Majoritatea din voi deține un calculator acasă sau are unul la serviciu și practic, zilnic petreceți câteva ore în fața acestuia. În multe cazuri pierzi vreme pentru a îndeplini anumite lucruri care se pot îndeplini apăsând două butoane de pe tastatură.
Este foarte util să știi combinații de butoane. Astfel, nu vei mai fi nevoit să dai câteva clicuri ori să faci mai multe acțiuni.
Microsoft Office
# CTRL + N – creezi un document nou.
# CTRL + O – deschizi un document nou.
# CTRL + S – salvezi un document.
# F12 – salvezi documentul ca.
Lucrul cu textul
# CTRL + A – selectezi textul integral.
# CTRL + X – decupezi textul necesar și îl poți salva în altă parte.
# CTRL + C – copii textul necesar.
# CTRL + V – plasezi textul pe care l-ai copiat ori decupat.
# CTRL + A + C + N + V – copiezi textul integral și îl lipești într-un document nou.
# Shift + săgeți – selectezi textul unde este amplasat cursorul, în dependență de ce săgeată/parte alegi (dreapta sau stânga).
# CTRL + Home – deplasezi cursorul la începutul documentului.
# CTRL + End – deplasezi cursorul la sfârșitul documentului.
# Shift + Home – dacă cursorul e la sfârșit de propoziție ori undeva în interiorul ei, selectezi tot rândul din stânga cursorului.
# Shift + End – selectezi tot rândul din dreapta cursorului.
# CTRL + Z – înapoi sau mergem la starea precedentă a documentului.
# CTRL + Delete – ștergi cuvântul care se află după cursor (partea dreaptă).
# CTRL + Backspace – ștergi cuvântul care se află înainte de cursor (spre stânga).
Lucrul cu motorul de căutare (browser)
# CTRL + T – deschizi o pagină nouă pentru a scrie o adresă a unui site.
# CTRL + L – sari la bara unde este scrisă adresa pe care stai la moment.
# ALT + Tab – alegem oricare fereastră dacă avem deschise mai multe documente sau dosare.
# CTRL – F4 – închizi fereastra.
# Butonul Windows + D – te reîntorci la masa de lucru a calculatorului.