Pandemia și carantina ne-au schimbat considerabil modul de viață cu care eram obișnuiți până acum. Majoritatea persoanelor încearcă să-și treacă serviciile și jobul în mediul online. Totodată, practic fiecare sferă de activitate a avut de suferit schimbări, însă acest lucru nu ne oprește. Ne adaptăm condițiilor și mergem mai departe. Astăzi, vă aducem povestea unui agent imobiliar, care la fel ca noi toți și-a reorganizat modul de muncă în această perioadă. Ion Asandi, împreună cu echipa sa de la chirii.md încearcă la maximum să evite contactul direct cu clienții, implementând, în acest sens, mai multe idei. Una dintre acestea este vizualizarea apartamentelor sau oficiilor pe care vrei să le închiriezi chiar de pe canapea, iar totul datorită tururilor virtuale. Vezi povestea lui Ion în textul de mai jos.
Carantina ne-a prins într-o perioadă extrem de productivă pentru domeniul imobiliar. În această perioadă a anului, au loc cele mai multe tranzacții.
În momentul acesta, aș fi fugit de la o prezentare de imobil la alta, de la notar la cadastru, de la cadastru la oficiu și tot așa în fiecare zi a săptămânii.
Astăzi, atât eu cât și echipa mea încercăm să ne menținem calmul și să mutăm cea mai mare parte a activității în mediul online. De aceea, am implementat mai multe idei care ne permit să oferim servicii de consultanță imobiliară clienților noștri, evitând deplasările și contactul direct.
Una dintre aceste idei este Turul Virtual 360 de grade. Îl aplicam și înainte, acum însă interesul și necesitatea lui a crescut considerabil. Astfel, clientul are posibilitatea să analizeze minuțios fiecare colț al apartamentului, fără grabă, pentru a înțelege dacă dorește sau nu să programeze o vizionare ulterioară. Această vizionare la distanță poate fi ghidată de agentul imobiliar prin telefon sau rețelele sociale pentru a-i oferi clientului toate detaliile. Simplu, cu doar câteva clicuri de pe canapea, cei interesați pot să se deplaseze virtual prin apartament având o vedere de 360 de grade. Această soluție reduce considerabil contactul fizic și oferă în același timp o experiență digitală nouă.
Totuși, mie și colegilor mei ne este dor de oficiu mai mult ca niciodată. Ne lipsește acel haos productiv. Acum însă, am redus la maximum activitatea din birou, agenții imobiliari îndeplinesc toate sarcinile de acasă, iar în oficiu aceștia utilizează doar imprimanta și echipamentul pentru video și foto. Fiecare angajat are o cheie de acces pentru a evita aflarea în încăpere concomitent cu alți colegi.
Activitatea agențiilor imobiliare nu a fost sistată, dar încercăm la maximum să reducem riscul pentru clienții noștri și sănătatea proprie. Dacă avem programată o întâlnire, limităm numărul persoanelor implicate. Ce însemnă aceasta? Nu se permite accesul pentru mai mult de trei persoane. În momentul vizionării imobilului, sunt prezenți doar agentul imobiliar și potențialii clienți. Proprietarii nu sunt prezenți, iar negocierea prețului sau condițiilor se efectuează în scris, prin intermediul agentului imobiliar.
Cred că nu mai este nevoie să menționăm măștile, mănușile și seturile de protecție pentru încălțăminte pe care le utilizăm și le oferim cu mare drag clienților, suprafețele dezinfectate înainte și după orice vizionare și vizionarea doar a celor imobile în care nu se locuiește.
Suntem precauți! Este vorba de siguranța clienților și a noastră.
Sperăm că totul se va sfârși în curând și ne vom bucura de rutina de care cândva ne plângeam!
Carantina ne-a prins pe toți așa cum ne-a prins: fără pregătire psihologică sau emoțională și cu multe alte neajunsuri. În această situație, indiferent de vârstă, statut social sau job, majoritatea oamenilor trăiesc și experimentează același lucru: prima carantină din viața lor. Dacă ai și tu o istorioară despre prima ta carantină, pe care ai vrea să o împarți cu cititorii noștri, nu ezita să ne scrii!