În timp ce unele reprezentante ale sexului frumos sunt în goana noilor achiziții pentru garderobă, trei specialiști în domeniul modei au decis să ne dea o lecție în plină primăvară despre cum să ne deschidem o afacere în domeniul vestimentar, să o promovăm și să vindem. Cu cafea, atmosferă plăcută și informație utilă, s-a desfășurat workshop-ul din 21 aprilie la Centrul de Excelență în Design și Tehnologii, ZIP-House.
Invitatele evenimentului de la Fashion Guide Moldova, stilistul și jurnalista specializată în domeniul modei, Doina Popov, director în publicitate și PR, Elena Ganciucova și co-fondatoarea, Project și Social Media manager, Svetlana Postolachi au pus totul pe policioare. Dacă vrei să deschizi o afacere în domeniul modei, este o rețetă destul de simplă.
Doina Popov a venit cu câteva îndrumări și anume:
# Înainte de a lansa un brand, țineți cont de piața autohtonă și concurență;
# Alegeți inovația pentru a fi remarcați din start;
# Inspirați-vă din diverse culturi, istorie, călătorii, artă;
# Analizați tendințele și modul în care funzționează brandurile renumite;
# Stabiliți target-ul, adică alegeți corect clienții voștri pentru a înțelege ce trebuie să creați mai departe, ce buget au, ce mod de viață duc, de ce au nevoie;
# Alegeți stofe de calitate;
# Și cel mai important, oferiți brandului o istorie, nu promovați hainele, ci un stil de viață (Ex: Dolce& Gabbana promovează stilul de viață italian, tradiția, feminitatea);
# Investiți în calitate, în poze bune, ceea ce înseamnă o echipă bună formată din designer, stilist, fotograf, modele. De asemenea, alegeți corect decorul și locația.
Atunci când vrei să promovezi brandul tău, cel mai important lucru pe care trebuie să-l faci este să îți dai seama încotro se îndreaptă clienții tăi și cum poți să fii în fața lor, spune tatăl marketingului, Philip Kotler.
Pentru asta, Elena Ganciucova a relatat despre pilonii marketing-lui: Produs, preț, locație și promovarea produsului.
# Un produs bun este ca o carte de vizită, așa că oferă-le clienților produsul cel mai bun;
# Prețul trebuie să fie în dependență de tipul clienților pe care îi țintiți;
# Țineți cont de tipul clienților, fie ei dominanți, ușor influențabili, stabili sau meticuloși;
# Oferiți-le posibilitatea clienților să afle cumva de apariția pe piață sau noile piese vestimentare;
# Promovați produsul inclusv prin împachetare. Judecăm după ambalaj și apoi ceea ce e înăuntrul lui. Aveți grijă ca prețul împachetării să nu fie mai mare decât însăși piesa vestimentară.
În cele din urmă sunteți gata să vindeți chiar online.
# Site-urile și rețelele de socializare vă permit actualmente să aveți un număr colosal de potențiali clienți;
# Investiți în site-uri bine realizate, altfel riscați să pierdeți timp și bani. Atunci când un consumator nu poate accesa un site, se încarcă greu sau nu este informație completă, părăsește site-ul.
# Da, sunt necesare și evenimentele de „după cortină”. Astfel reușești să promovezi produsele în mod lejer (noi colecții, activitatea brandului, prezentarea lucrului în echipă, de cine și unde au fost purtate ținutele etc);
# Publicitate prin imagine, content pentru toate dispozitivele mobile;
Frumusețea va salva lumea, iar simplitatea acestor repere fiți siguri că o puteți aplica pentru a vă dezvolta orice tip de afacere.
Material realizat de Irina Gribincea