Traian Chivriga, unul din inițiatorii proiectului #UnArtOras, vine cu o replică Nicoletei Esinencu printr-o scrisoare deschisă.
„Dragă Nicoleta,
Am citit cu atenție interviul acordat de tine redacției NewsMaker.md și cu toate că nu te cunosc personal aș dori să-ți mulțumesc pentru crearea Spălătoriei, pentru că mi-ai dat mie, unui Chişinăuean, posibilitatea să văd un alt tip de teatru, mai direct și fără compromisuri, creat din inspirație colectivă și nu din bugete asigurate, un teatru care te face să gândești liber. Îți mulțumesc pentru că știu pe pielea mea ce înseamnă să creezi ceva bootstrap în Moldova, nu pentru bani sau faimă, dar pentru că trebuie, pentru ca dacă nu faci tu, nimeni nu o sa facă.
Cu toate acestea, mare mi-a fost mirarea, să citesc în interviu despre un exemplu dat de tine drept bază argumentativă la moțiunea „Знаешь, в чем проблема, я думаю? В том, что мы себе, как граждане, вообще не задаем вопросов”. E vorba despre proiectul #UnArtOras pe care desigur fără rea voință l-ai etichetat drept unul conspirativ, suspect și ne la locul lui, etichete pe care nu le-ai fi pus, dacă ai fi urmat propria convingere de a da mai multe întrebări și de a privi pădurea de după copaci.
Fiind unul din inițiatorii proiectului #UnArtOras aș dori să te ajut să înțelegi mai bine despre motivația noastră și ideea pe care noi am dorit să o realizăm. Ca să mă abțin de la lungi prelegeri despre dedesubturile proiectului, o să notez niște convingeri simple pe care toți partenerii proiectului le-au împărtășit solidar.
Ce ar fi să avem un alt oraș – mai frumos, să ne cunoaștem talentele și să le promovăm? #UnArtOras este proiectul care…
Posted by Publicis Moldova on Saturday, March 12, 2016
#1. Proiectul #UnArtOras este o acțiune de PR în valorificarea patrimoniului cultural al Republicii Moldova şi promovarea esteticului printre cetăţeni. Nu-ți vine a crede poate, dar e într-atât de simplu, atât de elementar, arta noastră trebuie să fie cunoscută de noi, iar panourile, ne plac ele ori nu, la moment sunt cel mai eficient canal de comunicare.
#2. Toți partenerii proiectului condamnă dezmățul panourilor publicitare din oraș, inclusiv compania care ne-a acordat cele 50 de panouri, pentru că toți conștientizează că sunt prea multe, că sunt peste tot, că sufocă orașul. Dacă vrei să căutăm vinovații, cei pe care trebuie pe bună dreptate să-i etichităm, pur și simplu trebuie de găsit registrele cu panourile publicitare amplasate în 2006-2007 și să vedem diferența în raport cu 2016. O investigație Rise ori ZdG poate să ajute.
#3. #UnArtOras nu este un proiect despre panouri, el este o acțiune solidară a unui grup de oameni care doresc un alt tip de oraș, și noi nu ne vom opri aici. În decursul lunilor viitoare vom crea noi acțiuni și noi evenimente, care la rândul său vor necesita sprijinul tuturor în dezvoltarea lor. De ce să nu mergem solidar împreună spre schimbarea orașului spre bine?
#4. Proiectul a fost creat de către cetățeni pentru cetățeni, fără acoperire bugetară, costurile fiind acoperite de către partenerii privați sub umbrela unui partneriat public privat, care funcționează.
Sper ca vom găsi puncte de intersecție pe viitor în vederea schimbării orașului spre bine.
Cu respect,
Traian
P.S. Dacă artiștii nu sunt în viață, asta nu înseamnă că ei trebuie să fie uitați.”