Serviciu „Telefonul copilului” de 2 ani a ajutat peste 12.000 de copii. Acum este disponibil și online

1
Foto: bp.blogspot.com (imagine simbol)

„Vreau să fiu auzit” acesta este mesajul-cheie al serviciului „Telefonul Copilului” care de doi ani de activitate a recepționat circa 12.371 de apeluri, dintre care 10.097 sunt apeluri unice și 2.274 sunt apeluri repetate.

Principalele subiecte adresate specialiștilor de către copii sunt: comunicarea defectuoasă cu părinţii sau rudele apropiate, probleme de relaţionare între semeni, hărțuire în şcoală sau în cercul de încredere, lipsa de comunicare şi sentimentul de singurătate, dar şi probleme emoţionale, inclusiv subiecte de sexualitate.

Scopul serviciului „Telefonul Copilului” rezidă în sporirea nivelului de protecţie a copiilor prin accesul direct şi gratuit la consiliere psiho-emoţională şi informarea acestora despre drepturile lor şi modalităţile prin care acestea pot fi realizate şi apărate. De asemenea, beneficiari ai serviciului sunt şi părinţii sau îngrijitorii copiilor (în scop de consiliere, informare şi consultanţă), precum şi persoanele care doresc să refere cazuri privind necesitatea asistenţei unui copil.

În debutul conferinței, viceministrul Muncii, Protecției Sociale și Familiei, Viorica Dumbrăveanu a mulțumit Centrului Internațional „La Strada” pentru susținere în implementarea serviciului „Telefonul Copilului”, menționând: „Doar prin eforturi comune și cu o echipă de psihologi instruiți am reușit să înregistrăm rezultate pozitive în apărarea interesului copiilor dar și a părinților lor”.

La fel, de serviciile „Telefonul Copilului” au beneficiat și persoanele adulte care se informează despre: servicii alternative de protecţie, modalitatea de stabilire a regimului  de întrevedere, modul de obţinere a ajutorului material, procedura de înscriere în instituţii preşcolare, drepturile copilului și obligaţiunile părinţilor în raport cu copiii etc.

Totodată, la eveniment a fost lansată pagina web a serviciului „Telefonul copilului”, unde este prezentată informație relevantă pentru copii cât și pentru adulți privind drepturile lor și accesul la servicii sociale.

„Telefonul Copilului” este un serviciu global de asistenţă telefonică gratuită pentru copii, care operează cu un număr pan-european 116111, accesibil în 28 de state ale  Uniunii Europene. În Republica Moldova acest serviciu a fost lansat în iunie 2014, fiind implementat de Centrul Internaţional „La Strada” și gestionat de Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei.

Serviciul „Telefonul Copilului” activează non-stop, apelul este gratuit, confidențial și anonim. Acesta dispune și de mijloace de comunicare pe internet: skype: TelefonulcopiluluiMoldova116111 și pagina web: www.telefonulcopilului.md.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autor:Elena Guțu
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente