Pe 23 noiembrie, în cadrul expoziției INFOINVENT, a demarat și ultima etapă a concursului în domeniul proprietății intelectuale pentru tineri. Acest concurs este organizat al treilea an consecutiv și captează cât mai mulți tineri în lumea proprietății intelectuale. La fel ca și în edițiile precedente, concursul a fost organizat în trei etape, la care am avut ocazia să descopăr din alte unghiuri proprietatea intelectuală.

#1. Toți cumpărătorii au o culoare de care sunt atrași

La nivel psihologic, fiecare cumpărător este atras de o anumită culoare a logoului, astfel culoarea logoul unui produs este foarte importantă pentru o strategie comercială. De exemplu, cei prezenți la concurs au aflat secretele unor culori precum:

# galben – optimism. Galbenul, fiind asemănat cu soarele și prezent în logoul unei firme, poate transmite sentimente de optimism, căldură și claritate clientului;

# roșu – energie. Roșul poate crește pulsul privitorului. Este o culoare puternică și caldă totodată, incitantă, și poate exprima urgența. Această culoare energică merge bine în industria de divertisment.

# albastru – forță. Un logo de firmă albastru poate semnifica forță, dar și calm. Într-adevăr, albastrul transmite sentimente de putere, trăinicie și liniște. Mărci de tehnologie, cum ar fi Dell, IBM sau Intel, uzează de acest mesaj al încrederii în albastru.

#2. Prima marcă comercială a apărut încă din antichitate

În Egiptul Antic, persoanele care se ocupau de creșterea și întreținerea animalelor le marcau, astfel istoricii consideră că pentru prima dată au fost marcate vitele de către proprietari, pentru a nu fi furate s-au încurcate. Imagini cu vite marcate au fost descoperite în mai multe morminte egiptene antice din anul 2700 î.Hr. Ulterior, au început să fie marcate și alte produse, iar multe țări care exportau produse aveau propriile mărci comerciale pentru a fi deosebite de celelalte.

#3. Pirateria este una dintre cele mai grave probleme ale secolului

Pirateria online cauzează despăgubiri enorme creatorilor. Cele mai mari pagube le suferă lucrătorii din domeniul filmelor, muzicii, televiziunii, software-uri. Din cauza descărcărilor ilegale, potrivit studiilor, numai Europa pierde miliarde de dolari.

#4. „Lacoste n-a câștigat valiza din piele de crocodil, dar a luptat ca un crocodil”

Crocodilul Lacoste se numără printre acele logouri celebre a căror poveste ți se întipăresc în memorie. Povestea faimosului crocodil începe în 1923, când jucătorul de tenis René Lacoste se plimba pe stradă cu căpitanul echipei sale, Alan Moore.

Trecând pe lângă vitrine, atenția celor doi a fost captată de un geamantan din piele de crocodil. Lacoste și Moore au făcut un pariu: dacă René câștiga următorul meci, Moore trebuia să-i cumpere acel geamantan. Lacoste a pierdut, dar un jurnalist a aflat povestea, iar în articolul său a menționat că „Lacoste n-a câștigat valiza din piele de crocodil, dar a luptat ca un crocodil”. Porecla s-a lipit imediat de Lacoste, care mai târziu a folosit imaginea crocodilului pentru propria companie, popular în prezent.

#5. AGEPI – deschis pentru tinerii inventatori

Simți că ai realizat o descoperire interesantă și că invenția ta ar putea aduce beneficii societății? Adresează-te celor de la AGEPI, înregistrează-ți invenția și protejează-ți drepturile de autor. Reprezentanții agenției sunt nespus de încântați să lucreze cu tinerii.

Evenimentul a fost organizat de Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), în parteneriat cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării din Republica Moldova, Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci din România (OSIM) și Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (ORDA). La eveniment au fost prezenți și reprezentanți ai Ministerul Educației, Culturii și Cercetării din Republica Moldova.

Autoare: Nicoleta Lisevici