Actele de stare civilă vor fi accesibile online

digitaliyare
Foto: Vor fi digitizate 4 milioane de acte de stare civilă. PC: facebook.com/eGov

Guvernul, prin e-Gov în parteneriat cu Serviciul Stare Civilă al Ministerului Justiției, a lansat la 12 iulie, un proiect prin careurmează a fi digitizate 4 milioane de acte de stare civilă și elaborat un sistem informațional pentru administrarea actelor digitizate.

Proiectul Digitizarea fondului de arhivă a actelor de stare civilă

Obiectivul general al proiectului este de a spori eficiența Serviciului Stare Civilă prin implementarea de soluții tehnologice moderne pentru o deservire mai calitativă a cetățenilor Republicii Moldova. Durata proiectului este de doi ani, timp în care va fi asigurată infrastructura corespunzătoare și vor fi instruiți peste 400 de specialiști.

Directoarea executivă a Centrului de Guvernare Electronică, Stela Mocan, a declarat că acest proiect „vine să diminueze timpul pe care cetățenii îl pierd stând la rând pentru a obține acte. Ei le vor putea solicita online. Obiectivul Guvernului este ca până în 2020 toate actele de stare civilă să fie digitizate.”

La rândul său, ministrul Justiției, Oleg Efrim, a afirmat că scopul central al acestor inițiative este ca cetățenii să poată obține acte mai simplu, mai repede și mai ieftin.

În opinia Luciei Ciobanu, directoarea Serviciului Stării Civile, digitizarea actelor de stare civilă va simplifica activitatea instituției: „Nu este un secret că serviciile de stare civilă sunt suprasolicitate, iar procesul dificil se datorează faptului că ele sunt bazate pe acte în format de hârtie. Schimbul reciproc și operativ privind actele de stare civilă între serviciile de stare civila din țară și obținerea operativă a informației de stare civilă va duce la reducerea semnificativă a timpului pierdut pentru pregătirea și obținerea actelor.”

Printre rezultatele planificate în urma implementării proiectului sunt îmbunătățirea controlului informației, asigurarea securității informației și a datelor cu caracter personal, posibilitatea urmăririi permanente a stării în care se află documentele (ciclul de viață si fluxuri de lucru), posibilitatea accesării istoricului documentelor. Toate acestea vor contribui la creștea eficienței Serviciului Stare Civilă.

Sursa: e-Gov

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente