„Drumul Fructelor” este o campanie care vine să continue inițiativa de promovare a consumului de fructe moldovenești și va consta dintr-o serie de vizite la gospodăriile țărănești și întreprinderile agricole din țară, pentru a aduce la cunoștința consumatorilor principalii producători de fructe din Moldova, oferind o serie de materiale informaționale legate de dezvoltarea unor afaceri de succes în domeniul agricol.

Campania, care a fost lansată de proiectul Madein.md, își atinge obiectivele prin intermediul unei conexiuni directe între producători și consumatori. De data aceasta, escapada rurală a fost planificată și efectuată într-o livadă de piersici, unde participanții au avut ocazia să culeagă fructele de sine stătător, după care să le cumpere la prețul inițial de producător, dar și să facă poze, bucurându-se astfel de o atmosferă detașată și relaxantă printre pomii de piersic.

Până acum, inițiatorii campaniei au reușit să realizeze o serie de vizite la producătorii autohtoni de căpșuni, cireșe, coacăză, zmeură, afine, și în final piersici, ultima având loc ieri în apropierea satului Măgdăcești, la gospodăria țărănească a lui Alexandru Zaftoni-Oprea. Plantația, pe care primii copaci au apărut în anul 2010, numără deja peste 2.000 de arbori și poate potoli gustul amatorilor de fructe dulci cu tocmai cinci soiuri diferite de piersici.

Deși Alexandru afirmă că lucrul său este foarte greu și anevoios, acest fapt nu îi încurcă să fie satisfăcut de munca sa. Ba mai mult, potrivit lui, piersicile înseamnă pentru el și un motiv în plus pentru a zâmbi și a se bucura de viață. „Nu cred că aș zâmbi atât de mult dacă m-aș ocupa cu crescutul cartofilor”, ne-a mărturisit proprietarul livezii.

 

Alexandru Zaftoni-Oprea, deținătorul gospodăriei țărănești cu același nume

Alexandru Zaftoni-Oprea, deținătorul gospodăriei țărănești cu același nume

Chiar dacă domnul Alexandru Zaftoni-Oprea își vinde piersicile doar în Moldova, acesta reușește să realizeze peste două treimi din roadă cu ajutorul partenerilor, prin intermediul rețelelor locale de magazine, care sunt dispuse să comercializeze fructele autohtone prin stabilirea parteneriatelor profitabile. Restul merge la piața agricolă și în familia producătorului.

Din cauza faptului că piersicile sunt fructe alterabile, acestea necesită o grijă deosebită și o viteză enormă de lucru. De asemenea, pentru a garanta consumatorului siguranța, Alexandru Zaftoni-Oprea, din propria sa inițiativă, supune produsul unui dintre cele mai scumpe teste de certificare a calității din toate cele existente în Moldova.

Grație faptului că deținătorul gospodăriei este o persoană iubitoare de libertate și foarte receptivă, participanții s-au bucurat de o atmosferă „ca acasă” și de o experiență gustativă inedită.

Alte detalii despre Madein.md și campaniile organizate le puteți găsi aici. Iată și câteva poze direct din livada de piersici:

 

IMG_4587

IMG_4674

IMG_4700

IMG_4801

IMG_4808

IMG_4828

IMG_4845

IMG_4850

IMG_4864

IMG_4876

IMG_4893