S-a depistat că pe drumurile naționale lipsesc 1.721 de indicatoare, iar pe drumurile locale – 6.035 de indicatoare, fapt ce sporește riscul producerii accidentelor rutiere.
Inspectoratul Național de Patrulare (INP) a sesizat despre acest lucru Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor (MTID), care este instituția responsabilă prin lege să garanteze siguranța transportului în trafic, prin asigurarea unei stări tehnice bune a drumurilor publice, instalarea indicatoarelor rutiere, asigurarea marcajelor rutiere și înlăturarea oricăror neajunsuri depistate.
De asemenea, 71 de tronsoane ale drumurilor naționale și 11 tronsoane ale drumurilor locale sunt considerate a fi periculoase, cu o frecvență sporită de producere a accidentelor rutiere. Top cinci astfel de porțiuni de drumuri naționale sunt: Orhei, km. 33-34; Edineţ, km 78+200-79+200; Comrat, km 115-116; Anenii Noi, km 35-36; Călăraşi, km 52+700-53+700, unde, în doar primele patru luni ale anului, au fost înregistrate 58 de accidente rutiere cu peste 50 de persoane traumatizate.
De asemenea, inspectorii pentru sistematizare a circulației rutiere din cadrul INP au expediat 135 de sesizări, în doar primele patru luni ale acestui an, în adresa întreprinderilor rutiere teritoriale privind îmbunătățirea condițiilor de circulație a transportului și pietonilor pe segmentele de drumuri și străzi cu rată înaltă a accidentelor rutiere.
Pentru a diminua riscul producerii accidentelor rutiere, INP a propus în adresarea sa către Minister:
– instalarea indicatoarelor de limitare a vitezei de deplasare pe tronsoanele de drumuri respective și a indicatoarelor informative;
– iluminarea stradală a trecerilor de pietoni și construcția parapetului pietonal în locurile periculoase prin localități;
– divizarea fluxurilor de circulație a automobilelor cu parapet de siguranță median;
– semnalizarea și amenajarea corespunzătoare a locurilor de întoarcere a transportului.
Scopul acestor verificări, organizate de INP este aprecierea stării tehnice a drumurilor privind corespunderea lor la normele și cerințele pentru siguranța rutieră, pentru a reduce rata de accidente rutiere și a asigura securitatea participanților la trafic.