CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
Republica Moldova
Denumirea subproiectului „Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor IT-HUB”
Nr Acord subfinanțare MD-MOED- 6542-ASF-U-09 din 24.10.2022
Nr. Referinţă: MD-STATEUNI-453314-CS-INDV
Titlul sarcinii: Instruirea cadrelor manageriale pentru organizarea promovării eficiente a programului de master ”Inteligența Artificială și Data Science” pentru asigurarea sustenabilității programului.
Universitatea de Stat din Moldova în cadrul implementării subproiectului „Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor IT-HUB a primit subfinanțare de la Ministerul Educației și Cercetării din Republica Moldova în cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.
Subproiectul Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (ITHub), propus de Universitatea de Stat din Moldova în cadrul Proiectului „ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR DIN MOLDOVA” (PÎSM), Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării, de suport suplimentar pentru pregătirea specialiștilor în domeniul ingineresc prin conlucrare mai bună instituției de învățământ superior cu cerințele pieței forței de muncă, precum şi să creeze mecanisme care să sporească șansele de angajare ale absolvenților instituțiilor de învățământ superior pe piața muncii națională și internațională.
Obiectivul general al subproiectului constă în asigurarea sustenabilității studiilor universitare, inclusiv la studiile de masterat, domeniul Tehnologi ale Informației și comunicațiilor (061), oferite de Universitatea de Stat din Moldova.
Subproiectul propus este orientat spre atingerea a următoarelor obiective specifice după cum urmează:
- Modernizarea procesului educațional în domeniul TIC prin actualizarea cursurilor existente și lansarea unor cursuri noi; dezvoltarea unui program nou de master, orientat către studiul și formarea specialiștilor pentru dezvoltarea tehnologiilor informaționale de analiză a datelor în cloud;
- Modernizarea infrastructurii digitale universitare în corelație cu noile programe;
- Promovarea programelor TIC existente / noi pentru atragerea la studii, și ulterior în câmpul muncii, a unui număr mai mare de elevi / studenți; organizarea activităților de promovare; dezvoltarea platformei de promovare, inclusiv pentru urmărirea traseelor profesionale ale absolvenților.
- Consolidarea cooperării cu angajatorii pentru a crește capacitatea de absorbție a absolvenților programelor de piața muncii.
Serviciile de instruire includ realizarea activităților de training privind formarea competențelor profesionale necesare promovării eficiente a programului de master ”Inteligența artificială și Data Science” – organizarea campaniilor de promovare, selectarea conținuturilor de promovare, studiilor de caz, companiilor media și a resurselor universitare și canalelor media de promovare. Durata de realizare a sarcinii, inclusiv perioada de pregătire a resurselor de instruire – 20 de zile.
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: www.usm.md
Universitatea de Stat din Moldova invită experții eligibili să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de realizare a activităților de training cu cadrele manageriale universitare, privind formarea competențelor profesionale necesare promovării eficiente a programului de master ”Inteligența artificială și Data Science” – organizarea campaniilor de promovare, selectarea conținuturilor de promovare, studiilor de caz, companiilor media și a resurselor universitare și canalelor media de promovare.
Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru prestarea serviciilor de realizare a activităților de training cu cadrele manageriale universitare, privind formarea competențelor profesionale necesare promovării eficiente a programului de master ”Inteligența artificială și Data Science” – organizarea campaniilor de promovare, selectarea conținuturilor de promovare, studiilor de caz, companiilor media și a resurselor universitare și canalelor media de promovare.
Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:
- studii superioare și titlu științific în unul din domenii: matematicii, informaticii, tehnologiilor informaționale, jurnalisticii sau comunicării;
- experiență, de cel puțin 3 ani în dezvoltarea / administrarea programelor academice din domeniul Tehnologiilor Informaționale ( Inteligenței Artificiale, Data Science, Mashine Learning) sau Producției Digitale (Digital Media production, Comunicare Digitală, Marketing digital);
- experiență practică de cel puțin 5 ani în domeniul Tehnologiilor Informaționale ( Inteligenței Artificiale, Data Science, Mashine Learning) sau Producției Digitale (Digital Media production, Comunicare Digitală, Marketing digital);
- autor de articole, studii, participări la conferințe privind inovația tehnologică, Inteligența Artificială, Data Science, Mashine Learning sau Producția Digitală , Comunicarea Digitală, Marketingul digital;
- cunoașterea specificului formării profesorilor universitari;
- cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
- flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de formare/instruire;
- abilități de lucru în echipă și gestionare a echipelor în procesul de instruire;
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din „Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF” iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 („Regulamentul privind achizițiile publice”), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda „Selecția a consultanților individuali” prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru: Birou nr. 109, Bloc Central USM, str. Alexe Mateevici nr. 60
Cererile ar trebui să includă scrisoarea de exprimare a interesului, CV, dovada studiilor /stagiilor de instruire și formare privind conceptualizarea și realizarea training-urilor, sau experiența relevantă în domeniu.
Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de: 13.12.2024, ora 17:00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa: Chișinău, str. Alexe Mateevici nr.60
Tel/fax: 022241240
E-mail: [email protected]
Universitatea de Stat din Moldova
Denumirea subproiectului „Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor IT-HUB”
Nr. Referinţă: MD-STATEUNI-453314-CS-INDV
TERMENI DE REFERINȚĂ
Titlul sarcinii: Instruirea cadrelor manageriale pentru organizarea promovării eficiente a programului de master ”Inteligența Artificială și Data Science” pentru asigurarea sustenabilității programului.
Informații generale despre proiect
Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025.
Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.
Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.
O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățămîntului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior este subproiectul „Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor IT-HUB, care a primit subfinanțare de la Ministerul Educației și Cercetării din Republica Moldova în cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială.
Subproiectul Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (ITHub), propus de Universitatea de Stat din Moldova în cadrul Proiectului „ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR DIN MOLDOVA” (PÎSM), Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării, de suport suplimentar pentru pregătirea specialiștilor în domeniul ingineresc prin conlucrare mai bună instituției de învățământ superior cu cerințele pieței forței de muncă, precum şi să creeze mecanisme care să sporească șansele de angajare ale absolvenților instituțiilor de învățământ superior pe piața muncii națională și internațională.
Obiectivul general al subproiectului constă în asigurarea sustenabilității studiilor universitare, inclusiv la studiile de masterat, domeniul Tehnologi ale Informației și comunicațiilor (061), oferite de Universitatea de Stat din Moldova.
Subproiectul propus este orientat spre atingerea a următoarelor obiective specifice după cum urmează:
- Modernizarea procesului educațional în domeniul TIC prin actualizarea cursurilor existente și lansarea unor cursuri noi; dezvoltarea unui program nou de master, orientat către studiul și formarea specialiștilor pentru dezvoltarea tehnologiilor informaționale de analiză a datelor în cloud;
- Modernizarea infrastructurii digitale universitare în corelație cu noile programe;
- Promovarea programelor TIC existente / noi pentru atragerea la studii, și ulterior în câmpul muncii, a unui număr mai mare de elevi / studenți; organizarea activităților de promovare; dezvoltarea platformei de promovare, inclusiv pentru urmărirea traseelor profesionale ale absolvenților.
- Consolidarea cooperării cu angajatorii pentru a crește capacitatea de absorbție a absolvenților programelor de piața muncii.
- Obiectivul sarcinii
Obiectivul principal al sarcinii este realizarea activităților de training cu cadrele manageriale universitare, privind formarea competențelor profesionale necesare promovării eficiente a programului de master ”Inteligența artificială și Data Science” – organizarea campaniilor de promovare, selectarea conținuturilor de promovare, studiilor de caz, companiilor media și a resurselor universitare și canalelor media de promovare.
Serviciile de instruire includ realizarea activităților de instruire a cadrelor didactice USM, privind formarea competențelor profesionale necesare promovării eficiente a programului de master ”Inteligența artificială și Data Science” – organizarea campaniilor de promovare, selectarea conținuturilor de promovare, studiilor de caz, companiilor media și a resurselor universitare și canalelor media de promovare.
