(foto) De la informații despre Maia Sandu până la Отпетые мошенницы. Ce au căutat moldovenii pe Google în 2019

ce-cauta-moldovenii

Ne-au mai rămas zile numărate până la finele acestui an plin 2019 și se pare că e deja momentul să tragem linia și să facem unele bilanțuri. Echipa Seolitte a decis să colecteze cele mai inedite tendințe din motoarele de căutare, pentru ca cititorii acestui material să perceapă cât de pestriț este tabloul căutărilor online la noi în țară.

Politica în Google: cifre, topuri și eroi

Așa cum bine știi, anul 2019 a trecut sub auspiciile mai multor procese electorale, prin urmare, un volum consistent din toate căutările efectuate au fost cu și despre personajele și partidele politice integrate în curse electorale.

statistici-alegeri-locale-md

Cel mai vizibil cuvânt-cheie cu cel mai mare volum de căutări lunare a fost cec.md (18 100 de căutări), lucru de la sine înțeles dacă ne gândim că anume ei sunt cei responsabili de desfășurarea alegerilor și de asigurarea credibilității procesului electoral. În mod firesc, este urmat îndeaproape de cuvântul-cheie rezultate alegeri 2019 (un volum de 4 400 de căutări lunare).

Cel mai căutat partid politic online a fost platforma „Dreptate și Adevăr”, în frunte cu Andrei Năstase (volumul lunar a fost de 1 600 de căutări). Pe locul doi s-a situat Partidul Democrat din Moldova cu circa 1 000 de căutări pe lună.

Cele mai vizibile personaje politice au fost Maia Sandu cu circa 3 600 de căutări pe lună și Igor Dodon cu 2 400 de căutări. Vlad Plahotniuc este cel care închide topul liderilor, cu o cifră de 1 600 de căutări pe lună.

# Social(mente) activi pe Google

Părăsim zona incomodă a politicului și ne mutăm organic în căutările sociale ale moldovenilor. Până la urmă, anume acest domeniu este cel mai important și relevant pentru cetățenii Republicii Moldova, care nu reușesc să iasă dintr-o problemă și nimeresc într-alta.

Se pare că cel mai căutat de-a lungul lui 2019 a fost portalul YouTube.com, care deschide lista cu o cifră de circa un milion de căutări lunare. Totuși, grijile trec mai ușor cu un strop de divertisment.

În urma gigantului mediatic vine 999.md, cel mai mare „talcioc” online (n.r. talcioc – bazar), unde se pot găsi cele mai diverse servicii și produse, de la cabluri pentru smartphone-uri și până la masaje… acasă. Totuși, moldovenii au căutat cel mai mult cuvintele-cheie 999 auto (40 500 de căutări lunare) și 999 md mobila (8 100 de căutări lunare).

Dintre portalurile de știri destinate tinerilor diez.md a înregistrat o cifră medie de 1 600 de căutări lunare. Se pare că moldovenii au o necesitate stringentă de informații actualizate constant.

# Unde-i miliardul, tovarăși?

Și cum am fi trecut cu vederea capitolul finanțe? Cea mai căutată instituție financiară a fost banca Moldova Agroindbank (maib) (3 3100 de căutări lunare) și cel mai căutat instrument a fost calculatorul serviciilor de creditare (27 100 de căutări lunare).

Tot în această sferă, unul dintre cele mai frecvente servicii căutate online este курс валют cu o cifră de 22 200. Se pare că rulajul și circulația monetară este unul dintre cele mai relevante subiecte pentru cititorii moldoveni.

# Să vorbim despre frumos. Cifre din artă și divertisment

Avem nevoie de circ și de pâine. Regula aceasta funcționează de câteva mii de ani și tot nu-și pierde din actualitate. De aceea, Seolitte a decis să sondeze și așteptările estetice sau apetitul cultural al moldovenilor.

Se pare că de o mare popularitate se bucură filmele „Форсаж: Хоббс и Шоу” cu o cifră de căutare de 6 600, „Мстители: Финал” cu o cifră de căutări lunare de 14 800. Cuvântul cheie мультики a fost la mare căutare, probabil pentru că părinții au nevoie de divertisment pentru cei mici sau poate au nostalgie după vremuri demult trecute.

# Generalități

Se pare că moldovenii au un profil extrem de pestriț în materie de căutări pe Google, care se modifică în dependență de diferite evenimente sociale, schimbări economice sau politice.

De exemplu, aceștia cumpără mai intens automobile în perioada august-septembrie și opțiunile se împart între cuvintele-cheie benz (27 100 de căutări pe lună) și bmw (22 200 de căutări pe lună).

Ce ne oferă aceste cifre? În primul rând, un tablou a publicului țintă pe diferite segmente de marketing, posibilitatea de a viza un mesaj publicitar corect și de a adapta o afacere după necesitățile pieței.

Seolitte îți oferă promovare online de înaltă calitate, ținând cont de necesitățile tale în materie de cuvinte-cheie, imagine și brand. Compania este la un click distanță de tine. Completează formularul AICI sau sună la 069 809 235 pentru o consultanță operativă!

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente