În premieră, Kaufland anunță aderarea la inițiativa ONU pentru sustenabilitate corporativă

Cover

Kaufland s-a alăturat inițiativei United Nations Global Compact (UNGC) în toate cele opt țări în care activează (Germania, Republica Moldova, România, Cehia, Bulgaria, Slovacia, Croația, Polonia).

Astfel, compania se angajează să respecte în întreaga rețea, la nivel global, cele 10 principii ale UNGC, un set de valori fundamentale în domeniul drepturilor omului, standardelor muncii, mediului și anticorupției. Totodată, Kaufland și-a asumat să susțină și să contribuie la atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD-uri) lansate de Organizația Națiunilor Unite (ONU) pentru a aborda cele mai presante probleme cu care se confruntă societatea la nivel global: de la eradicarea sărăciei extreme și combaterea inegalităților, până la consum și producție responsabile și acțiuni pentru lupta împotriva schimbărilor climatice.

Prin această inițiativă, Kaufland își confirmă din punct de vedere strategic poziția de organizație deschisă al cărei obiectiv este să depășească cerințele legislative minime obligatorii și să atingă bunele practici existente în prezent la nivel internațional pentru respectarea și aplicarea politicilor publice ce vizează armonia economică, socială și ecologică.

Odată cu deschiderea primelor două magazine în Republica Moldova, Kaufland a devenit prima companie care și-a asumat angajamentul să-și desfășoare activitatea în conformitate cu cele mai înalte standarde pentru îmbunătățirea performanțelor prin investiții majore ce permit o creștere sustenabilă a companiei.

Putem confirma că toate acțiunile demarate de companie deja în Republica Moldova sunt asociate în principal cu cinci dintre cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă: Fără foamete (ODD 2), Sănătate și bunăstare (ODD 3), Educație de calitate (ODD 4), Condiții de muncă decente și creștere economică (ODD 8) și Consum și producție responsabile (ODD 12).

Sustenabilitatea și responsabilitatea sunt părți esențiale ale strategiei noastre, permițându-ne în acest fel să ne îmbunătățim continuu performanțele. Ne bucurăm că toate țările în care activăm se aliniază acelorași obiective privind dezvoltarea durabilă ale ONU care urmăresc rezolvarea celor mai presante probleme ale planetei, de la eradicarea sărăciei până la îmbunătățirea sănătății și educației sau pentru a face orașele mai sustenabile”, a menționat Cristina Aramă, manager PR Kaufland Moldova.

La nivel intern, Kaufland dovedește implicare pentru bunăstarea angajaților printr-o cultură organizațională orientată către aceștia, dar și prin remunerația peste media pieței și un pachet de beneficii dezvoltat pentru a răspunde nevoilor acestora.

Dezvoltarea continuă a operațiunilor de reciclare contribuie la eforturile companiei pentru protecția mediului, prin Strategia REset Plastic implementată la nivel global, de către Grupul Schwarz. Obiectivul acesteia este ca până în anul 2025 utilizarea plasticului să fie redusă cu 20 %, iar 100 % din ambalajele produselor marcă proprie să fie realizate din materiale care permit un nivel maximal de reciclabilitate. 

Prin aderarea la UN Global Compact și angajamentul de a contribui la atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă, Kaufland consolidează încrederea unui număr tot mai mare de clienți, precum și de potențiali specialiști și manageri care așteaptă responsabilitate și transparență din partea mediului de afaceri.

Pe viitor, Grupul Schwarz va continua să monitorizeze implementarea principiilor de sustenabilitate, publicând anual informații despre progresul companiei în această direcție.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente