Câți bani au cheltuit politicienii și partidele politice pentru promovarea campaniei electorale pe social media

alegeri-vot-urna-1

Organizațiile Mediapoint (Republica Moldova) și MEMO 98 (Slovacia) au elaborat un studiu în care au monitorizat activitatea pe social media a celor 20 de partide, două blocuri și a unui candidat independent în perioada campaniei electorale din vara acestui an. Doar aproximativ jumătate dintre concurenți au folosit publicitate plătită pe Facebook și Instagram, cheltuind aproximativ 50 000 de euro pentru postări sponsorizate.

Partidul Dezvoltării și Consolidării Moldovei al fostului prim-ministru Chicu a investit cel mai mult în publicitatea de pe Facebook, cheltuind 16 422 de euro, urmat de Partidul Acțiune și Solidaritate cu 9 988 de euro și Alianța pentru Unirea Românilor cu 5 523 de euro.

În acest context, au fost cheltuiți 50 500 de euro de concurenții electorali pe publicitate Facebook Ads în timpul campaniei, în perioada 12 iunie-9 iulie.

În ceea ce privește liderii politici, aceștia au cheltuit aproximativ 30 000 de euro, lideri la acest capitol sunt Renato Usatîi (13.980 de euro) și Mariana Durleșteanu (5.334 de euro).

Campania electorală pentru alegerile parlamentare anticipate din 11 iulie a costat toți concurenții electorali 43 316 927 de lei. Aici puteți vedea cât a costat un vot valabil exprimat pentru partidele participante la alegerile parlamentare anticipate.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente