Floral Soul, un startup colorat în verde. Cum e să înființezi o afacere cu plante în Moldova

collage

Tot mai des auzim despre startup-uri și tehnologii. Astăzi vom discuta cu Anastasia, Fondatoarea unui alt tip de startup, care nu prea are nimic cu IT-ul, ci cu tot ce e verde și înflorește, plantele.

Despre Floral Soul. Floral Soul prestează servicii de amenajare și îngrijire a plantelor pentru companiile din Moldova cu un accent sporit, pe service și calitate.

image4

De unde vine pasiunea ta față de plante și la ce etapă ai transformat-o în startup?

Întotdeauna am fost înconjurată de plante. Ele creează un mediu în care te simți bine și relaxant, nu putem nega asta. Mi-am dorit să creez această stare de bine peste tot, în special în acele locuri unde petrecem cea mai mare parte din timpul nostru, la birou. Așa am decis să creez compania Floral Soul în noiembrie lui 2017.

Ce au spus părinții, rudele, prietenii când ai ales să fii antreprenor, dar nu un job full-time la o altă companie?

Am toată susținerea lor. Mama, venind în domeniul vânzărilor, a avut o mulțime de întrebări de ordin logistic: cum înregistrezi compania? cine se va ocupa de documentație? dar aparat de casă? etc. Dar, într-un final, toate s-au oprit la ideea de fă ceea ce-ți place și fă-o din plăcere!

Prietenii s-au arătat mai mult decât entuziasmați. Am început să primesc o suită de întrebări: Cum să știu când trebuie să le ud? Dar de ce Orhideea mea nu înflorește? Ce-i asta Syngonium? Dar de ce a lăsat frunzele în jos? etc.

image3

Ce valoare poate oferi Floral Soul companiilor de pe piața din Republica Moldova?

Am creat Floral Soul pentru a ajuta companiile să rețină și să motiveze oamenii talentați, oferindu-le acele condiții, unde angajații vor lucra din plăcere. La fel, unde vor avea minute de relaxare, ori de câte ori au nevoie, fără a ieși din oficiu.

Avem grijă ca plantele aduse de noi să rămână vii și verzi, îngrijindu-le de câteva ori pe săptămână. Sau reabilităm plantele care sunt deja în oficiu și au nevoie de îngrijire. Depunem tot efortul ca să menținem nivelul ridicat al serviciilor pe măsura nevoilor și cerințelor clienților noștri.

Cum decurge procesul tău de muncă?

Procesul de muncă pornește de la preferințele și necesitățile clienților. Inițial realizez o analiză anticipată a biroului și, ținând cont de condițiile din oficiu și preferințele angajaților, elaborez câteva opțiuni de amenajare. Îmi doresc mult ca angajatorii să înțeleagă că au nevoie de plante în oficii, nu doar ca să creeze un aspect estetic plăcut, dar și pentru ca este benefic pentru productivitatea angajaților. De regulă, găsesc locurile în care și planta, și angajatul se simt bine. Realizez ofertele în funcție de spațiu, găsesc plantele care se vor simți cel mai bine acolo și încerc să vin cu soluții mai puțin standarde.

image1

Ce obstacole ai întâlnit în procesul de creare a startup-ului?

Prima întrebare a fost: Dar de unde să pornesc, care este primul pas? Totul era nou pentru mine și realizam că orice mișcare putea să constituie un obstacol. Au fost câteva dificultăți la nivel de comunicare între mine ca viitor antreprenor și organizațiile prin care trebuia să trec până la crearea afacerii. Vorbesc de unele aspecte fiscale și contabile, pe care eu abia urma să le învăț.

Un alt moment ar fi legat de potențialii parteneri sau furnizori cu care colaborez. Îmi doresc ca aceștia să fie mai moderni și mai deschiși colaborării.

Care este prioritatea nr. 1 și pașii pe care ți i-ai propus să-i realizezi?

Sunt clienții. Pentru aceasta, sunt în căutarea unui model de business care s-ar potrivi cu piața și în baza căruia vom colabora corect și avantajos cu piața.

Am activat timp de 3 ani într-o compania telecom, în departamentul de Marketing, unde procesele erau bine stabilite și clare. Aveam un grafic prestabilit, taskuri care porneau de la o comunicare concisă. Era foarte clar unde și spre ce mergem.

Acum, ceea ce-mi doresc este să-mi structurez procesul meu de muncă. Am pornit de la întrebări: ce așteptări are clientul, cum le satisfac și în ce maniere, cum reușesc să mențin  relația permanentă cu el? care sunt persoanele care iau deciziile? cine sunt furnizorii cei mai eligibili? ce comunicare de marketing trebuie să folosesc? cum aloc corect bugetele, după care formulă? și multe alte întrebări care mă vor ajuta să fiu cât mai aproape de așteptările clienților mei.

De ce am nevoie și la moment îți lipsește?

Am nevoie de experiență. Îmi dau timp și urmez my business philosophy –  Baby steps. Vreau să spun că fac pași mici, dar siguri. Învăț din fiecare colaborare, ofertă, comandă, aprofundez cunoștințele mele legate de plante, stabilesc întâlniri și cunosc oameni impresionanți.

Dar sunt sigură de ceea am la momentul dat, dorință și entuziasm, un mentor și un contabil de excepție, clienți fericiți.

Câte plante ai și care este preferata?

În cei 54 m2 am la 60 tipuri de plante, una dintre ele, Cactusul Euphorbia trigona, ajunge la înălțimea de 2m. Preferatele sunt toate. Mai o pasiune aparte și pentru terrariumuri. Am avut plăcerea să execut o comandă de 30 de terrariumuri, după mine, o minunată atenție din partea angajatorului pentru doamne.

image2

Ce faci mâine?

Merg la birou; pregătesc 2 contracte; perfectez o ofertă pentru un potențial client, fac calculele, după care prezentarea; achiziționez ceva materiale pentru un eveniment de sâmbătă, expediez câteva email-uri, scriu lista de taskuri pentru poimâine și continui să fac tot din plăcere și să aduc mult verde în birourile din țara noastră.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente