BAC 2021: (aproape) toate subiectele care au fost excluse de la examenul din acest an pentru elevii de la profil real

bac2019 (81)

Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a avut o ședință de lucru cu Agenția Națională pentru Curriculum și Evaluare privind modul de organizare a testării naționale în învățământul primar și a examenelor naționale de absolvire, în cadrul căreia au fost discutate toate propunerile privind desfășurarea sesiunii de examene 2021, în condițiile impuse de situația epidemiologică.

Astfel, au fost descongestionate programele pentru organizarea și desfășurarea examenului național de bacalaureat. Acest lucru presupune că din lista subiectelor pentru examen au fost scoase anumite părți.

Echipa #diez a făcut o selecție de tot ce a fost exclus de la examenul din 2021 pentru elevii de la profil real, dacă vreți să vedeți ce a fost exclus pentru elevii de la profil umanist, vedeți în această știre: Subiecte excluse pentru profil umanist.

Matematica

#1. Matrice. Determinanți. Sisteme de ecuații liniare. Operații cu matrice. Proprietăți, Matrice inversabilă, Calculul matricei inverse. Calculul determinanților de ordinul II, III. IV. Sisteme de ecuații liniare. Regula lui Cramer. Metoda lui Gauss.

#2. Numere complexe scrise în formă trigonometrică. Operații cu numere complexe scrise în formă trigonometrică. Reprezentarea geometrică a numerelor complexe.

Fizica

#1. Legea lui Ohm pentru un circuit întreg (simplu).

#2. Curentul electric în metale

#3. Supraconductibilitatea

#4. Curentul electric în semiconductoare.

#5. Aplicații ale semiconductoarelor

#6. Curentul electric în electroliți.

#7. Legile electrolizei. Aplicații practice ale electrolizei. Curentul electric în gaze. Plasma. Aplicații

#8. Curentul electric în tuburi cu raze catodice. Aplicații

#9. Optica geometrică

#10. Elemente de teorie a relativității restrânse

#11. Elemente de fizică a nucleului atomic. Particule elementare

#12. Elemente de astronomie

Chimia

#1. Alchilaminele (n(C)::S3): nomenclatură sistematică, izomerie, structura electronică, proprietătile fizice și chimice comparativ cu amoniacul (reacția cu apă (colorarea indicatorilor), acizii minerali). Obținerea din halogenoderivați

#2. Anilina. Structura ei electronică, Influența reciprocă a grupei NH2 si nucleului benzenic.

#3. Aldehidele: oxidarea cu hidroxid de cupru (Il).

#4. Cetonele: proprietățile chimice ale propanonei.

#5. Oxidarea acidului formic (proprietățile specifice).

#6. Grăsimile: hidroliza (ecuația chimică); oxidarea totală.

#7. Obținerea săpunurilor din grăsimi (ecuația chimică)

#8. Influența durității apei asupra capacității de spălare.

#9. Ecuația de identificare a glucozei cu hidroxid de cupru (II).

#10. Aminoacizii: sinteza prin reacția derivaților halogenați ai acizilor carboxilici cu amoniac.

#11. Policondensarea aminoacizilor (ecuația chimică).

#12. Proteinele. a – Aminoacizii care alcătuiesc proteinele. Structura si denumirea celor mai simpli trei a­ aminoacizi. Formarea peptidelor prin reacția de policondesare a œ-aminoacizilor (pe exemplul tripeptidelor). Proteinele – compuși macromoleculari azotați. Structura primară, secundară, terțiară a proteinei

#13. Structura polimerilor (liniară, ramificată, spațială).

#14. Masele plastice. Clasificarea maselor plastice în materiale termoplaste si termoreactive.

#15. Soluții standard, prepararea lor. Calculul masei substanței necesare pentru prepararea unui volum dat de soluție standard.

#16. Titrarea acido-bazică, Calcule în metoda volumetrică. Importanta analizei volumetrice.

#17. Solubilitatea unei sări puțin solubile si modurile de exprimare a solubilității. Exprimarea produsului solubilității sării puțin solubile prin solubilitatea ei. Condiții de formare a precipitatelor.

Biologia

#1. Nutriția. Nutriția la plante. Fotosinteza. Tipuri de nutriție la animale.

#2. Sistemul digestiv si digestia la om. Afecțiuni ale sistemului digestiv. Igiena sistemului digestiv

#3. Excreția la animale. Noțiuni generale.

#4. Sistemul excretor și excreția la om. Afecțiuni ale sistemului excretor. Igiena sistemului excretor

#5. Sistemul reproducător și reproducerea la om. Sistemul reproducător la om. Fecundația, gestația și nașterea la om. Dezvoltarea postnatală la om. Afecțiuni ale sistemului reproducător. Igiena sistemului reproducător.

Informatica

Structuri dinamice de date

#1. liste unidirecționale, stive, cozi;

#2. crearea structurilor dinamice de date;

#3. prelucrarea structurilor dinamice de date;

#4. extragerea datelor din structurile dinamice de date.

Tehnici de programare: 

#1. analiza algoritmilor;

#2. abordări iterative si recursive;

#3. metoda trierii;

#4. metoda greedy

#5. metoda reluării.

Geografia

#1. Caracterizarea statelor: Marea Britanie, Germania, Franța, România, Federația Rusă, Japonia, China, India, SUA, Brazilia: aprecierea poziției economico­-geografice; condițiile si resursele naturale; populația, ramurile economiei.

Istoria românilor și universală

#1. Relațiile internaționale. Diplomația europeană: de la rațiunea de stat la echilibrul european.

#2. Rivalitățile marilor puteri în contextul relațiilor internaționale (1870-1914 ). Rivalitățile ruso-austro­-otomane și consecințele lor pentru Țările Române. Anexarea Bucovinei la Imperiul Austro-Ungar și a Basarabiei la Imperiul Rus.

#3. Obținerea independenței României.

#4. Primul Război Mondial

#5. Cultura modernă, Stiluri artistice: baroc și clasicism

#6. Cultura Țărilor Române si a României (a doua jumătate a secolului al XVIII-lea – 1918).

#7. Studiu de caz: Situația culturii din Basarabia în componenta Imperiului Rus.

Limba și literatura română

#1. Curente moderniste. Viziuni și mărci stilistice (nu se vor evalua aspectele de istorie și teorie literară specifice acestui subiect)

Tristan Tzara

#2. Axa lexicală și câmpurile lingvistice: semantic, derivativ, noțional.

Limba Franceză

Conținuturi, domenii tematice:

#1. Domeniul public: Mijloace moderne de comunicare în masă.

#2. Domeniul cultură și civilizație: a. Personalități din sfera culturală/știintifică/sportivă.

Jacque Yves Cousteau

b. Progresul tehnologic în societatea avansată; realizări tehnologice marcante în țara limba căreia se studiază; universul mass-media

Elemente de construcție a comunicării:

#1. Pronumele: Pronumele en si 

#2. Verbul: modul condițional (trecut)/ modul conjunctiv (trecut)

Limba Engleză

Conținuturi, domenii tematice:

#1. Domeniul public: Mijloace moderne de comunicare în masă.

#2. Domeniul cultură și civilizație: a. personalități din sfera culturală: cunoașterea celor mai cunoscuți actori de teatru și cinema din țara limbii țintă; cunoașterea muzicienilor, interpreților, si pictorilor țării limbii țintă);

b. repere de cultură și civilizație ale spațiului cultural a țării limba căreia se studiază: evoluția dezvoltării și impactul artei scenice, cinematografului, muzicii si picturii țării limbii țintă;

c. universul mass-media. publicitatea.

Elemente de construcție a comunicării:

a. ordinea adjectivelor;

b. utilizarea structurilor I wish/If only;

c. infinitivul/gerunziul cu funcție sintactică de subiect

d. utilizarea verbelor can’t/couldn’t care exprima imposibilitatea sau neîncrederea; must care exprimă deducția, o concluzie logică sau probabilitatea referitoare la trecut; may/might care exprimă presupunerea sau posibilitatea că o acțiune care să fi avut loc în trecut.

Elemente de sintaxă

a. concordanta timpurilor la condițional (III)

b. utilizarea următoarelor structuri: (1) subordonată adverbială, (2) propoziție adverbială introdusă printr-un conector de propoziție; (3) propoziție subordonată atributivă explicativă, (4) propoziție subordonată atributivă determinativă.

Întreg documentul cu decizii îl vedeți aici

Taguri: #BAC 2021
Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente