Colega noastră Beatricia ne recomandă un boost de energie pentru azi, chiar dacă continuăm să stăm acasă. Mai jos vedeți trei idei de salate creative și colorate pentru un weekend fresh!

# Salată de quinoa

Ingrediente

# 200 g quinoa

# 50 g migdale (fulgi de migdale)

# 1 castravete mic

# 125 g roșii cherry

# 50 g stafide

#4 cepe verzi

# frunze de mentă

# sucul de la 1 lime

# ulei de măsline

 Mod de preparare

#1. Clătește cu apă rece quinoa, apoi pune-o la fiert la foc mediu timp de 15 minute. Lasă quinoa să se răcească.

#2. Prăjește migdalele mărunțite (fulgii de migdale) într-o tigaie uscată până devin aurii și pune-le în bolul de salată.

#3. Curăță castraveții de coajă lăsând efectul de dungi, taie-i în jumătăți și scoate semințele. Taie castraveți în formă de semilună și adaugă-i în bol.

#4. Adaugă jumătățile de roșii cherry, ceapa verde tocată, stafidele și menta. Mixează totul împreună cu quinoa gătită și asezonează cu sare și piper.

#5. La final, adaugă sucul de lămâie și uleiul de măsline. Decorează cu mentă și servește cu plăcere.

# Salată cu creveți

Ingrediente

# mix de frunze de salată

# 200 g creveți curățați

# 75 g nuci 

# 1 tulpină țelină

# 1 măr

# 100 g struguri

Pentru dressing (sos pentru salată)

# 100 g iaurt grecesc

# 1 ½ lingurițe muștar

# 1 linguriță oțet de mere

# sucul de la ½ lămâie 

# sare, piper 

Mod de preparare

#1. Începe cu pregătirea dressingului: combină într-un bol mic iaurtul, muștarul, oțetul și sucul de lămâie. Asezonează cu sare și piper după gust.

#2. Prăjește nucile pe o tigaie uscată la foc mediu pentru două-trei minute sau până devin aurii.

#3. Prăjește creveții curățați și spălați într-o tigaie încinsă cu trei linguri de ulei pentru trei-patru minute.

#4. Combină mixul de frunze de salată cu mărul tăiat cubulețe, jumătățile de boabe de struguri și feliile de țelină.

#5. Când vrei să servești salata, adaugă nucile prăjite, creveții gătiți și sosul.

Poftă bună!

Sugestii pentru salate reușite

# Folosește o combinație de frunze de salată proaspătă: rucola, spanac, frunze de sfeclă, varză roșie, salată romana, iceberg etc.

# Spală și usucă bine frunzele de salată înainte de a adăuga dressingul.

# Nu adăuga tot sosul pregătit. Optează pentru adăugarea treptată, în așa fel încât să nu încarci compoziția, iar frunzele de salată să rămână crocante.

# Nucile sau semințele proaspăt prăjite oferă un gust uimitor şi un boost nutrițional mare.

# Salată cu năut crocant și avocado

Ingrediente

# 150 g mix de frunze de salată

# 1 castravete

# 275 g roșii cherry

# 1 avocado

# 250-300 g năut 

# 2 linguri ulei de măsline

# 2 lingurițe boia de ardei dulce

# 1 ½ lingurițe usturoi granulat

# 2 linguri ulei extravirgin

# 2 linguri suc de lămâie

# sare, piper

Mod de preparare

*Dacă folosești năut conservat, omite primul pas.

#1. Hidratează năutul 12 ore, după care fierbe-l circa 40 de minute.

#2. Pregătește năutul crocant: scurge bine năutul fiert de apă și elimină lichidul cu ajutorul unui prosop. Pentru ca acesta să fie crocant, trebuie să fie uscat, altfel se va înmuia în cuptor.

#3. Pune peste năutul uscat boiaua, usturoiul, uleiul de măsline, sarea și piperul. Amestecă bine și pune compoziția în tavă doar într-un singur strat. Coace năutul la 200 °C pentru 30-40 de minute.

#4. Între timp, combină mixul de frunze de salată cu castraveții și avocado tăiați cubulețe, jumătățile de roșii cherry, năutul crocant și uleiul de măsline extravirgin.

#5. Adaugă sucul de lămâie și asezonează cu sare și piper după gust. Amestecă bine salata și servește cu plăcere!

Autoare: Beatricia Petrașcu