Cristi Axenti ne-a povestit în acest semestru despre experiența de a urma un program de licență la VIA University din Horsens, acolo unde studiază Maketing Management. Acum că sesiunea a trecut, Cristi ne spune cum au decurs examenele și de ce acestea au fost „un adevărat quest, atât personal cât și profesional”.

Menționasem în alte articole despre ambiția universității  de a experimenta, în fiecare an modificând câte ceva în metoda de predare și examinare. În acest an VIA a venit cu „Box system” în care ne-a creat un mediu de serviciu și ne-au umplut cu task-uri și deadline-uri. Schimbarea majoră a constat în lipsa vreunei metode de predare. Deși profesorii erau prezenți la ore aceștia nu aveau decât rolul de a răspunde la întrebările noastre. Astfel toată teoria a fost studiată de noi, având doar indicații despre sursele de încredere.

Un examen de 30 de ore

Pregătirea de examen începuse în paralel acestui semestru. Deja de la început cream mici prezentări despre alegerile făcute de noi asupra exercițiilor. Spre deosebire de alte facultății cei de la marketing au avut examenele mult mai devreme. 30 de ore, cam atât durează întreg examenul. Examenul se desfășoară în 2 zile. Prima zi ni se oferă o companie ce are nevoie de o strategie de marketing. Cazul se oferă prin internet astfel poți să începi de oriunde. Aici ai la dispoziție 24 ore pentru a te familiariza cu compania și de a crea modele, recomandări și  soluții. În acest moment încă nu cunoști întrebarea la care vei răspunde în următoarea zi. Următoarea dimineață urmează un alt e-mail cu întrebările propriu zise, la această etapă ești obligat să fii prezent în cabinetul de examinare. Singura condiție impusă este lipsa comunicării cu colegii în perioada de examinare (6 ore). Utilizarea internetului, notițelor și cărților este permisă. Nota se împarte corespunzător cu valoare întrebării pentru curs. Exemplu: Ai 4 întrebări fiecare valorând 25% din nota finală. Astfel chiar dacă cunoști bine doar un subiect vei fi nevoit să te conformezi și cu celelalte.

Dat fiind faptului că toate cunoștințele noastre trebuie compresate într-un examen scris în 24.000 caractere (aproximativ 7-8 pagini) universitatea ne oferă și 2 pretestări.

Nu poți folosi informație de pe Google, decât dacă trece printr-o bază de date

Scopul examenului e măsurarea capacității studentului de a cunoaște metodele de rezolvare a diferitelor probleme la nivel de marketing, legalități implicate, managementul financiar și organizarea afacerii precum și managementul informației. Cu alte cuvinte nu contează cât de multe cunoști despre companie dar cum îți argumentezi mișcările.

Cel mai demoralizator lucru este aplicarea referințelor, deci în caz că în prima zi lucrezi cu colegii și ați făcut împreună o soluție, atunci la examen trebuie să folosești o altă aranjare de cuvinte sau să adaugi o referință către autorul cuvintelor altfel actul de neinformare se consideră furt, ulterior cazi examenul pentru plagiarism. Aceasta se aplică pentru orice sursă de informație neprelucrată de tine.

O altă chestie este căutarea informației valide. Deoarece examinatorul se așteaptă să faci referință la sursă informației găsite, mereu vor atrage atenția și la veridicitatea ei. Chiar dacă Google îți oferă multă informație neautorizată, nu o poți folosi decât dacă trece printr-o bază de date. Aici deja prezența ei se pune la îndoială.

Însă e de apreciat faptul că în prima parte a examenului poți să con-lucrezi cu oricine și un ochi ascuțit poate prevede întrebarea cu cea mai mare importanță încă din prima zi. După care îți orientezi cu ușurință căutarea spre sursă cea mai relevantă cazului și poți economisi timp în cele 24 ore, chiar îți poți permite să răspunzi la întrebările prezise pentru a două zi. Și tot ce îți rămâne să faci în cele 6 ore este doar selectarea și aranjarea în pagină.

A fost un exercițiu bun pentru mine și o strategie efectivă.

Citiți mai multe despre experiența lui Cristi:

Universitatea #diezCum sunt obișnuiți studenții unei universități din Danemarca cu regimul de oficiu. Experiența lui Cristi Axenti

Universitatea #diez. Cristi Axentidespre cum se învață Marketingul în Danemarca prin rezolvarea problemelor companiilor daneze