să înlăture aceste lacune în termen de șapte zile.