În contextul situației epidemiologice, campania națională de relansare a turismului #NeamPornit continuă cu îndemnul de a călători în siguranță – #NeamPornit #Protejați. Agenția de Investiții a organizat un eveniment online pentru a promova modul de a călători responsabil, dar și de a prezenta noi rezultate și inițiative din cadrul campaniei.

#NeamPornit #Protejați are scopul de a promova și de a susține relansarea graduală a turismului autohton prin respectarea măsurilor de protecție necesare pentru a preveni răspândirea COVID-19. Campania a fost inițiată la sfârșitul lunii aprilie pe rețelele de socializare pentru a stimula crearea noilor oferte turistice locale și pentru a crește consumul de produs intern în contextul în care sectorul ospitalității a fost lovit dur de efectele pandemiei.

 

Rodica Verbeniuc, directoare generală, Agenția de Investiții: „La momentul actual, campania se transformă într-un maraton de promovare și educare a călătoriilor protejate, ajustate la noile realități care vor face parte din viața cotidiană a tuturor. Protecția personală, asigurarea condițiilor de siguranță și călătoriile responsabile, fără riscuri de răspândire a epidemiei, devin un punct forte al fiecărei țări care își stabilește scopul de a fi nu doar o destinație atractivă pentru călătorii, ci o destinație pentru călătorii în siguranță”.

Sondaj național – așteptări, preferințe, impedimente

În cadrul evenimentului, Magenta Consulting a prezentat rezultatele unui sondaj național, organizat cu scopul de a identifica așteptările cetățenilor, de a evalua cererea reală a anumitor servicii și de a înțelege oportunitățile din turismul intern.

La studiu au participat circa 2 100 de respondenți cu vârstele cuprinse între 25 și 55 de ani. Potrivit rezultatelor, 71 % din moldoveni sunt interesați să viziteze destinațiile turistice autohtone, iar doi din trei respondenți preferă odihna activă.

Studiul mai arată că așteptările oamenilor de la o vacanță, indiferent dacă este peste hotare sau în țară, sunt: turismul familial (călătorie combinată cu vizita membrilor familiei), cultural, montan sau în natură, istoric și de recreere. Pe de altă parte, impedimentele în organizarea unei vacanțe sunt: prețurile exagerate, necunoașterea locurilor care pot fi vizitate și numărul redus de oferte în acest sens.

De asemenea, rezultatele sondajului reflectă că jumătate dintre respondenți sunt dispuși să achite peste 1 000 de lei pentru o zi de odihnă în Moldova.

 

Dumitru Slonovschi, director Magenta Consulting: „Studiul a fost realizat online și telefonic. În cadrul acestuia, am avut posibilitatea să comunicăm atât cu localnici, cât și cu diaspora. De asemenea, s-a desfășurat pe o perioadă de două săptămâni, fiind cea mai rapidă colectare de opinii din cadrul agenției noastre. Cu toate acestea, considerăm că rezultatele studiului sunt extrem de utile pentru ca agențiile de turism să-și seteze anumite priorități în crearea ofertelor”.

Studiul privind percepția moldovenilor față de turismul local poate fi accesat pe pagina campaniei neampornit.map.md, lansată în cadrul aceluiași eveniment.

Cea mai cuprinzătoare hartă digitală de până acum

Pagina web conține o hartă digitală interactivă și exhaustivă a destinațiilor turistice autohtone, obiectivele fiind clasificate în categorii ușor de accesat, în funcție de preferințele călătorilor.

 

Ludmila Slav, manageră de produs „Simpals”: „La această etapă, pe map.md avem secțiunea #NeamPornit, unde apar categorii cu destinații din țară. Fiecare obiectiv turistic este amplasat pe hartă și conține date de contact, descriere, poze, adrese web și traseul cu ajutorul căruia poți ajunge la destinația dorită. Totodată, harta oferă opțiunea de a adăuga locuri noi, mai puțin cunoscute, dar care merită a fi explorate”.

Site-ul neampornit.map.md și harta sunt disponibile în limbile română și rusă. Ulterior, vor fi traduse și în engleză, pentru a deveni o sursă accesibilă turiștilor străini.

Pagina web și harta digitală au fost create de compania „Simpals”. Identitatea vizuală a paginii este bazată pe identitatea grafică a brandului de țară „Pomul Vieții”, administrat de Agenția de Investiții și a fost dezvoltată de Agenția Creativă „Publicis”. Aceasta are, de asemenea, un aport semnificativ la conceptualizarea campaniei și a inițiativelor sale.

Start Maraton #NeamPornit #Protejați

Una dintre inițiativele campaniei este Maratonul #NeamPornit #Protejați, în cadrul căruia oricine poate participa și povesti despre destinațiile și experiențele turistice locale, promovând ideea de a călători responsabil și în siguranță.

 

Eugen Boico, director general, Agenția Creativă „Publicis”: „În această perioadă, a fost important să realizăm că sectorul este grav afectat de restricțiile introduse în contextul răspândirii COVID-19. De aceea, scopul Maratonului este de a promova un alt mod de a călători, și anume #protejați. În cadrul acțiunii vrem să identificăm oameni activi, care promovează călătoriile vigilente și care vor fi premiați. Cu toate acestea, trebuie să atenționăm publicul că nu este un maraton al premiilor, ci al bunului-simț, al călătoriilor responsabile”.

Pentru a lua parte la Maraton, doritorii trebuie să se inspire din harta www.neampornit.map.md privind destinațiile și itinerarul de călătorie și să dea un like la pagina de Facebook #NeamPornit (pentru a fi văzuți unde călătoresc). De asemenea, maratoniștii vor publica fotografii, videouri și istorii de la destinațiile vizitate, în care să promoveze călătoriile în siguranță și respectarea măsurilor de protecție. La postare este important să fie utilizat #NeamPornit #Protejați și @(tag) destinației despre care postează.

În susținerea acțiunilor campaniei se pot ralia toți doritorii de a-și redescoperi țara, călătorind #Protejați. Pentru informații, urmăriți pagina de Facebook #NeamPornit.

Campania națională #NeamPornit este realizată în parteneriat cu Agenția Creativă „Publicis”, Magenta Consulting, Profile Agency și „Simpals”.