(foto, video) Redescoperă Moldova (ziua III): Călătorind de la nord spre sud

11008541_10153150747283547_4096240110555817991_n
Foto: Echipa Redescoperă ajută broasca țestoasă care s-a pierdut PC: Eugen Luchianiuc

În a treia zi, echipa Redescoperă Moldova a parcurs traseul de la Lacul Costești-Stânca spre Cahul, satul Cotihana. Ziua a trecut pe drumuri, dar cu multe momente interesante, pe alocuri fascinante.

De trei zile Redescoperim Moldova. Unele locuri sunt triste, întrucât există atât de mult potențial nevalorificat, altele mă uimesc prin istoriile și poveștile lor. Suntem în a treia zi, o zi cu multe drumuri și un lung traseu. Iată câteva momente memorabile care merită relatate.

#1. Fiecare zi începe pe la 6-7 dimineața cu o gimnastică. Astfel, ieri, gimnastica a avut loc în peștera Duruitoarea Veche, o locuință a omului primitiv. Gimnastica e condusă de Victor Guzun și ne ajută să ne înviorăm sau să obosim suficient pentru a dormi pe drum.

Gimnastica matinală cu Victor Guzun PC: Victor Guzun

#2. Al doilea moment de remarcat este campania Redescoperă bunicii, prin care am încurajat prietenii să transmită salutare bunicilor prin intermediul nostru.

Noi suntem siguri că bunicii îți duc dorul. Ce zici dacă noi, bloggerii ce #redescopera Moldova, îi vom saluta din…

Posted by Redescoperă Moldova on mardi 7 juillet 2015

Astfel, am vizitat-o pe Eugenia Cojocaru, din satul Chirileni, raionul Ungheni, bunica Ankăi Mereacre.

Selfie cu Dna Cojocaru, satul Chirileni, raionul Ungheni, recomandată de nepoțica Anka Meriacre PC: Andrew Bashtannik

După aceasta, a urmat bunica Dianei Mocanu, Anica Verdeș, din satul Gotești, Raionul Cantemir.

Bunica Dianei Mocanu, Anica Verdeș din satul Gotești, raionul Cantemir

#3. Pădurea Domnească – a fost curios, pentru că nu am mai fost și pentru fauna de acolo, dar și pentru vânătoarea care merită văzută, pentru a cunoaște locul renumitei vânători de acolo.

Zimbrii din Pădurea Domnească PC: Eugen Luchianiuc

#4. Orașul Fălești m-a impresionat prin drumul pe care îl au. Cred că e un bun exemplu pentru Chișinău.

Drumul din orașul Fălești

#5. Am vizitat „Muntele Moldovei” din satul Bălănești. Merită să mergi acolo pentru priveliște și atmosferă, dar și mai interesant e sistemul antigrindină pe care l-am văzut în ograda unui gospodar din sat.

Selfie cu sistemul antigrindină din ograda unui gospodar din Bălănești PC: Andrew Bashtannik

#6. În drum spre Găgăuzia, am găsit o broască țestoasă ce traversa drumul. Noi am ajutat-o să o facă și, în plus, e pentru prima dată când văd o broască țestoasă care locuiește independent în Moldova.

Broasca țestoasă întâlnită la sudul Moldovei

#7. Noaptea am petrecut-o în La Cotihana”, raionul Cahul. E o bază în care ne-am putut așterne sacii de dormit și am putut visa sub sunetul apei din jur, iar dimineața am admirat nuferii.

Baza „La Cotihana” din raionul Cahul

Și iată un scurt rezumat al celei de-a treia zile:

Prima parte a celei de-a treia zi din ”Redescoperă Moldova 2015”