Primarul general de Chișinău, Dorin Chirtoacă, are o idee nouă pentru zona pietonală din centrul Capitalei. Potrivit lui, proiectul ar urma să fie extins pe mai multe străzi, iar traficul rutier redirecționat printr-un tunel care ar trece pe sub Piața Marii Adunări Naționale.

Edilul Capitalei a făcut aceste declarații în cadrul emisiunii „Politica” de la TV7.

„Știți care este viziunea mea? Pe lângă strada pietonală asupra căreia lucrăm acum, Diordiță, va fi posibil să se meargă pe jos, de la râul Bîc, de la Albișoara până la Catedrală pe aleea de pe bd. Grigore Vieru și în continuare pe strada pietonală. Pe viitor, dacă se va reuși, transportul din Piața Marii Adunări Naționale să treacă printr-un tunel. PMAN să fie pietonală, să fie unită cu Grădina Publică Ștefan cel Mare și să avem un spațiu pietonal de jos de la Albișoara până sus la PMAN, Grădina Publică, în spate la Biblioteca Națională și poate chiar pe strada Veronica Micle cu extindere pe strada Varlaam. Treptat, sectorul Centru s-ar transforma într-o zonă pietonală cu acces parțial al automobilelor”, a explicat Chirtoacă.

Primarul general a încercat să dea și o explicație pentru întârzierile la lucrările ce au loc pe strada pietonală.

„Inițial a fost un proiect, acum este altul. La început era vorba, pur și simplu, de punerea unui pavaj pe suprafața existentă și deschiderea teraselor. Nu era prevăzută canalizarea pluvială, rețelele ș.a. Termenii inițiali nu erau corecți. Acum s-a extins proiectul”, a subliniat edilul.

Reamintim că discuțiile privind necesitatea unei zone pietonale în Chișinău au început încă la începutul anului trecut. Atunci, Primăria a organizat o astfel de zonă pietonală pe bd Ștefan cel Mare și Sfânt în zilele de odihnă.

Din 1 mai 2013, strada Alexandru Diordiţă din Chișinău, tronsonul cuprins între str. Cosmonauţilor şi str. Columna are statut de zonă pietonală permanentă. Printr-o dispoziția a primarului general, până la data deschiderii urmau să fie reparate faţadele imobilelor şi sistemele de scurgere a apelor pluviale, să fie curăţaţi copacii, aplicat marcajul rutier şi instalate semne şi dispozitive rutiere corespunzătoare. Inaugurarea acesteia s-a lăsat, însă, mult așteptată, Chișinăul rămânând fără zonă pietonală și până în ziua de astăzi.

Sursa: UNIMEDIA