Recent, în Republica Moldova a fost constituită o Federaţie ce va promova turismul național și internațional.

Adunarea generală de constituire a Federaţiei de turism din Moldova a avut loc ieri, 30 septembrie, unde s–a stabilit numărul membrilor fondatori, al celor asociaţi și va fi aleasă conducerea federaţiei, transmite Democracy.md.

Noua instituţie are drept scop dezvoltarea turismului şi promovarea acestuia pe plan naţional şi internaţional, îmbunătăţirea relaţiilor de marketing, de branding ale destinaţiilor şi produselor turistice, consolidarea structurilor individuale şi asociative de turism, precum şi instruirea persoanelor care lucrează în domeniu.

Potrivit directorului unei agenţii de turism, Alexandru Filipschi, sfera turismului din Republica Moldova se confruntă cu o serie de probleme care nu vor putea fi soluţionate fără susţinerea structurilor similare de profil din ţară şi de peste hotare, a instituţiilor guvernamentale şi fără atragerea de investiţii:

„Ţara noastră are un potenţial turistic extraordinar, iar toate problemele pot fi soluţionate prin muncă asiduă şi prin implicarea noastră. Crearea unei echipe puternice şi sprijinul unor persoane notorii sunt cheia de succes. Chiar de astăzi, din ziua înregistrării, creăm o colaborare cu federaţia similară de peste Prut”, a menţionat Alexandru Filipschi.

Totodată, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România, Corina Martin, a precizat că „agenţiile de turism de peste Prut vor trimite românii în vacanţă, în Moldova”, pentru că vecinilor noştri le este necunoscută destinaţia turistică respectivă.

Mai mult, aceasta a precizat că Republica Moldova, în primul rând, este identificată datorită dulciurilor produse la fabrica “Bucuria”, iar, în al doilea rând, datorită vinurilor de la Cricova.