(doc) Ministerul Educației a aprobat regulamentul de pregătire și redeschidere a grădinițelor din țară

Gradinița-1663-920×614

Ministerul Educației, Culturii și Cercetării și Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale au semnat ordinul comun referitor la aprobarea „Reglementărilor-cadru speciale” privind punerea în aplicare a „Instrucțiunii de pregătire pentru redeschiderea și reluarea activității instituțiilor de educație timpurie”.

Actul normativ aprobat conține reglementări specifice privind măsurile preventive (lucrările de reparație, dezinfecție, măsurile de curățare și igienă, remanierile de program, restricționarea accesului persoanelor străine pe teritoriul instituției, inclusiv a părinților, interzicerea organizării evenimentelor festive etc.), pe care instituția trebuie să le întreprindă pentru asigurarea funcționării în siguranță a instituției de educație timpurie și pentru minimalizarea riscurilor infectării copiilor și a personalului în timpul aflării în instituție.

Pentru redeschiderea grădinițelor/grupelor de copii preșcolari este necesar de parcurs trei etape de bază:
#1. etapa de pregătire a redeschiderii instituțiilor de educație timpurie: autoevaluarea oportunităților și riscurilor iminente privind redeschiderea instituției, conform „Instrucțiunii cu privire la pregătirea pentru redeschidere și reluare a activității instituției de educație timpurie”, realizarea acțiunilor și lucrărilor/dotărilor, în special cu echipamente de securitate individuală, cu produse de curățenie și dezinfectanți, conform „Raportului de autoevaluare” care finalizează cu aprobarea structurilor teritoriale ANSP și ANSA, elaborarea planului instituțional de redeschidere și reluare a activității, instruirea/informarea angajaților și a părinților despre noile condiții de activitate a instituției în perioada de carantină;
#2. etapa de testare: revenirea la grădiniță se face gradual, în funcție de situația epidemiologică din localitatea respectivă, cu una, două sau trei grupe de copii cu vârsta de la cinci la șapte ani, micșorate ca număr per grupă, cu micșorarea timpului de aflare a copiilor în instituție, în funcție de gradul de implicare a părinților în muncă, în una, două sau trei grădinițe din localitate/sector, în spațiile educaționale și de îngrijire pregătite din perspectiva controlului infecției COVID-19 etc.;
#3. etapa de bază: reluarea propriu-zisă a activității instituției, în conformitate cu „Reglementările-cadru speciale”:
— primirea copiilor (filtrul de dimineață, păstrarea distanței, limitarea intersectărilor grupelor de copii etc.);
organizarea procesului educațional și de îngrijire (activități preponderent în aer liber, dezinfecția jucăriilor, a materialelor didactice, educația copiilor pentru păstrarea distanței fizice etc.);
activitatea angajaților în perioada carantinei (purtarea măștilor în incinta instituției și când interacționează cu cel puțin o persoană, limitarea intersectărilor, igienizarea, dezinfectarea și aerisirea periodică a spațiilor, a suprafețelor etc.).

Regulamentul are 26 de pagini și a fost consultat cu specialiștii de la Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, Centrul Național de Sănătate Publică, Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor, cu reprezentanții Congresului Autorităților Locale din Moldova (circa 150 de primari), a organelor locale de specialitate în domeniul învățământului, precum și cu manageri de grădinițe (circa 240 de persoane), reprezentanți ai societății civile. Acesta poate fi găsit mai jos.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente