Studenții sunt nemulțumiți de limitarea implicării lor în evaluarea învățământului profesional

11764d5ccb1f050bfc790250d92c95c0
Foto: PC: CNTM

Alianța Studenților din Moldova își exprimă nemulțumirea față de modificarea pe ultima sută de metri a textului Regulamentului cu privire la funcționarea și organizarea Agenției Naționale de evaluare a calității în învățământul profesional, fapt ce limitează implicarea organizațiilor studențești în procesul de evaluare a învățământului superior.

Astăzi, în ședința Guvernului, a fost aprobat Regulamentul cu privire la funcționarea și organizarea Agenției Naționale de evaluare a calității în învățământul profesional, elaborat de către comisia provizorie selectată prin concurs, componența nominală a căreia a fost aprobată prin Hotărire de Guvern la 13 august 2014.

Astfel, această comisie, din componența căreia a făcut parte și un student, a prezentat Ministerului Educației proiectul de Regulament privind funcționarea acestei Agenții, care, la rândul său, a publicat acest regulament pe pagina www.particip.gov. Cu o zi înainte de ședința Guvernului, pe pagina oficială a executivului a apărut varianta finală a acestui Regulament, cu o serie de schimbări majore care interzic posibilitatea organizațiilor studențești naționale de a delega membri în comisiile Agenției. Aceste prevederi au fost înlocuite cu altele, care menționează că studenții „pot deveni” experți evaluatori ai acestor comisii, adică nu mai este obligatoriu ca să existe câte un student în fiecare comisie și aceștia nu sunt delegați de către organizațiile studențești naționale, așa cum era prevăzut inițial și cum prevede practica europeană. De asemenea, tabelul de divergențe asupra acestui proiect de regulament nu prevede nici un fel de propuneri de modificări privind rolul organizațiilor studențești în evaluarea calității în învățământul superior.

Alianța Studenților din Moldova, organizația care reprezintă interesele a 10 organizații studențești din Republica Moldova, consideră că implicarea studenților în procesele educaționale trebuie să devină o practică normală în Republica Moldova, în conformitate cu prevederile clare ale Conferințelor Ministeriale de la Praga (2001) sau Berlin (2003) în cadrul cărora, studenții au fost declarați oficial drept parteneri cu drepturi depline ale sistemului educațional și nu clienți ai acestuia.

Astfel, urmărind aceste practici netransparente ale Ministerului Educației, ne dăm seama că exact de la 10 ani de când Republica Moldova a aderat la procesul de la Bologna, am rămas tot cu acele practici și abordări selective și nedemocratice.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente