Agenția Turismului: Taxa de promovare va fi percepută doar de agențiile de turism

moldova-landscape
Foto: Taxa de promovare nu va fi aplicată persoanelor fizice care traversează hotarul țării. PC: paradiseintheworld.com

Taxa de promovare va fi obligatorie doar pentru agențiile și tur-operatorii de turism. Aceasta va fi destinată dezvoltării ramurii turistice a țării.

Potrivit Agenției Turismului, taxa de promovare va reprezenta un parteneriat public privat, unde statul de comun cu cetățenii vor participa la dezvoltarea turismului prin promovarea țării și creării unei mai bune imagini la nivel internațional.

Aceasta ar urma să fie percepută pentru turiștii rezidenți care călătoresc în țări străine cu ajutorul agențiilor de turism și nu va fi aplicată persoanelor fizice care traversează hotarul Republicii Moldova.

Mărimea taxei de promovare a turismului va constitui 10-30 lei:
10 lei – pentru zona I (Ucraina şi ţările CSI),
20 de lei – pentru cei care călătoresc în zona II (Europa)
30 de lei – pentru sejururile în zona III (America şi ţările exotice)

Taxa respectivă va fi inclusă în costul pachetului de servicii turistice, sau va fi achitată din comisionul agenților turistici, fără a fi percepută direct de la turiști.

Totodată, ea nu reprezintă un impozit suplimentar al activității turistice.

Taxa de promovare va fi gestionată de Biroul de Informare și Promovare Turistică, instituție publică de stat și care este în subordinea Agenției Turismului.

Mijloacele financiare acumulate vor fi utilizate pentru următoarele activități și acțiuni:
1) Participarea anuală a Republicii Moldova la minim 10 expoziții internaționale de turism;
2) Editarea materialelor promoționale;
3) Contractarea spațiilor publicitare la canalele Discovery, CNN, EuroNews, pentru difuzarea spoturilor publicitare despre potențialul turistic al Republicii Moldova;
4) Organizarea pe teritoriul Republicii Moldova a evenimentelor cu caracter cultural-turistic, menite să motiveze turiștii să ne viziteze țara;
5) Amenajarea popasurilor turistice pe rutele turistice naționale;
6) Organizarea unor tururi informaționale pentru mass-media străină în scopul descrierii Moldovei ca țară cu potențial turistic, care merită a fi vizitat.

Potrivit Biroul Național de Statistică, în primul semestru din anul curent 61.5 mii moldoveni au călătorit în afara țării.

turism

Cetăţenii Republicii Moldova au preferat să călătorească prin intermediul agențiilor de turism și turoperatorilor, în principal, în Bulgaria (33,9% din total plecaţi în străinătate), Turcia (32,9%), România (11,7%), Grecia (5,9%), Ucraina (3,7%), Egipt (2,2%), Emiratele Arabe Unite (1,2%) şi Austria (1,0%).

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Olesea Cember
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente