Un nou traseu turistic va găzdui în scurt timp vizitatori din Germania, piață strategică pentru brandul turistic al Moldovei, Pomul Vieții. Ruta turistică tematică „Pe urmele nemților din Basarabia” va fi lansată în curând și va oferi un program amplu de cunoaștere a istoricului etnicilor germani pe pământurile Republicii Moldova.
În acest sens, săptămâna trecută a fost organizat un tur informativ pentru agențiile de turism și reprezentanții mass media, în cadrul căruia au fost prezentate noile oportunități și atracții turistice, ce au legătură istorică, tematică, culturală cu descendenții germanilor stabiliți în trecut pe teritoriul țării noastre. Ruta turistică „Pe urmele nemților din Basarabia” face parte din proiectul “Routes to the roots”, elaborat și finanțat de către Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova și implementat de Asociația Ghizilor, Lectorilor și Translatorilor din RM.
Diana Lazăr, vicedirector, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova: „După ce am elaborat ruta „Pe urmele polonezilor în Moldova”, ne bucurăm să revenim cu un nou traseu, de această dată destinat unei alte piețe strategice, Germania. Suntem convinși că prin elaborarea produselor turistice noi, vom impulsiona dezvoltarea acestui sector, astfel promovând brandul turistic moldovenesc, Pomul Vieții. Pe viitor, intenționăm să lansăm tururi similare și pentru alte state, oferind turiștilor străini posibilitatea de a descoperi Moldova din perspectiva propriei culturi și identități.”
Elena Scobioală, președinte, Asociația Ghizilor, Lectorilor și Translatorilor din RM: „Ca și în cazul traseului „Pe urmele polonezilor în Moldova”, noul produs turistic „Pe urmele nemților din Basarabia” valorifică, pe bună dreptate, caracterul multietnic al Moldovei. Programul noii rute include vizita unor foste colonii germane, dar și a unor vinării recunoscute la nivel național și internațional. Acest produs turistic urmează a fi promovat și inclus în rutele operatorilor turistici locali. Pachetele turistice vor fi prezentate la târgurile de turism din piețele țintă, în special la cele din Germania.”
Patricia Andronache, director agenție de turism: „Interes pentru acest tip de traseu există de mai bine de 50 ani și va continua atât timp cât există descendenți ai familiilor germanilor care au locuit în Moldova. Pentru a-l putea propune partenerilor externi, agențiile locale trebuie să-l însușească foarte bine. Iar acest tur informativ a fost un pas important în acest sens.”
Turul Pe urmele nemților din Basarabia – “Routes to the roots” va dura două zile și va urma itinerarul Chişinău – Anenii Noi – Ştefan Vodă – Purcari – Crocmaz – Pervomaisc-Marienfeld – Mileştii Mici sau Puhoi – Chişinău. Participanții vor cunoaște și admira toate atracțiile turistice specifice localităților, vor gusta din vinurile și bucatele tradiționale autentice cu influențe, care încă mai poartă amprenta locului. începe prin a vizita localitatea Anenii Noi și orașul Ștefan Vodă, foste colonii germane. Întrucât cultivarea viței de vie a fost sursa de bază ce asigura existența coloniștilor germani din Basarabia, turiștii vor vizita câteva importante vinării din Moldova. Într-o altă fostă colonie germană, participanții vor beneficia de o excursie la stână, unde vor degusta brânzeturi. Vizita va fi completată cu un târg de artizanat, dansuri și cântece în interpretarea ansamblului folcloric local, astfel va cuprinde toată diversitatea de produse de care pot beneficia turiștii pe acest traseu.
Despre suportul USAID in industria turismului
Începând cu anul 2013, cu suportul USAID au fost realizați pași importanți pentru brandingul, poziționarea și promovarea Republicii Moldova drept destinație turistică, fiind definită și oferta turistică a țării. Pentru a spori atractivitatea Moldovei din punct de vedere istoric, cultural și gastronomic, precum și pentru a valorifica tradițiile milenare în vinificație, turismul vinicol a fost identificat ca fiind produsul turistic cu cel mai mare potențial de creștere.
Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova a adoptat o abordare complexă a domeniului, care se concentrează asupra următoarelor aspecte: promovarea Moldovei ca destinație turistică pe piețele-cheie (campanii, expoziții, branding de țară cu Pomul Vieții și Vinul Moldovei, promovare în presa internațională etc.); modernizarea serviciilor turistice (vinării, pensiuni rurale, artizani etc.); dezvoltarea de noi produse turistice (tururi vinicole și gastronomice, drumeții, ciclism, MICE); îmbunătățirea forței de muncă a sectorului (cunoștințe despre produse, serviciul clienți etc.); creșterea calității furnizorilor de servicii turistice; asigurarea unui cadru legal favorabil pentru turismul intern; elaborarea unei politici de turism și a unei strategii în comun cu Organizația Mondială a Turismului.