Cărți, flori, dulciuri și bere. Top afaceri e-commerce din Moldova

floral soul main
Foto: Floral Soul/Facebook

După ce a analizat peste 100 de companii din Moldova care își vând produsele online, XY Partners, accelerator de afaceri, a realizat un TOP al afacerilor din domeniul e-commerce din țara noastră.

Acest clasament nu a fost realizat în baza veniturilor pe care le obțin companiile, așa cum probabil te-ai așteptat. A fost luat în calcul prezența online, brandul și satisfacția clienților. Au fost analizat paginile de pe rețelele de socializare și recenziile de pe Google sau Facebook.

Bestseller

Sursă foto: Bestseller/Facebook

Cu o comunitate de 121 000 de următori pe Instagram, Bestseller se remarcă prin valorile și misiunea clară. Promovează lectura și își propune ca într-o bună zi, în fiecare casă să existe o bibliotecă de familie. Prin conținutul lor, librăria creează o comunitate angajată și activă. Din cele 270 de recenzii pe Google, nota medie este de 4,7 din 5, ceea ce denotă nivelul de satisfacție a clienților.

Viorica Cosmetic

Sursă foto: #diez

Brandul autohton de cosmetică se remarcă prin conținutul creativ și captivant pe rețelele de socializare. De remarcat este și identitatea vizuală bine definită. Compania interacționează activ cu comunitatea virtuală de 43 100 de următori pe Instagram, organizează concursuri, oferă reduceri și răspunde la comentarii. În medie, clienții i-au oferit o notă de 4,5 din 5. Brandul este prezent pe piața internațională cu un site dedicat în limba engleză viorica.eu.

Eclair

Sursă foto: Eclair – The art of living/Facebook

Eclair este primul magazin conceptual din Moldova cu porțelan, decor pentru casă, ceaiuri, lumânări parfumate și ustensile de gătit europene. Are o comunitate de 15 700 de următori pe Instagram și o notă de 4,7 pe Instagram. Interacționează cu publicul prin video-uri informative, rețete și prezintă produsele într-o manieră creativă. Site-ul a fost creat pe platforma numărul 1 de e-commerce în lume – Shopify.

Floral Soul

Sursă foto: Floral Soul/Facebook

Brandul se face remarcat prin conținutul creativ și captivant, valori și misiune bine definite precum și o satisfacție a clienților la cel mai înalt nivel. Dovadă sunt cele 59 de recenzii disponibile pe Google care i-au dat o notă medie de 4,9 din 5. Floral Soul este vizibil pe rețelele de socializare, cu o comunitate de 10 900 de următori pe Instagram.

Les Perles

Sursă foto: Les Perles/Facebook

Relativ nou pe piață, brandul e-commerce care oferă bijuterii din perle naturale se remarcă prin campaniile creative pe social media și o creștere semnificativă la nivel de vânzări. Site-ul este creat pe platforma Shopify. Este deja prezent pe piața din UE sub numele de PearlCode. În curând, acesta va fi și numele din Republica Moldova. Pe Facebook are doar două recenzii, ambele oferind nota 5.

Moft Dulce

Sursă foto: IarmarEco/Facebook

Moft Dulce este un brand autohton, născut din pasiunea pentru tot cei natural și sănătos. Produsele pe care le vând sunt pasta din nuci, caramel sărat și altele. În curând, Moft Dulce va avea și opțiunea de abonamente. Conform Google reviews, afacerea are o notă de 4,8 din 5. Aici puteți citi un interviu realizat de #diez cu fondatoarea afacerii „Moft Dulce”, Nadejda Hadjivu.

Atu Winery

Sursă foto: ATU Winery/Facebook

Povestea vinăriei ATU începe în anul 2016, atunci când soții Victor Vutcărău și Vlada Balica au decis să producă un vin pentru familia lor. Între timp, ATU a devenit prima vinărie urbană din Moldova, unde puteți găsi și primul club de vin al fanilor acestei licori. Dacă ai încercat vinurile ATU și vrei să le ai mereu în vinoteca ta, poți să te înscrii în clubul ATU și vei primi de patru ori pe an vinurile tale preferate direct la tine acasă. Aici puteți să citiți care este ATU-ul primei vinării urbane din Moldova, material realizat de #diez.

Litra Brewery

Sursă foto: #diez

Litra Brewing Company este prima fabrică de bere artizanală și de familie din Moldova. În anul 2013 au început revoluția berii artizanale în țara noastră. Ideea lor principală a fost să ajute oamenii din Moldova să descopere o lume diferită a berii. La fabrica de bere Litra se organizează și excursii, doar sâmbăta. Vă puteți programa online aici. Conform Google reviews, afacerea are o notă de 4,8 din 5. Aici puteți să citiți un articol realizat de #diez despre impresiile unui grup de jurnaliști care a fost în excursie la fabrica de bere „Litra”.


Toate companiile prezentate s-au evidențiat prin abordarea centrată pe client și conținut creativ. Totodată, denotă potențialul imens al industriei e-commerce în Republica Moldova și potențialul de extindere în afara țării. Cu toate că fiecare companie împărtășesc valori și misiuni diferite, toate brandurile oferă o experiență la cel mai înalt nivel pentru clienți.

XY Partners organizează o nouă ediție a programului dedicat afacerilor din comerțul electronic. Companiile sunt ajutate să creeze magazinul online pe Shopify și două campanii de promovare pe rețelele sociale și Google Ads.

Platforma Shopify este apreciată pentru interfața ușor de utilizat, suportul și comunitatea precum și expunerea internațională. 

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente