Albinuța călătoare – proiectul care vine să ajute copiii moldoveni de peste hotare să învețe limba română

bunaziua

În cadrul Campaniei „Diaspora Contează”, desfășurată de către PAS, grupul de inițiativă a lansat proiectul „Albinuța călătoare”, prin care copii moldoveni din diasporă vor putea învăța prin joc limba și cultura noastră, vor descoperi folclorul, basmele românești, vor face cunoștință cu istoria poporului lor.

„Hello, Привет, Ciao, Hola, Olá, Guten Tag!

În fiecare zi, copiii familiilor din Republica Moldova stabilite peste hotare învăță limba italiană, spaniolă, portugheză, franceză, engleză și uită, câte puțin, limba română. Și nu o fac intenționat, sau pentru că așa ar fi mai cool. Motivul e unul mai simplu – nu avem, nici măcar în diasporele mai mari, programe educaționale pentru copiii din familiile plecate: programe pentru limba română, geografia, istoria și cultura țării din care vin.

Ne propunem să schimbăm acest lucru, cu susținerea voastră. Duminicile copii vor putea învăța prin joc limba și cultura noastră, vor descoperi folclorul, basmele românești, vor face cunoștință cu istoria poporului lor.

Campania o puteți găsi pe Guvern24.md 

Vom ajuta asociațiile din diasporă să organizeze ateliere de limbă și cultură românească pentru copiii din comunitățile lor. Vrem ca, peste cel mult trei luni de zile din momentul lansării proiectului, cel puțin 100 de copii să participe la aceste ateliere.

Asemenea cursuri nu s-au organizat până acum pentru că efortul organizatoric pe care ar fi trebuit să-l facă fiecare asociație în parte  era semnificativ. Astfel, fiecare asociație ar fi trebui să identifice un cadru didactic care să poată  elabora un curriculum cap-coadă, să procure  materiale educaționale și să investească resursele proprii în lansarea atelierelor.

Pentru a facilita acest proces, pornim proiectul „Albinuța călătoare”, care vine să simplifice procesul de organizare a unor asemenea cursuri prin asigurarea asociațiilor din diaspora cu instrumentele și conținutul necesar” spune echipa de inițiativă.

albinutza

Cum transformăm ideea în realitate:

#1. Elaborăm un program de instruire pe un an de zile.

Programul va descrie clar activitățile din cadrul fiecărei lecții și va lista materialele educaționale de care va avea nevoie învățătorul. Programul va fi destinat copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 11 ani și va ține cont de faptul că grupele de copii care vor participa la ateliere vor fi, cel mai probabil, mixte ca vârstă. Pentru a face lecțiile cât mai atractive pentru copii, acestea vor avea un caracter  interactiv: jocuri, cântece, scenete, activități distractive. Programul va putea fi preluat gratuit de către orice asociație din orice colț al lumii.

#2. Elaborăm/achiziționăm materialele educaționale necesare desfășurării orelor

5 asociații vor fi selectate în calitate de beneficiari ai proiectului, în funcție de capacitățile acestora de a organiza atelierele. Acestora le vor fi transmise gratuit materiale educaționale de care vor avea nevoie pentru a lansa cursurile.

#3. Lansăm programul de instruire

Cele 5 asociații partenere la program vor beneficia de un fond inițial de 350 de euro pentru a putea închiria o sală și a putea plăti salariul profesorului pentru primele luni de activitate.

Cursurile vor fi oferite contra plată pentru a asigura sustenabilitatea acestora, asociațiile urmând să se autofinanțeze pe viitor, însă credem că pentru început este necesar să oferim un suport financiar pentru lansarea activității.

Cine implementează proiectul:

Proiectul este organizat în cadrul Campaniei „Diaspora Contează”, desfășurată de către PAS.

Organizațiile partenere care ne ajută la implementarea proiectului și vor beneficia în urma activităților proiectului sunt:

Asociația „Renașterea” – Parma, Asociația Koolture Tricolore – Montreal, Asociaţia “Arcobaleno” – Trento, Asociația “DOR” Parma,  Junior International TV  – Londra,  Asociația “Casa Mare” – Bologna, Asociația Plai – Torino.

Bugetul proiectului:

Total: 4500 euro

Elaborarea curriculumui și proiectelor didactice: aproximativ 1500 euro.

Pentru a elabora curriculumul vor fi contractațe 3-5 cadre didactice cu experiență, 2-3 din Republica Moldova și 1-2 din străinătate. Concursul va fi public, toate persoanele interesate vor putea aplica, iar rezultate vor fi publicate pe pagina proiectului.

Procurarea și livrarea materialelor educaționale: aproximativ 1250 euro (250 de euro per asociație)

Oferirea resurselor pentru inițierea activității: 1750 euro (350 euro per asociație)

În cazul în care serviciile de elaborare a curriculumului vor fi mai ieftine, banii economisiți vor fi utilizați pentru procurarea suplimentară a materialelor. Toate procurările vor fi documentate, iar raportul cheltuielilor va fi făcut public.

Planul de activități al proiectului:

 

Activitatea Iunie Iulie August Septembrie
  1. Desfășurarea procesului de crowdfunding
1-31
2. Contractarea cadrelor didactice 15-31
3. Elaborarea curriculumului                   1 iulie – 15 august
4. Achiziționarea și transportarea materialelor educaționale 16 – 30
5. Lansarea cursurilor 15-31

 

Mesaj de final:

Pentru a transforma proiectul în realitate, avem mare nevoie de ajutorul tău! Dacă și tu crezi că este important să-i ajutăm pe copii noștri din diasporă  să-și descopere țara de origine, să cunoască tradițiile, istoria și cultura noastră, susține acest proiect.

Campania o puteți găsi pe Guvern24.md 

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente