(foto) Irina Calancea – de la asigurări la pantofar. Acum are comenzi din Dubai și Liban

12733544_1068539943199620_5535618788688365105_n
Foto:Rome Fashion Week

Irina Calancea (32 ani) avea un job în asigurări, cu ore peste program și deadline-uri, când și-a dat seama că dacă tot lucrează atât de mult, ar fi cazul să o facă pentru ea. Așa că timp de doi ani a economisit din salariu și a început să studieze piața, până să decidă că va face pantofi din piele la comandă. Acum are comenzi din Dubai și Liban, scrie Wall-street.ro.

„Venitul stabil m-a ajutat să economisesc. Nu am fost o fire cheltuitoare și știam că va sosi momentul în care voi face ceva constructiv. Impulsul a venit din faptul că am văzut cum este să muncești foarte mult pentru angajator. Cu toată dedicația, atunci când nu este business-ul tău, simți o presiune când vine vorba de orele peste program și dead-line-uri. Și m-am gândit că aș munci cu mult mai mult drag dacă aș ști că pun cărămidă peste cărămidă pentru a construi propriul business”, povestește acum Irina Calancea, originară din Republica Moldova.

 

Foto: Instagram / Eva Elena / @evasphotographycom
Foto: Instagram / Eva Elena / @evasphotographycom

Astfel, cu 4.000 de euro, bani economisiți din surse proprii și dintr-un mic ajutor de la părinți, tânăra a lansat business-ul Irka Shoes în Chișinău, la începutul anului 2012. Mare parte a investiției a mers în material, cumpărat din Italia, Ucraina și Dubai. Investiția a fost recuperată după un an și câteva luni, după ce în primul an a vândut aproximativ 500 de perechi de pantofi. În prezent, Irina Calancea are un magazin fizic la Chișinău și unul online în România.

„Ma gândesc cu melancolie la prima pereche pe care am desenat-o și produs-o efectiv. Era la începutul anului 2011, când, după mult research, am decis că este cazul nu doar să mă joc cu creionul pe foaie, ci să creez un prototip de pantof. Era un pantof clasic, Escarpen, de piele întoarsă, culoare bej pe care mi l-a solicitat prima clientă”, își amintește tânăra antreprenoare pentru care singura legătura cu lumea modei este Colegiul de Design Vestimentar pe care l-a absolvit.

Irina este cea care face designul pantofilor, iar mâna sa dreapta este un modelier care se ocupă de partea tehnică. În același timp, antreprenoarea colaborează cu câteva ateliere pentru realizarea pantofilor. Într-o lună vinde 70-75 de perechi de pantofi în Republica Moldova și România, la care se adaugă 10-15 comenzi lunar din străinătate. Cele mai exotice locuri în care a trimis pantofi și sandale Irka Shoes sunt Liban și Dubai. Și, deși online-ul este în creștere la modul general în vânzări, atunci când vine vorba de încălțăminte, magazinul fizic este „o necesitate”, spune antreprenoarea, care la începutul acestei luni a prezentat o colecție la Rome Fashion Week.

 

Foto: Instagram / Eva Elena / @evasphotographyco
Foto: Instagram / Eva Elena / @evasphotographyco

„În Republica Moldova publicul încă este reticent la cumpărături online”

„Online-ul este denumit regele vânzărilor, însă în producția de pantofi, clientele abia încep să se obișnuiască cu măsura corectă, curieratul, probat și acceptat produsul. Magazinul fizic este o necesitate a acestui business, pentru că oferă posibilitatea clientului de a proba mai multe tipuri de calapod, toc. Un procentaj aproximativ înseamnă 35% pentru online și 65% offline. În Romania, am observat o mai mare încredere pentru cumpărăturile online, în schimb în Republica Moldova publicul încă este reticient”, explică proprietara Irka Shoes.

Prețurile diferă în funcție de model, design, complexitate și accesorii, termen de execuție, fapt pentru care acestea variază între 300 și 800 de lei. Anul trecut business-ul cu pantofi i-a adus tinerei antreprenoare o cifră de afaceri de 40.000 lei (n.r. românești), iar în 2016 vizează o creștere ușoară si, totodată, plănuiește să deschidă un atelier de producție propriu în România.

„Dacă dorești sa te apuci de propria afacere, trebuie să nu fii comod. Tinerii au o impresie greșită, că vor lucra mai puțin decât pentru angajator sau că vor avea profit extrem de mare foarte ușor. Pentru a porni pe un drum individual, este nevoie de o sănătate de fier și o fire axată pe soluționare, întrucat zilnic apar lucruri de care doar tu răspunzi, fiecare angajat așteptând aprobarea ta”, conchide Irina Calancea despre ce înseamnă să aibă o afacere.

 

IMG_1264_zpshzmflnes

IMG_1373_zpsgpmlajfd

IMG_1454_zpspstjldji

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente