Vlad Plahotniuc a fondat în această săptămână două firme noi: General Media Group Corp. şi Radio Media Group Inc. Pe cele două întreprinderi au fost trecute patru televiziuni şi trei posturi de radio pe care controversatul om de afaceri le-a ascuns, de-a lungul anilor, în spatele unor companii off-shore.

Businessmanul a operat aceste schimbări odată cu intrarea în vigoare a modificărilor Codului audiovizualului prin care radiodifuzorii privaţi sunt obligaţi să declare cine sunt adevăraţii proprietari ai posturilor, informează anticoruptie.md.

Potrivit noilor prevederi, în termen de zece zile de la intrarea în vigoare, radiodifuzorii privați au fost obligați să facă publică lista cu numele proprietarilor beneficiari şi datele privind cota lor de participare la capitalul social, lista membrilor consiliului şi numele administratorului, numele realizatorilor, producătorilor de programe sau de emisiuni.

Consiliul Coordonator al Audiovizualului a fost anunţat despre modificări de către Petru Jelihovschi, iar în şedinţa de astăzi membrii CCA au luat act. Cele patru televiziuni sunt: Publika TV, Prime TV, Canal 2 şi Canal 3.

Firmele au fost fondate la 10 noiembrie, termenul-limită prevăzut de lege. În cazul ambelor, omul de afaceri deţine cota de 100%. Companiile au acelaşi sediu: strada Ghioceilor 1 din Chişinău (pe teritoriul complexului Moldexpo), acolo unde se află şi trustul General Media Group din care fac parte televiziunile şi posturile de radio.

General Media Group Corp. este administrată de Petru Jelihovschi. Capitalul social subscris este de 42 de milioane de lei. Radio Media Group Inc. este administrată de Victoria Bucătaru, capitalul social subscris al firmei fiind de cinci milioane de lei. Obiectivele de activitate declarate ale celor două companii sunt identice: emisie pentru difuzarea serviciilor de programe pe cale radioelectrică terestră şi prin orice alte mijloace de telecomunicaţii decât cele radioelectrice terestre; activităţi ale agenţiilor de publicitate; producţie cinematografică, video şi de programe de televiziune; consultanţă pentru afaceri etc.

Reamintim că termenul-limită la care se putea de anunțat cine sunt adevărații proprietari ai televiziunilor și canalelor media a fost 10 noiembrie 2015, astfel au rămas încă televiziuni care nu și-au făcut public numele proprietarilor.