Grup de instruire – până la 8 cadre manageriale a Universității de Stat din Moldova, durata de realizare a sarcinii – 20 de zile de la semnarea contractului, activități 11 zile, dintre care 5 zile – planificarea întâlnirilor și sesiunilor de training la instituția gazdă și (eventual) la companiile de profil ; 5 zile – activități de training cu prezență, 1 zi – elaborarea Raportului de activitate.
- Domeniul de aplicare (sarcini și responsabilități):
Pe parcursul realizării contractului Consultantul/expertul:
- Va elabora un program al vizitei de studiu a cadrelor manageriale USM la instituția reprezentată de Consultant și îl va coordona cu coordonatorul de proiect;
- Va organiza și coordona întâlnirile și sesiunile de training la instituția gazdă și (eventual) la companiile de profil pentru:
- Identificarea modelelor eficiente a campaniilor de promovare a programelor academice, și, în particular, a programelor din domeniul Tehnologiilor Informaționale
- Organizarea întâlnirilor cu reprezentanții structurilor universitare responsabile pentru realizarea campaniilor de promovare sau
- Identificarea companiilor specializate media pentru promovarea programelor academice
- Selectarea Conținuturilor pentru promovare
- Selectarea perioadelor de promovare , canalelor media de promovare și a duratei campaniilor de promovare
- Va oferi, la cerere, consultanță în elaborarea strategiei de promovare a programului de Master în Inteligența artificială și Data Science pentru specialiștii din Universitatea de Stat din Moldova;
- După realizarea instruirii va prezenta un raport final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor.
- Durata sarcinii:
Realizarea sarcinii este preconizată pentru luna decembrie 2024
Sarcini, activități, livrabil | Volum de lucru | Termen de realizare |
Elaborarea programului de training pentru cadrele manageriale USM și coordonarea cu coordonatorul de proiect (Livrabilul 1.Programul de training elaborat) | 5 zile | 10 zile de la semnarea contractului |
Desfășurarea activităților de training cu cadrele didactice ale Universității de Stat din Moldova pentru promovarea eficientă a programului de master ”Inteligența artificială și Data Science”. | 5 zile | Circa 20 zile de la semnarea contractului |
Elaborarea Raportului de activitate (până la 3000 semne)(Livrabil 2. Raport de activitate) | 1 zi | Circa 20 zile de la semnarea contractului |
Număr TOTAL de zile estimate | 11 zile de lucru |
- Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)
Experiență generală: 40 puncte
- studii superioare și titlu științific în unul din domenii: matematicii, informaticii, tehnologiilor informaționale, jurnalisticii sau comunicării;
- experiență, de cel puțin 3 ani în dezvoltarea / administrarea programelor academice din domeniul Tehnologiilor Informaționale ( Inteligenței Artificiale, Data Science, Mashine Learning) sau Producției Digitale (Digital Media production, Comunicare Digitală, Marketing digital);
- Flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de formare/instruire;
Corespunderea cu sarcinile proiectului: 50 puncte
- Experiență practică de cel puțin 5 ani în domeniul Tehnologiilor Informaționale ( Inteligenței Artificiale, Data Science, Mashine Learning) sau Producției Digitale (Digital Media production, Comunicare Digitală, Marketing digital);
- Autor de articole, studii, participări la conferințe privind inovația tehnologică, Inteligența Artificială, Data Science, Mashine Learning sau Producția Digitală , Comunicarea Digitală, Marketingul digital;
- Cunoașterea specificului formării profesorilor universitari;
Comunicare: 10 puncte
- Cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
- Abilități de lucru în echipă și gestionare a echipelor în procesul de instruire;
- Cerințe de raportare și aranjamente instituționale
Consultantul va raporta: Consultantul/expertul contractat va coordona activitatea cu managerul și asistentul de subproiect; va elabora un raport narativ și un act de primire-predare a serviciilor prestate.
Aranjamente instituționale: Instituția va garanta corectitudinea realizării procesului de achiziții a serviciului de consultanță și angajamentele financiare.
Declarație de confidențialitate
Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității de Stat din Moldova. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat din Moldova.
- Eligibilitate
Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).