(foto) Povestea tânărului din Moldova care lucrează la compania aeriană Ryanair

pilot2
Foto: Radu Ciorba

Radu Ciorba, este stabilit de mulți ani în Italia și lucrează de mai mult de 3 ani la Compania aeriană Ryanair ca steward. A îndrăgit această meserie și a hotărât să facă studii pentru a deveni pilot.

Cum Radu Ciorba a devenit steward la Ryanair

Photo Credit: Radu Ciorba
Photo Credit: Radu Ciorba

Totul a fost întâmplător, am mers și am făcut interviul și nu prea mă așteptam că am să trec, dar am încercat oricum. Trecuse ceva timp de la interviu și nu aveam nici un semn de la ei și deja îmi luasem adio de la această idee, dar, în ajunul anului nou am primit un e-mail de felicitare de la ei pentru anul care urma să vină, în care spuneau că ne vom vedea în curând. Eu le-am răspuns și i-am întrebat dacă nu au greșit cumva când au afirmat că ne vom vedea degrabă, după care ei mi-au zis că mi-au trimis un e-mail mai devreme în care eram anunțat că am fost selectat ca steward. Reiese că de nu răspundeam la acel e-mail de felicitare, aveau să interpreteze lipsa mea de răspuns drept lipsă de interes.

Școala Ryanair

Compania Ryanair este cea care organizează cursurile care au loc într-o localitate foarte plăcută, izolată și liniștită din Germania, lângă Frankfurt. Cursul este divizat în două părți: informația de bază despre aviație și informația despre politicile companiei de aviație. Se desfășoară în limba engleză, un curs destul de complex, multă informație care necesită reținută. Acolo am cunoscut multe persoane din diferite țări.

Photo Credit: Radu Ciorba
Photo Credit: Radu Ciorba

Primul zbor ca steward

După ce am terminat cursul și am susținut examenul, am început lucrul la Bologna. Primele trei zile am fost ca stagiar, membrii de echipaj sunt 4 și eu eram al 5-lea. Nu mi-l amintesc să fi fost emoționant, dar uite, primul zbor singur, da, a fost emoționant. Nici nu mă așteptam. O senzație de nedescris.

Photo Credit: Radu Ciorba
Photo Credit: Radu Ciorba

Primul zbor ca pilot

Ca să devii pilot se face un curs teoretic și trebuie în mod obligatoriu să ai un anumit număr de ore de zbor, adică 45h ca să poți susține examenul. După 12h este prevăzut ca studentul deja să zboare singur. După 2h de zbor mi-am zis că nu vor fi suficiente 12h, însă instructorul de zbor știe mai bine. Într-o zi după ce am făcut toate manevrele singur, alături avându-l pe instructorul de zbor desigur, el îmi zice să aterizăm. Atunci el coboară și îmi spune că acum pot zbura singur. Am rămas surprins, dar a trebuit să merg înainte și să zbor singur. A fost ceva de nedescris. Îmi părea că am fost pe lună, coborâsem din avion cu un zâmbet până la urechi. Acum dețin licența de a pilota avioane private, pentru a pilota avioane comerciale, trebuie să mai acumulez 150h ore de zbor.

Photo Credit: Radu Ciorba
Photo Credit: Radu Ciorba

Cel mai lung zbor

Compania Ryanair are trasee doar pe teritoriul Europei și cel mai lung zbor pe care îl are durează cam 4:30h spre insulele Tenerife.

Sfaturi celor care au frică să zboare cu avionul

Ar fi bine să se informeze, să se documenteze despre aerodinamica și principiile zborului și atunci cu siguranță frica ar dispărea.

Photo Credit: Radu Ciorba
Photo Credit: Radu Ciorba
Photo Credit: Radu Ciorba
Photo Credit: Radu Ciorba

Aplauzele pasagerilor

Nu deranjează, dar este un gest ridicol. De ce ar trebui să aplaudăm pe cineva care își face pur și simplu munca? De ce trebuie să pară că a fost o aterizare de noroc și nu o procedură normală? Din același principiu, mâine când te duci să cumperi pâine și vânzătoarea îți dă restul corect, ar trebui să-i bați din palme.

Photo Credit: Radu Ciorba
Photo Credit: Radu Ciorba

Text de Tatiana Besliu

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente