Marți, 9 iunie 2015, a avut loc examenul de Bacalaureat la limba străină. La examen s-au înscris 21.385 de candidați. Din numărul total de participanți – 11.721 au susținut proba la limba engleză. #diez a cules itemii pe care trebuiau să îi rezolve absolvenții.
SECTION I. THE ASSESSMENT OF COMMUNICATIVE COMPETENCE
Trebuia de răspuns la întrebările unui text despre studenții care sunt obligați să lucreze în timp ce-și fac studiile la universitate și efectele muncii lor asupra reușitei academice.
#1. Answer the question:
a. Why student usually go to university?
b. Why students can’t find better jobs? c. How long students can concentrate in class?
#2. Synonyms:
a. a wage –
b. an aim –
#3. Antonyms:
a. to start –
b. to succeed –
#4. True/False:
a. Nowadays student tend to read and write long texts.
b. Students consider that university doesn’t help them after graduating
#5. Give another title to the text.
#6. Explain the message of the text in 34-40 words.
SECTION II. THE ASSESSMENT OF LINGUISTIC COMPETENCE
Choose the correct word from those given in brackets. Fill in the gaps with the suitable article and
preposition. Write the correct form of the words in brackets.
(Aici era un text cu spații libere)
SECTION III. THE ASSESSMENT OF PRAGMATIC AND CULTURAL COMPETENCES
Write a coherent 80-word text describing the situation below
– Write an article about a turistic landmark from a English-speaking country
SECTION IV. THE ASSESSMENT OF PRAGMATIC AND CIVIC COMPETENCES
Write a coherent 20-line text expressing your attitude on the given topic.
Some people consider that libraries are not useful since you can get all the information from Internet. Do you agree or disagree?
Use the following plan:
#. Make an introduction;
#. Bring two arguments;
#. Draw a conclusion.
(SUBIECTELE LA BACALAUREAT AU FOST COLECTATE DUPĂ SUSȚINEREA EXAMENULUI LA LIMBA ENGLEZĂ DE LA ELEVI ȘI INTERPRETATE DIN MEMORIE).
Dacă ați reținut formulări mai precise sau aveți unele completări, vă invităm să le plasați în comentarii.