Acum câteva zile a fost lansat ambițiosul proiect EduSoft Hackaton, unde câteva grupuri de tineri lucrează la crearea unui concept de aplicații ce ar ajuta la studiul mai intensiv al matematicii în școli.
În cadrul evenimentului de deschidere au fost prezenți mulți oaspeți de vază, care influențează procesul educației în țară, inclusiv și cel al educației în IT. Echipa #diez a discutat cu Kumail Jetha, Directorul General Endava Chișinău, care a spus că este important pentru companiile de IT private din țări precum Republica Moldova, în curs de dezvoltare a acestor industrii, să sprijine astfel de evenimente externe. „Ele ajută la dezvoltarea comunității, la dezvoltarea oamenilor și demonstrează că există un ecosistem construit și că nu este vorba doar despre veniturile companiilor din sectorul privat. Deci, există o obligație, o responsabilitate socială, dacă doriți, pentru sectoarele private pentru a sprijini aceste inițiative, de fapt chiar să organizeze astfel de inițiative în acest tip de mediu. Aceasta este o parte din ceea ce facem. Da, noi credem cu pasiune că mediul și locurile în care operează Endava sunt în sprijinul nostru, așa că și noi ar trebui să dăm înapoi și să sprijinim comunitatea, astfel încât să ne dezvoltăm și să beneficiem împreună de rezultate”, explică Kumail.
Astfel, cei puțin peste 40 de tineri aleși pentru hackaton au fost divizați pe echipe pentru a lucra asupra conceptelor aplicațiilor. Iată care sunt ideile la care muncesc tinerii:
#1. Echipa „Born to Code”
Tinerii dezvoltă o aplicație ce va avea funcția de vază de prezentare a temei ariilor. Aplicația va conține testări și jocuri.
#2. Echipa „100%”
Tinerii dezvoltă, de fapt, două idei de aplicații. Prima presupune prezentarea temei procentelor, dirijată de către profesor, iar a doua va conține jocuri pe nivele pentru studiul procentelor, iar aplicația va putea fi accesată de elevii care stau acasă.
#3. Echipa „Konio Softworks”
Aplicația va conține testări-fulger în timpul lecțiilor. Profesorul va afișa cu ajutorul proiectorului întrebările, la care studenții răspund rapid de la telefonul sau calculatorul propriu.
#4. Echipa „Green Tea”
Prin intermediul aplicației vor fi predate tema ariilor într-un mod dinamic, prin modelare și manipulare în spațiu a ariilor. Exercițiile de verificare pot fi executate și acasă, iar mai apoi, elevul poate expedia rezultatele profesorului.
#5. Echipa „Snack Tag”
Tinerii dezvoltă o aplicație pentru predarea temelor ariilor. Aplicația va avea integrat un joc pentru simplificarea procesului de învățare.
#6. Echipa „Google Plex”
Echipa lucrează la dezvoltarea unei aplicații care va ajuta elevii să învețe tema fracțiilor. Membrii echipei au realizat conceptul și lucrează la designul interfeței. Toate exercițiile pentru toate clasele vor avea o structură unică, de bază. Aplicația va conține un joc interactiv, cu puține cifre și mai multe formule, care vor ușura procesul de înțelegere a subiectelor. Jocul din aplicație va avea trei nivele de dificultate – ușor, mediu și avansat.
#7. Echipa „Floating Point”
Tinerii lucrează asupra unei platforme, care va integra toate temele din matematica claselor a 5-a și a 9-a.
#8. Echipa „La pătrat”
Aplicația va conține tema formulelor simplificate de calcul. De asemenea, în cadrul aplicației vor fi implementate jocuri interactive pentru un studiu mai dinamic.
În curând, echipele vor participa la o sesiune de pitching, în urma căreia vor fi alese cele mai bine teme care vor urma să fie dezvoltate și testate. Urmărește #diez, dar și pagina proiectului, pentru a fi la curent cu toate noutățile despre EduSoft.