O echipă din cei mai populari și apreciați instagrammeri, bloggeri, vloggeri, fotografi din România și Moldova, vor merge următoarele cinci zile prin țară și vor descoperi cele mai frumoase și interesante locuri de vizitat în cadrul proiectului „Instameet ‪#‎DescoperaMoldova‬ 2016”.

Astfel, în perioada 11 – 15 mai, aceștia vor avea parte de vizite la vinării, degustări de vin, un tur pietonal prin Chișinău, vor vizita și vor avea parte de o lecție de gătit la Orheiul Vechi, un workshop „Cum să folosești Instagramul pentru a promova o destinație turistică?” și alte activități interesante. Scopul evenimentului este promovarea și creșterea vizibilității Moldovei, ca destinație turistică, pe rețelele de socializare.

Acesta reprezintă un eveniment de promovare a  țării noastre ca destinație turistică vinicolă, pe canalele din social media, în mod special pe instagram, Facebook și bloguri.

 

cover

 

Obiective:
# trezirea interesului față de atracțiile turistice ale Moldovei,
# popularizarea hashtagurilor care promovează atracţiile turistice ale Moldovei (#DescoperaMoldova și ‪#‎WineofMoldova‬) pe Instagram şi Facebook,
# dezvoltarea și creșterea comunității de instagrammeri, vloggeri şi bloggeri de travel din Moldova,
# popularizarea culturii vinului printre tinerii din Republica Moldova și România.
# creșterea notorietății brandului național „Vinul Moldovei”
# promovarea mesajului „Vino și descoperă Moldova!”

Urmărește-i pe pagina de Facebook a proiectului, unde vor fi distribuite în timp real, postările participanților. De asemenea, fii cu ochii pe hashtagul #DescoperaMoldova pe Instagram, unde aceștia vor avea grijă să posteze cele mai frumoase momente surprinse.

Evenimentul este organizat de către Asociatia Nationala pentru Turism Receptor (ANTRIM), cu susținerea partenerilor strategici: Proiectul de Competitivitate USAID Moldova și Oficiulul Național al Viei și Vinului ( Wine of Moldova ) și cu suportul partenerilor: Asconi Winery Castel Mimi, Combinatul de Vinuri “CRICOVA” S.A., ÎS CVC “Mileștii Mici”, Eco Resort Butuceni, Aria Hotel Chisinau, găzduit de către Orheianca.eu.

Urmăriți hashtagul #DescoperaMoldova și descoperiți Moldova! Cunoașteți mai jos pe participanții „Instameet ‪#‎DescoperaMoldova‬ 2016”:

 

svetlana

 

 

Svetlana Matvievici este bloggerul și instagrammerul care promovează Moldova cu pasiune, tot ea este și coordonatoarea proiectului. O puteți urmări pe pagina blogului Orheianca.eu și pe contul său de Instagram @orheianca.

 

 

 

13173946_1028128647281181_8653820478898719812_n

 

 

Ciprian Vladulescu este instagrammerul din Craiova, dependent de soare, mereu în căutarea cadrului perfect. Îl găsiți pe instagram – @cvladulescu.

 

 

 

13174128_1028118263948886_5667504453033824616_n

 

Victor Bogdan Gheorghiță este om şi fotograf, câteodată mai mult fotograf decât om, alte dăți mai om decât fotograf. Vorbește prin poze și te lasă să înțelegi ce vrei. Dați-i follow pe instagram (@victorbogdan) și așteptați impresiile sale despre Moldova.

 

 

 

 

13138843_1027983347295711_8852433164976300071_n

 

 

Ana Matei este consultant Digital Marketing & SEO, pasionată de artă, turism și gastronomie. Instagrammer în fiecare zi, blogger din când in când. Urmăriți-o pe instagram @mateiana și pe blog www.anamatei.ro

 

 

 

13173709_1027978707296175_8049209035903242480_n

 

Ivo Bobal – motociclist din Nadlac, județul Arad, om de online din 2009, mai nou, face benzi desenate. Nu a fost niciodată în Moldova și sperăm să-l surprindem plăcut. Impresiile lui le vom citi pe blogurile www.ivobobal.ro, www.cumotorul.ro. Pe instagram îl găsiți așa: @kornway.

 

 

 

13220844_1027977357296310_8552253775769664310_n

 

 

Emanuel Romedea este instagrammerul din București care se distrează făcând poze, așa a ajuns să fie apreciat de foarte multă lume. Reacționează și când îl strigi Yesmyfriend, care i-a devenit între timp al doilea nume. Până ajunge el în Moldova dați-i follow pe instagram @yesmyfriend.

 

 

13133105_1027974093963303_7096985597075178840_n

 

 

Ionuț Bunescu – corporatist, Social Media, blogger, vlogger, jurnalist, voice over, DJ, MC, entertainer, omul din popor, bun la tot ce nu-i ușor! Urmăriți-l pe facebook, pe instagram (@ionutbunescu) și blog www.bunescu.ro. Vine pentru prima oară în Moldova.

 

 

13151923_1027954433965269_3956731165031866166_n

 

 

Maxim Chumash este unul dintre cei mai buni fotografi din Moldova, dar putem cu ușurință să afirmăm că este cel mai bun fotograf de peisaje. Îl vom avea alături de noi în câteva zile din program, dar până atunci urmăriți-l pe contul său de instagram @chumash_ și admirați-i creațiile.

 

 

13177895_1027951647298881_3769756864909519189_n

 

 

Mihaela Josanu (@mihaelajosanu) este realista ce-și dorește mereu imposibilul. Studentă la Facultatea de Jurnalism USM, coordonatoarea proiectelor: Clubul Jurnaliștilor al LTM și Școala Bloggerilor, iubitoare de frumos, călătorii și oameni. Veți citi pe blogul ei cum descoperă ea lumea, sub denumirea de OM. www.mihaelajosanu.md.

 

 

13103445_1027696073991105_1370270360928036229_n

 

 

Maria Chiper (@chiparus) este îndrăgostită de oamenii pe care nu i-a întâlnit și de orașele pe care nu le-a vizitat. E o bloggeriță curioasă și deschisă pentru noi experiențe, și-ar dori să-și petreacă tot timpul călătorind pe străzi din țări străine, descoperind lumea. Adoră călătoriile, lectura și proiectele care o provoacă. Impresiile ei le veți putea citi pe blogul Chiperaria.

 

 

13177547_1027690570658322_223651728075466377_n

 

 

Ea este Iris Cretu – instagrammer, adolescent veșnic trecut prin radio, tv, public relations, agenție de marketing comunicațional, un pic de dj-ing și videography, dar mai mult prin fotografie, vopsirea părului în culori nenaturale și călătorii.  Fotografiile ei le veți putea admira pe contul de instagram (@iris_cretu), pe care vă recomandăm să-l urmăriți.

 

 

13165880_1027558397338206_8789966791064029284_n

 

 

Faceți cunoștință cu Victor Stăvilă, unul dintre cei mai urmăriți și apreciați instagrammeri din Moldova. E designer grafic, pasionat de Instagram si prin intermediul lui vrea să arate lumii că tot ce ne înconjoară poate să ne inspire în fiecare zi. Până începem instameet-ul, găsiți-l pe instagram (@victorstavila) și dați-i follow.

 

 

13164296_10209708722453776_7762023677325855164_n

 

 

Ea este Ruxandra Ghimp (@ruxyghimp) – instagrammer, vlogger; pasta, tea and Tom Hardy lover. Până începem descoperirile, dați like paginii vlogului, vă așteaptă multă energie pozitivă acolo.

 

 

 

Svetlana Matvievici, coordonatorul acțiunii: „Până acum în cadrul proiectului „Descoperă Moldova” au participat peste 20 de bloggeri din România, SUA, Noua Zeelandă și peste 20 de bloggeri din Republica Moldova. Toți împreună au scris peste 70 de articole pe bloguri, au postat peste 1000 de fotografii pe Instagram, folosind hashtagul #DescoperaMoldova, au făcut peste 4000 de fotografii, adică au devenit ambasadorii Moldovei turistice. În această ediție ne dorim să punem accent pe detalii, să le oferim partcipanților mai mult timp, pentru a simți energia și frumusețea locurilor pitorești din Republica Moldova, emoții pe care să le transmită și transpună ulterior pe conturile lor de Instagram, Facebook, dar și pe bloguri.”

La „Turul pentru jurnaliștii străini” vor participa reprezentanți mass-media din țări precum Polonia, Finlanda, Germania și Portugalia. Evenimentul este organizat pentru al patrulea an consecutiv și contribuie la creşterea vizibilităţii Republicii Moldova ca destinaţie turistică vinicolă în presa scrisă și online și la atragerea de noi vizitatori străini în țara noastră. De obicei, după încheierea tururilor apar mai multe articole în presa străină, care servesc drept surse sigure de informații utile și interesante pentru localnici despre Vinul Moldovei, dar și despre experiențele culturale, rurale, gastronomice pe care le pot avea turiștii în Moldova.

Natalia Țurcanu, director executiv ANTRIM:  “Jurnaliștii străini care se află în aceste zile în Republica Moldova vin din țările care reprezintă piețe strategice sau piețe care urmează a fi penetrate. Aceste piețe au fost identificate în cadrul programului de promovare a turismului receptor pentru anii 2015-2017 realizat în anul 2014 de către Agenția Turismului a Republica Moldova și ANTRIM. Prin intermediul acestui tur ne propunem să menținem fluxul constant de informație despre noile produse turistice pe piețele din Polonia și Germania, deoarece din aceste țări vin cei mai mulți turiști.”

În acest an ambele grupuri de străini care ne vizitează țara vor avea partea de un program care va include preponderent vizite la la vinării , la atracţiile turistice din zona Orheiul Vechi şi Ştefan Vodă, la mănăstiri și vor face un tur pietonal prin Chișinău. Mai mult, pe parcursul celor cinci zile, participanții vor participa la workshop-uri de gătit bucate tradiționale și de meșteșugărit..

Despre suportul USAID pentru industria turismului

Începând cu anul 2013, cu suportul USAID au fost realizați pași importanți pentru brandingul, poziționarea și promovarea Republicii Moldova drept destinație turistică, fiind definită și oferta turistică a țării. Pentru a spori atractivitatea Moldovei din punct de vedere istoric, cultural și gastronomic, precum și pentru a valorifica tradițiile milenare în vinificație, turismul vinicol a fost identificat ca fiind produsul turistic cu cel mai mare potențial de creștere.

Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova a adoptat o abordare complexă a domeniului, care se concentrează asupra următoarelor aspecte: promovarea Moldovei ca destinație turistică pe piețele-cheie (campanii, expoziții, branding de țară cu Pomul Vieții și Vinul Moldovei, promovare în presa internațională etc.); modernizarea serviciilor turistice (vinării, pensiuni rurale, artizani etc.); dezvoltarea de noi produse turistice (tururi vinicole și gastronomice, drumeții, ciclism, MICE); îmbunătățirea forței de muncă a sectorului (cunoștințe despre produse, serviciul clienți etc.); creșterea calității furnizorilor de servicii turistice; asigurarea unui cadru legal favorabil pentru turismul intern; elaborarea unei politici de turism și a unei strategii în comun cu Organizația Mondială a Turismului.