Corina Fusu răspunde la „scrisoarea care nu va ajunge la destinație”

collage

Acum câteva zile o mamă, își exprima off-ul pe blog privind conținutul manualelor școlare, femeia spunând că prin reforma educației se aștepta la simplificare a programei, nu complicarea aesteia. Iată, că scrisoarea a ajuns la destinație, iar răspunsul ministerului Educației nu s-a lăsat mult așteptat.

„Anul acesta pe lângă faptul că mi-ați primit copilul la școală, mi-ați oferit șansa unică, mie și mamei mele să devenim eleve. Noi suntem în clasa I, și  „noi” nu reprezintă doar o formulare generală, eu deja am înțeles, primul an la școală nu e de glumă, iar eu deja mă tem să nu cumva să trec vre-o temă nouă cu vederea, căci nu voi ști nici în ruptul capului cum să-mi ajut copilul”, spunea Diana Meaun într-o scrisoare deschisă adresată Ministrei Educației. În susținerea celor spuse a postat și fotografii cu exerciții pe care trebuie să le rezolve fiica sa din clasa întâi.

 

collage2

 

Iată, că scrisoarea a ajuns la destinație, iar Corina Fusu a venit cu un răspuns. „La începutul fiecărui an școlar, Ministerul Educației vine cu recomandări metodologice cu referire la organizarea procesului de învățământ. Documentul vizează activitatea cadrelor didactice, precum și lista manualelor la fiecare disciplină școlară. Manualele sunt evaluate de către un grup de experți din care fac parte și părinți, iar după aceasta – sunt aprobate de Ministerul Educației.

Corina Fusu mai explică că „imaginile anexate sunt extrase din manuale sau materiale didactice auxiliare. Ele pot fi achiziționate la dorința învățătorilor, în colaborare cu părinții, și nu fac parte din lista manualelor aprobate de Ministerul Educației. Respectiv, manualele nu sunt evaluate de specialiștii din cadrul ministerului.”

În aceeași scrisoare Diana Meaun vine cu rugămintea ca ministerul să renunțe la ideea de a educa genii, „pentru că ne tâmpiți copii”, spune ea și „dacă ați fi o mamă din Germania care ar cere similar de la propriul său odor, atunci ați avea mari probleme cu Justiția”. Spre final femeia spune că „între timp mă pregătesc conștiincios de lecții, mi-am luat și cărți suplimentare, nu știu dacă la sfârșit de an voi lua coroniță, dar sper din suflet să primesc cel puțin culoare de trecere și să mai am curaj să trec în clasa a doua. În cazul în care învățătorii doresc să le ofere elevilor și un alt suport didactic, atunci trebuie să colaboreze cu părinții în vederea selectării manualelor suplimentare, purtând împreună responsabilitatea pentru alegerea lor.”.

În răspunsul său, Corina Fusu spune că „generația care vine reprezintă nucleul societății, de aceea consider imperativ ca investiția cea mai mare să fie orientată spre dezvoltarea tinerei generații, pentru a le oferi șansa de a se afirma, de a demonstra curajul cu ajutorul căruia răspund zilnic provocărilor. Iar, potrivit Codului educației al R. Moldova, misiunea școlii constă în formarea personalității cu spirit de inițiativă, capabile de autodezvoltare, care posedă nu numai un sistem de cunoștințe și competențe necesare pentru angajare pe piața muncii, dar și independență de opinie și acțiune. Anume din acest motiv, la momentul actual Ministerul Educației lucrează asupra revizuirii Planului-cadru, respectiv, va urma o actualizare a curriculumului școlar și a manualelor, fapt ce va contribui și la înlăturarea neajunsurilor din unele manuale școlare.

În comentariile la scrisoarea publicată de Diana Meanu s-au alăturat și alți părinți care și-au arătat indignarea față de conținutul materialelor școlare.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente