Dorin Chirtoacă despre noile piste de biciclete: Oricine are propuneri, le poate transmite

13906922_1259125057431667_8928825098624791349_n

În contextul lucrărilor de reparație a drumurilor ce au loc pe bd Ștefan cel Mare, s-a decis și introducerea unei noi piste pentru bicicliști. Primele imagini apărute pe rețelele de socializare au stârnit deja un val de nemulțumiri în legătură cu aspectul pistei. Dorin Chirtoacă a ținut să facă unele precizări în legătură cu „zarva de pe internet”.

Aici puteți vedea cum arată noile piste.

Mesajul primarului a fost postat pe profilul său de Facebook:

Ne pare rau pentru luarea in deradere a lucrarilor de amenajare a pistei pentru biciclisti pe bd. Stefan ce Mare.

Astazi pavajul nu a fost inlocuit pentru ca incepand cu ieri s-a facut zarva pe internet, ci pentru ca de mai multe zile, proiectantii impreuna cu antreprenorii cauta solutia cea mai buna in acest sens si de la o zi la alta schimba modelul de amenajare. Nimeni nu avea de gand sa lase pista „impastiata in curbe” in asemenea mod. Tebuie tinut cont ca pavajul esterectangular si nu este prevazut pentru a fi asezat in cercuri, curbe etc. Dar vom gasi solutie si pentru aceasta problema. Ca model oricum s-au luat standardele europene. Marginea pistelor, curbele, sunt pentru orientare, pentru a nu se lovi oamenii unii pe altii, dar nimeni nu va fi amendat daca va calca marginea sau nu se va incadra perfect in curba. Este bine sa ne facem loc unii altora si nu sa incercam sa ne cautam nod in papura unii la altii.

In plus pe strazile cu sens unic pistele se amenajeaza intr-un fel, pe strazile cu dublu sens – in alt fel (de obicei cate o pista biciclisti pe fiecare sens de mers al transportului).

Pentru ce insa trebuie sa fim seriosi si corecti, mai bine insinuam, manipulam, adaugam cate o minciuna (cum a fost si cea cu troleibuzul de noapte care nu opreste in statie, cand de fapt acolo nici nu este statie de troleibuz, ci numai una de microbuz etc), si prin aceasta incercam sa ne facem popularitate.

Pentru informare: initial pista pentru biciclisti nu era prevazuta in proiect, am insitat sa fie introdusa, la fel ca si locurile de parcare. Apoi tot pavajul trebuia sa fie de o singura culoare, iar pista pentru biciclisti urma doar sa fie marcata cu vorsea (ccea ce de fapt este conform standardelor), dar am insistat sa fie mai bine, sa fie pavaj de alta culoare pe portiunea pistei pentru securitate si durabilitate, intrucat vopseaua oricum se sterge si sa nu fi nevoie sa revopsim fiecare an.

Cat tine de borduri acestea deja sunt de granit, cel mai bun si cel mai scump material in acest scop, sa le inlocuim cu borduri din beton, ne-ar fi costa inca 1 milion de euro si am fi primi un rezultat mai putin bun, intrucat betonul nu este la fel de rezistent ca si granitul. Bordurile doar vor fi indreptate acolo unde este necesar.

Vom continua lucrarile si vom face modificari care ar putea da plus valoare proiectului. Oricine are propuneri le poate trasmite chiar si muncitorilor direct pe santier. Noi oricum suntem pe aceste santiere in fiecare zi si impreuna, fara sa aratam care este mai mare si mai tare, mai destept sau mai talentat, ne respectam unii pe altii si impreuna cautam solutiile cele mai bune, de multe ori suplimentar la ceea ce este deja prevazut in proiect, pentru un rezultat si mai bun.

Iar cei care sunt impotriva, este bine sa preziceze de la bun inceput
ca sunt si vor ramane impotriva oricum, orice am face.
Nu as vrea sa cred insa ca directia in care mergem este:
cu cat mai multa rautate, cu atat mai bine.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente