Cine sunt cei doi tineri din Moldova care au creat animația pentru clipul nou al lui Guess Who și Irina Rîmeș

animcollage

Frații Andrei (27 de ani) și Vasile Brovcenco (35 de ani), originari din Republica Moldova, au lansat în 2009 una dintre puținele companii de animație și efecte speciale de pe piata din România. În 2014, cei doi antreprenori au fost nominalizați la Visual Effects Society (VES), cele mai importante premii care recunosc cele mai bune efecte vizuale ale anului, scrie Wall-street.ro.

De curând, Guess Who împreună cu interpreta din Moldova, Irina Rîmeș, a lansat clipul piesei „Cupidon”, iar animația videoclipului au făcut-o frații Brovcenco.

Când au lansat studioul de animație și efecte speciale Framebreed Animation Studio, Andrei și Vasile Brovcenco au îmbinat cunoștintele pe care le aveau din facultate cu pasiunea pentru cinematografie. Prin urmare, în timp ce Vasile Brovcenco este absolvent de Politehnică, Andrei a studiat la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematrografică I.L. Caragiale din România.

Cei doi frați, stabiliți în Romania, dar originari din Republica Moldova, își doresc să se dezvolte internațional în special pentru că proiectele din străinatate sunt de realizare de efecte speciale pentru filme sau seriale. Prin urmare, de cele mai multe ori, și veniturile sunt mai mari.

„Facem ce este greu de făcut pe platou sau imposibil. Încă din 2004 voiam să lansăm o astfel de companie și este ceva care ține de ce puteam face cel mai bine. De când eram mici, noi desenam foarte mult și trebuie să fii bun la desen pentru că dacă nu ai simț artistic, nu ai ce să faci. Ai nevoie de creativitate. Ne uitam la DVD-uri cu animații, iar acum am ajuns și să fim admirați de oamenii pe care noi îi admirăm când ne uitam la aceste filme”, spune Andrei Brovcenco (foto dreapta), cofondator și Head of 3D în cadrul agenției FrameBreed.

În 2009, tinerii au luat un credit de câteva sute de euro pentru a-și cumpăra două calculatoare, iar după jumătate de an au avut și un angajat. Printre primii clienți s-au numărat Romprest, Pepsi și retailerul Plus, iar, între timp, au ajuns cel mai cunoscut studio de animație și efecte speciale din România, cei doi lucrând cu cele mai mari agenții locale de publicitate pentru realizarea de reclame.

Între companiile de publicitate cu care au lucrat se numără Publicis, Saatchi&Saacthi, McCann Erickson, Graffiti BBDO, Propaganda, Next Advertising sau Brandstalk. Pe de altă parte, aceste spoturi TV au fost realizate pentru clienți finali precum Granini, Orange, Romprest, Pepsi, Terapia, Cosmote, Romtelecom, Christian Tour (video 1) și Kandia Dulce (ROM).

În 2012, compania a avut o cifră de afaceri de circa 210.000 de euro și un profit net de 85.000 de euro, conform Ministerului de Finanțe din România. În prezent, FrameBreed lucrează cu clienți din SUA (California), Italia, Franța, Turcia, Anglia, Germania, Dubai sau Ucraina.

Cel mai important proiect din străinatate a fost realizarea părții de vizual a secvenței „Sponge Bob Square Pants 4D: The Great Jelly Rescue” din cadrul seriei animate de televiziune Sponge Bob Square Pants 4D. Sponge Bob este unul din cele mai populare caractere de desen animat din Statele Unite ale Americii, produs în cadrul studioului de animație Nickelodeon, din California. Cu acest proiect FrameBreed a și fost nominalizat la secțiunea pentru efecte speciale remarcabile în cadrul Visual Effects Society (VES ), premii care recunosc cele mai bune efecte vizuale ale anului.

Acest proiect FrameBreed a și fost nominalizat la secțiunea pentru efecte speciale remarcabile în cadrul Visual Effects Society (VES ), premii care recunosc cele mai bune efecte vizuale ale anului. VES este o organizație a industriilor de entertainment care reprezintă întreaga arie a specialiștilor în efecte vizuale, incluzând artiști, supervizori tehnici, educatori, lideri de studio, specialiști în PR și marketing, producatori din toate zonele industriilor de enterteinment de la film, televiziune, reclame până la videoclipuri și jocuri video.

„Este echivalentul Cannes pentru regie. Noi ne uitam la serial și nu știam cât de important și popular este. Păcat că nu este la același nivel industrial și în România”, spune Andrei Brovcenco.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente