Adrian Bratu: Cei 7 pași pe care trebuie să-i faci pentru a conduce un consiliu de elevi

1001945_720471601308703_4965258915044334966_n
Foto:Victor Ambroci, directorul Liceului „Spiru Haret”, Adrian Bratu și Igor Corman, fostul speaker al Parlamentului

Poziția de președinte al Senatului elevilor îți oferă posibilitatea să crești profesional, să comunici cu persoane inspiraționale, să-ți lansezi un brand și să-ți formezi o rețea de networking bogată.

Despre cum e să fii și cum poți să ajungi președinte al Senatului elevilor, Adrian Bratu a povestit pe bolgul său tânăr.

Postul de președintele al Senatului elevilor este ca un cuțit cu două tăișuri, cu părți bune și rele. Partea proastă este că poți fi ușor criticat, iar profesorii pot prinde pică sau invers, poți obține dividende din asta. Important să faci ca avantajele să domine, totul depinde de tine, de cât de agil mânuiești această poziție și cum înclini balanța spre avantaje. În acest articol am scris despre experiența mea pe parcursul a două mandate în fruntea Senatului elevilor „Spiru Haret”.

#1. Cunoaște oameni

Înainte să candidezi la funcția de președinte al senatului, nu vedeam realizabilă această idee, aveam probleme cu încrederea în sine, până am întâlnit oameni care să mă susțină și să mă facă să cred în această idee. Tot acești oameni m-au ajutat la realizarea proiectelor și au devenit membri ai echipei mele. Pe lângă ei, aveam alte cunoștințe din diverse domenii care mi-au fost de folos atunci când aveam nevoie de ceva tehnic sau să găsesc alți oameni care m-ar putea ajuta la organizarea unui eveniment, de exemplu o vizită la Parlament sau la Curtea Constituțională sau la sediul ONU sau organizarea unei întâlniri cu vreo personalitate în cadrul proiectului „Academia Succesului”.

#2. Câștigă încredere

Imaginea pe care o creezi în fața altor oameni costă mult, de aceea niciodată nu-ți permite să-i dezamăgești. Devino bun într-un domeniu și ajută-i precum ei te ajută. Încearcă să nu te atașezi de prea multe activități și să te focusezi pe cele mai importante, astfel vei reuși să faci lucrurile calitative și să nu depășești termenul limită atunci când este vorba de realizarea unor sarcini.

#3. Acumulează experiență

De la început e bine să te implici în cât mai multe proiecte, dar într-un final trebuie să decizi care sunt mai importante pentru tine, ca să nu ajungi un dilatant care știe totul și nimic în același timp. Experiențele din mai multe proiecte îți vor aduce cunoștințe valoroase și oameni potriviți care te vor ajuta pe parcursul campaniei electorale și în timpul mandatului.

#4. Formează o echipă

Uneori, unele activități presupun o muncă laborioasă, de aceea e bine să-ți creezi o echipă în care te simți bine și care este abilă în diverse domenii. Este important să ai în echipă un fotograf/designer, PR manager și asistenți de proiecte/coordonatori. De regulă, echipa se formează din oameni pe care i-ai cunoscut deja și știi că se încadrează bine în una din pozițiile enumerate.

#5. Realizează o campanie electorală

Tu alegi cum vrei să faci o campanie electorală și cât dorești să investești în ea. Creează un mesaj cu care te identifici (ex. „Știrile pozitive să continue”, „Keep calm and support Adrian Bratu”, „Implică-te”), cu ajutorul unui cunoscător de Photoshop, realizează niște postere pe care să le afișez pe holul liceului și pe Facebook. Cu permisiunea administrației poți face niște campanii door-to-door, să mergi în timpul orelor în fiecare clasă și să-ți împărtăși programul electoral. Pregătește o dezbatere publică cu contracandidații tăi, în care să fii bine pregătit cu argumente de ce planul tău va triumfa. Și în plus, poți să te joci cu instrumentele social media, să faci un filmuleț pe YouTube, să postez constant pe Instagram, Twitter și Facebook. O posibilitate să minimizezi cheltuielile este să le împarți cu toată echipa.

#6. Propune o listă de proiecte fezabile

Împreună cu echipa realizați un bainstorm și analizați ideile cele mai bune de proiect, gândiți-vă cât de fezabile sunt ele și scrieți pe foaie amănunțit descrierea lor, grupul țintă, scopul urmărit, avantajele, lucrurile de care aveți nevoie și planul de realizare în care simplificați proiectul pe etape și sarcini fixe, și apoi le împărți la fiecare.

#7. Treci la treabă

Este simplu dacă totul s-a făcut bine până în acest moment. Trebuie să-ți folosești experiența și cunoștințele pentru a desfășura proiectele. Plus, este nevoie să elaborezi un regulament intern de funcționare, dacă nu s-a făcut anterior. Un model de acest tip de regulament poate fi preluat de la Senatul elevilor „Spiru Haret”.

Mai multe articole interesante și utile publicate de Adrian Bratu le găsești pe blogul său.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente