Cum elevii de la Școala Internațională Heritage din Moldova studiază la distanță. Acest exemplu ar putea fi preluat și de alte instituții

IMG_7879

Procesul educațional la standarde internaționale continuă și în carantină, fără a pune în pericol siguranța și sănătatea elevilor. Școala Internațională Heritage, instituție de învățământ recunoscută pentru utilizarea tehnologiilor moderne, a implementat cu succes programul de studii la distanță, iar profesorii continuă să predea conform orarului obișnuit, însă online. Exemplul Școlii Internaționale Heritage va fi preluat și
de alte instituții de învățământ din țară.

Robert Ford, directorul Școlii Internaționale Heritage a spus că: „Săptămâna trecută, Școala Internațională Heritage a fost vizitată de ministrul Educației, Culturii și Cercetării, care a fost profund impresionat de abordarea noastră inovatoare pentru a continua procesul educațional la distanță. Astfel, a fost lansată inițiativa de a oferi suportul tehnic necesar pentru colegii noștri care predau în alte instituții de învățământ, întrucât avem o responsabilitate socială și morală față de elevii noștri. De aceea, începând cu această săptămână, vom face tutoriale și prezentări online, traduse în română și rusă, pentru ca profesorii din țară să cunoască și să înceapă a utiliza platformele de predare online, iar astfel toți copiii să poată continua să învețe”.

Studii de calitate, la distanță

La fel ca în timpul programului obișnuit de școală, la ora 8.30 elevii Școlii Internaționale Heritage, aflați la distanță, accesează platforma de educație online. În funcție de vârsta și materia care urmează să fie predată, discipolii „intră” în clasa virtuală, unde au acces la toate materialele în format text, audio și video pregătite. La rândul lor, profesorii le dau diferite sarcini și teme pentru acasă, le urmăresc progresele și pot să le dea feedback pe fiecare temă studiată.

Lecțiile se desfășoară la distanță, prin intermediul programelor adaptate învățământului online, precum este Google Classroom, care permite accesarea tuturor informațiilor pregătite de profesori. Totodată, în funcție de specificul obiectului de studiu, profesorii utilizează Class Dojo, Raz Kids, dar și alte aplicații digitale destinate educației. Și în timpul lecțiilor la distanță elevii pot comunica între ei, iar Google Hangouts este folosit cu precădere atunci când copiii doresc să-și împărtășească gândurile.

Inga Chiosa, directoarea adjunctă a Școlii Internaționale Heritage a zis că: „Școala Internațională Heritage a elaborat un plan de studii la distanță. Împreună cu profesorii, am adaptat orarul lecțiilor astfel încât elevii să poată învăța de acasă, iar calitatea studiilor să se mențină la cele mai înalte standarde internaționale. Orarul este asemănător cu cel de bază, unde este specificată și durata lecției, dar și timpul liber dintre ore. Varietatea activităților permite copiilor să fie implicați și să-și însușească cu ușurință materia predată. Înainte de a fi lansat planul de studii la distanță, toți profesorii au fost instruiți, iar aplicațiile și echipamentele tehnice au fost testate, pentru ca să ne asigurăm că nu avem impedimente în procesul de predare. Am observat că elevii sunt interesați și captivați, se adaptează deja noului model de învățământ și avem doar feedback pozitiv, inclusiv de la părinți”.

Formatul de predare depinde de materia predată, iar elevii realizează chiar și proiecte individuale. În cazul în care unii discipoli nu au frecventat cursul online, ei au posibilitatea să acceseze ulterior materialele prin intermediul aplicației.

Natalia Bucur-Bandas, părinte: „În ultimele zile, copilul meu continuă să învețe la distanță. Asistă la lecții, are teme pentru acasă, după care profesorii le verifică. Nu simt nicio diferență față de orarul obișnuit de studii, de aceea sunt sigură că nu va pierde nimic din programul de studii. Băiatul meu se simte bine și liniștit, doar orele de sport în echipă îi lipsesc, chiar dacă face educație fizică și acasă.”

Conceptul și planul de studii la distanță al Heritage a fost adaptat în conformitate cu normele și experiențele internaționale, iar la baza acestuia se află convingerea că, indiferent de circumstanțe, elevii trebuie să aibă oportunitatea de a-și continua studiile.

Școala Internațională Heritage din Chișinău este prima școală internațională fondată în Republica Moldova și singura din țară care a obținut statutul de „Școală Cambridge”.  În cadrul instituției, elevii sunt încurajați să-și dezvolte personalitatea, în paralel cu procesul riguros de învățare și obținere a abilităților de lucru.

Curriculum-ul promovează educarea unor valori personale, precum cooperarea, gândirea critică, capacitatea de adaptare, responsabilitatea, care permit elevilor să obțină succese în activitatea lor academică și în viitoarele lor cariere. Iar calificările/diplomele Cambridge obținute la absolvire sunt recunoscute de universitățile de top din întreaga lume.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente