Paramount Pictures a devenit primul studio major care nu mai distribuie filme pe peliculă în SUA, o decizie istorică pentru Hollywood, relatează Los Angeles Times

Potrivit Moldpres, Paramount i-a informat recent pe deţinătorii de săli de cinema că “Anchorman 2: The Legend Continues”, o comedie cu Will Ferrell disponibilă în SUA din decembrie, este ultimul film lansat pe peliculă de 35 mm.

Nominalizat la Oscar, “Lupul de pe Wall Street”, în regia lui Martin Scorsese, este primul film al unui studio major care a fost lansat doar în format digital, potrivit unor directori din industria cinematografelor, rămaşi sub protecţia anonimatului.

Decizia este semnificativă, deoarece este extrem de probabil să încurajeze şi alte studiouri să urmeze exemplul, accelerând procesul de renunţare la peliculă, posibil până la sfârşitul anului. Aceasta ar marca sfârşitul unei epoci: pelicula a fost mediul folosit în industria cinematografică mai mult de un secol.

“Are o semnificaţie uriaşă. Timp de 120 de ani, pelicula de 35 de mm a fost formatul ales pentru proiecţiile din cinematografe. Acum asistăm la sfârşitul său. Nu sunt şocat de faptul că s-a întîmplat, ci de cât de repede s-a întâmplat”, a declarat Jan-Christopher Horak, directorul arhivei de film şi televiziune de la University of California, Los Angeles (UCLA).

Paramount a ţinut această decizie ascunsă, cel puţin la Hollywood. Reticenţa reflectă faptul că niciun studio nu vrea să fie văzut ca fiind primul ce renunţă la peliculă, care este în continuare preferată de unii cineaşti. Unele studiouri ar putea de asemenea ezita să renunţe la încasările obţinute prin cinematografele care proiectează numai filme pe peliculă. Aproximativ 8% din sălile de cinema din SUA au echipamente care proiectează numai filme pe peliculă.

Decizia luată de Paramount vine la aproape un deceniu de când studiourile au început să colaboreze cu deţinătorii de săli de cinema pentru a-i ajuta cu finanţarea procesului de înlocuire a proiectoarelor de filme pe peliculă cu sisteme digitale, care reduc substanţial costul distribuţiei de copii ale filmelor în cinematografe.