Temele religioase din cadrul orelor școlare prezintă un subiect de dezbatere de mai mulți ani. Recent, un grup de activiști, printre care se regăsesc și părinți, a sesizat Consiliul pentru egalitate și a depus mai multe petiții ce țin de propaganda religioasă care persistă într-un manual școlar.

Sesizarea a fost făcută pe baza conținutului care se regăsește în manualul de clasa întâi „Educație Moral-Spirituală”.

„În modulul III, tema 20, «Credința» are afișate trei poze cu biserică și un preot creștin-ortodox și inscripția: «Fără credință, omul este o ființă rătăcită, nu el merge, ci vântul îl poartă», și următorul text: «Lumea este opera Bunului Dumnezeu. Fiul lui se numește Isus Hristos. I se spune Învățătorul sau Mântuitorul. Învățătura lui a dat naștere celei mai drepte și răspândite credințe – credința creștină». Deci, sa înțeleg că dacă nu sunt ortodox, sunt un rătăcit?”, explică Valeriu Zaporojan, unul dintre semnatari.

70143482_2328217460776024_3769421113247924224_n

Activiștii consideră că acest gen de conținut discriminează și dezbină copiii și societatea, deoarece în Republica Moldova există mai multe culte religioase, totodată sunt și familii care nu se atribuie vreunui cult religios, în general.

Inițiativa a fost pornită de activista Angelica Frolov, care a fost susținută și de alte persoane. Grupul de activiști a primit deja și un răspuns referitor la această situație. Aceștia urmează să participe la o ședință de audieri pe marginea acestui caz.

71062746_2328217440776026_1709781091323215872_n (1)

Nu este pentru prima dată când se depun sesizări referitoare la lecțiile de religie care au loc în școlile din Republica Moldova. Anul trecut, de exemplu, a mai fost depusă o sesizare cu referire la slujbele religioase din timpul careului școlar. După adresarea părintelui, administrația liceului a înlăturat acest obicei.

Totodată, unii părinți se plâng că, deși, lecțiile de religie nu sunt obligatorii, în multe instituții de învățământ elevilor nu li se oferă o alternativă. Astfel, aceștia au de ales între a frecventa lecțiile de religie sau a aștepta singuri, timp de 45 de minute, atât cât durează lecția.