Asociația Oamenilor de Afaceri din Moldova (AOAM) oferă noi granturi pentru dezvoltarea afacerilor din fondul pentru susținerea tinerilor antreprenori lansat la începutul anului de către președintele fondator Vlad Plahotniuc. Data limită până la care tinerii antreprenori pot trimite formularele de aplicare este 19 august 2016.
Cea de-a doua rundă a granturilor pentru dezvoltarea afacerilor se adresează de data aceasta în special moldovenilor plecați să lucreze în străinătate și care vor să revină în țară, dar și rudelor acestora. Granturile oferite vor consta în 50,000.00 Lei, suma oferită pentru dezvoltarea afacerii, dar și în programe de școlarizare.
Selectarea candidaturilor pentru granturile AOAM se face pe baza planului de afacere. Toate formularele de aplicare pot fi trimise până la data de 19 August 2016, pe adresa de e-mail [email protected].
Criterii de eligibilitate:
- Cetăţean al Republicii Moldova
- Varsta 18-35 ani
- Aplicantii pentru obtinerea granturilor trebuie să dispună de o întreprindere în faza de lansare sau dezvoltare, înregistrate în una din următoarele forme organizatorico-juridice:
# Întreprindere individuală/Întreprinzător individual;
# Societate cu răspundere limitată;
# Gospodărie Ţărănească (de fermier);
# Cooperativa de producere;
# Cooperativa de întreprinzător.
Sunt avantajati lucrătorii migraţi sau rude de gradul întâi – beneficiar de remitenţe care intenţionează să lanseze o afacere proprie în Republica Moldova sau să dezvolte afacerea existentă;
Lucrătorul migrant în condiţiile prezentului Program se consideră cetăţeanul Republicii Moldova, plecat peste hotarele ţării cu scopul desfăşurării activităţii de muncă.
Ruda de gradul I a migrantului poate fi soţul/soţia, părinţii/înfietorii, fii/fiicele.
Pentru întregistrarea la program solicitantul va prezenta un dosar care va cuprinde următoarele documente:
- Copia buletinului de identitate al solicitantului de grant;
- Copia documentelor care identifică legătura de rudenie dintre migrant şi solicitantul de Program: buletin de identitate, certificat de căsătorie, certificat de naştere (după caz).
- Cererea de finanţare, descarcă aici
- Formular tipizat; descarcă aici
- Declaraţie privind lipsa restanţelor faţă de bugetul public naţional;
- Declaraţie pe proprie răspundere privind eficienţa activităţii antreprenoriale;
Documente aferente activităţii antreprenoriale:
- Copia Extrasului din Registrul de Stat al persoanelor juridice (maximum 3 luni actualitate);
- Copia documentelor de constituire ale întreprinderii: Certificatul de înregistrare a întreprinderii (după caz), Statutul, Decizia de înregistrare a persoanelor juridice;
- Certificatul în original eliberat de bancă cu privire la contul bancar;
- Copia actelor ce confirmă dreptul la proprietate, copia Contractului de arendă al încăperii/terenului agricol (după caz);
- Copia Licenţei şi/sau Autorizaţiei (după caz);
- Business-plan;
- Raportul privind rezultatele financiare
- Planul de afaceri va fi transmis la adresa [email protected] şi inclus în dosarul de solicitare a grantului.
- importul de mărfuri, cu excepţia echipamentului de producţie şi materiei prime;
- comerţul sub orice formă;
- fiduciare şi de asigurări;
- fonduri de investiţii;
- bancare, de microfinanţare, alte activităţi financiare;
- schimb valutar şi lombard;
- jocuri de noroc;
- achiziţia bunurilor imobiliare;
- servicii în alimentaţia publică prestate în municipiile Chişinău şi Bălţi;
- servicii de imigrare sub orice formă;
- servicii notariale, juridice şi de avocat.
Obiectivele de bază a Programului
- Crearea de noi locuri de muncă;
- Orientarea la export;
- Substituirea importurilor;
- Aplicarea tehnologiilor moderne, transfer de know-how, inovaţii.