Dacă anul trecut, o sigură elevă a reușit să obțină media egală cu 10 la examenele de bacalaureat, în 2017 - trei eleve au înregistrat acest succes. Rezultatele au fost prezentate de Ministerul Educației, în urma verificării cererilor de contestare.

În rezultatul examinării contestațiilor rata de promovare pentru absolvenții din licee a crescut cu 1,84 puncte procentuale și constituie 83,08%, rata de promovare pentru absolvenții din colegii a crescut cu 1,65 puncte procentuale și constituie 48,43%, iar rata de promovare pentru restanțierii din sesiunile anterioare crescut cu 1,08 puncte procentuale și constituie 19,74%.

Numărul candidaților care au promovat examenul de Bacalaureat a crescut cu 303 și este egal cu 11320. Numărul candidaților cu nota medie mai mare sau egală cu 8 este de 1593, în comparație cu 1434 în 2016, 300 de candidați au nota medie mai mare sau egală cu 9, în comparație cu 209 în 2016, iar 3 candidați au nota medie 10, în comparație cu 1 în 2016. Iată cine sunt cele trei absolvente cu 10 pe linie:

Sorina Solonaru – absolventa liceului „Gheorghe Asachi”, Chișinău

DSC_8469-1140x761

Sorina a absolvit liceul „Gheorghe Asachi” din Capitală și a scris teste la istorie, matematică și română, la franceză fiind scutită în urma obținerii unei certificări internaționale. Într-un interviu pe #diez, Sorina ne-a spus: „Eu cred că BAC-ul este bun, fiindcă e bazat pe cunoștințe și pe ceea ce înveți în toți acești trei ani. BAC-ul nu te reprezintă 100 %, nu înseamnă că dacă l-ai scris pe 8, atunci tu știi acest obiect de nota 8. E un fel de examen mai deosebit în viața ta, când vezi dacă tu ești în stare să-l susții. În viață oricum mai urmează examene și trebuie să fii pregătit pentru ele. Da, pot exista și întrebări mult mai pregătitoare de viață decât logaritmii la matematică, dar dacă am exclude BAC-ul acum, trebuie schimbată curricula în întregime. La română, spre exemplu, aș vrea să fie mai mult analizată capacitatea de a susține o opinie.” Din luna august, Sorina își va începe studiile la Stockholm School of Economics în Riga, acolo unde va învăța Economie și Business în limba engleză.

Ana Kalinovski, absolventa liceului „Bogdan Petriceicu Hașdeu”, Drochia

10399547_1570532373256813_7860852570239988658_n

Ana a susținut examenele la limba și literatura română, istoria românilor și universală și matematică, fiind scutită de examenul la limba engleză, deoarece a obținut un certificat TOEFL. Într-un interviu pe #diez, Ana spunea: „Camerele de luat vederi nu au constituit un impediment pentru mine, de aceea m-am concentrat pe testul din fața mea și am încercat să fac tot ce pot pentru a-mi demonstra cunoștințele.” Îi place matematica, dar nu s-a bazat pe faptul că rezolvă ușor unele exerciții, ea continua să persevereze și rezolva examenele de BAC din anii precedenți. Pentru examenul la limba maternă, Ana s-a bazat pe lista enormă de lecturi pe care le-a efectuat, iar la istorie a încercat să găsească și unele metode alternative de învățare. Nu a decis încă în ce oraș urmează să-și înceapă studiile de licență, dar cert este că va participa la concursul de admitere la o facultate de medicină în România.

Alexandra Duca, absolventa liceului „Dante Alighieri” din Chișinău

alexandra

Tânăra a susținut pe notă maximă examenele de BAC la limba și literatura română, chimie, istoria românilor și universală și a fost scutită de examenul la limba italiană, la care a obținut o certificare internațională. „Secretul meu a fost că am știut structura BACului, am făcut mai multe teste de exersare, am citit baremele și asta m-a ajutat foarte mult. La mine nu a fost o loterie. Eu am avut note mari și la liceu și la BAC. Dacă te pregătești pe parcursul anilor și te concentrezi, nu poate să fie altfel decât bine”, a spus Alexandra în cadrul unui interviu anterior pe #diez. Își dorește să facă studii de calitate și să obțină o diplomă recunoscută la nivel internațional. Iată de ce, a ales să meargă la o universitate din România. Despre sistemul educațional de la noi, spune că există câteva lucruri pe care le-ar schimba. Și-ar dori să existe mai multe ore practice, fiindcă teoria nu este nici pe departe de ajuns atunci când studenții ajung față în față cu realitatea.