Pe parcursul anilor 2010-2015, atât numărul de cadre didactice, cât şi numărul de elevi s-a redus semnificativ. Astfel, numărul de elevi s-a diminuat cu circa 16 la sută, iar numărul cadrelor didactice – cu 21 la sută.
Potrivit Sputnik, în anul de studii 2015-2016, numărul total de instituţii de învăţământ primar şi secundar general s-a diminuat cu 24 de unităţi comparativ cu anul de studii precedent. Şi-au sistat activitatea șase şcoli primare, 11 gimnazii, două licee şi cinci şcoli pentru copii cu deficienţe în dezvoltarea intelectuală sau fizică.
Totodată, 19 unităţi au fost transformate din gimnazii în şcoli primare, iar 30 de licee au devenit gimnazii. Actualmente, în ţară funcţionează 118 şcoli primare, 794 de gimnazii, 392 de licee şi 17 şcoli pentru copii cu deficienţe în dezvoltarea intelectuală sau fizică.
Numărul instituţiilor din mediul urban s-a micşorat cu cinci unităţi faţă de anul de studii precedent şi constituie 324 de unităţi, iar 997 de instituţii funcţionează în mediul rural, cu 19 unităţi mai puţin.
La începutul anului de studii 2015-2016, în învăţământul primar şi secundar general au fost cuprinşi 333,4 mii de elevi, mai puţin cu circa 2% faţă de anul de studii precedent.
Diminuarea numărului de elevi a rezultat în reducerea numărului de clase cu 4.385 de unităţi, începând cu anul 2010.
În anul 2015, numărul de absolvenţi ai învăţământului gimnazial a constituit circa 32 de mii de persoane sau cu 5,0% mai puţin faţă de anul 2014. În acelaşi timp, numărul de absolvenţi ai liceelor s-a diminuat cu 15%, înregistrând cifra de 13,7 mii de persoane.
În anul de studii 2015-2016, în instituţiile de învăţământ primar şi secundar general de zi şi-au desfăşurat activitatea didactică 29,6 mii de persoane, cu 3,9% mai puţin comparativ cu anul de studii precedent. Personalul de conducere constituie 3,5 mii de persoane sau 11,8% din totalul de cadre didactice.