Pe adresa echipei #diez a venit o scrisoare din partea studentei Andreea Axenti, care explică situația în care s-au pomenit cadrele didactice din Moldova în perioada crizei epidemiologice.

„Ieri am citit acest articol „Am obosit!” Care este realitatea studiilor online din Moldova în viziunea unui părinte și mă simt indignată din motivul că unii părinți dau vina pe profesori că lecțiile nu sunt predate pe placul lor. Mai jos anexez acest răspuns util pentru fiecare părinte, ca să înțeleagă că profesorii sunt mult mai necăjiți acum”, scrie Andreea Axenti.

„Până a scrie această «realitate», vă recomand să analizați care e situația în cadrele pedagogice, a Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii și să înțelegi aceste lucruri:

#1. Marea majoritate dintre profesorii ce activează sunt la pensie, respectiv pentru ei este extrem de greu să lucreze în așa condiții, sunt nevoiți să apeleze la ajutor din partea nepoților, copiilor, vecinilor. Nu poți pe o persoană în vârstă, în timp de câteva zile, să o înveți să se folosească de calculator, Word, Excel, Zoom, Classroom, Hangouts. Este la fel cum ai aștepta ca copilul numai născut să vorbească.

#2. Unii copii, cât și profesori, nu au internet nelimitat la domiciliu. Vă pare ireal, dar mulți pot trăi și fără internet.

#3. Unii copii, cât și profesori, nu dispun de calculator, telefon performant, tablete.

#4. Un copil, în mod normal, are zilnic cinci-șase lecții, uneori și șapte sau mai puțin. Cum vă imaginați ca de la 8.30 până la 14/15.00 să stai în fața ecranului? E foarte dăunător, chiar și cu pauzele de 10-15 minute.

#6. Toți profesorii din Republica Moldova sunt responsabili de informarea zilnică a stării de sănătate a familiei dumnevoastră, pe lângă restul informației care trebuie completată la fel, zilnic, online. Evidențiez că ei nu doar vă expediază temele pentru acasă scrise pe o foaie.
Ei sunt la dispoziția dumnevoastră zilnic, dacă aveți întrebări la efectuarea temelor pentru acasă. Sunt sigură că nu o să vă refuze nimeni!

#7. Majoritatea copiilor sunt iresponsabili, ei au vacanță, refuză chiar și puținele teme pentru acasă să le îndeplinească.

#8. Profesorul nu este vinovat că nu dispune de pregătirea, dispozitivele și măsurile necesare pentru o lecție online. Ministerul nu a realizat niciun site, nicio aplicație care să fie comodă liceelor, școlilor, colegiilor, universităților, grădinițelor, școlilor profesionale. Ei doar au scris în metodologie că fiecare profesor este responsabil ca subiectele lecției să fie transmise și temele pentru acasă să fie efectuate, pentru că lecțiile nu se vor recupera.

Aici deja vedem cât de organizat și responsabil este elevul, fie din clasele primare/gimnaziu, fie din liceu, toți sunt egali.

Credeți voi că ele au scris temele pentru acasă pe o foaie și atât? Câte teme pentru acasă au copiii voștri de făcut, ele dublu realizează, vă asigur.

Îmi pare rău că sunteți așa de nemulțumiți și din motiv că nu reușiți să ajutați la teme un singur copil, doi, trei, începeți a da vina pe altcineva. Dar să nu uităm că profesoara este de luni până vineri cu minimum 20 până la 30-32 de elevi într-o clasă.

Și ele pot, reușesc, sunt din fier aceste profesoare.

O să vă învățați să respectați în sfârșit profesorii, acum sunteți în pielea lor, fiți buni și primiți lecția de viață! O să vă învățați să-i respectați și să educați copiii astfel încât să îi respecte și ei”, explică Andreea.