În cadrul Moldova ICT Summit 2015, la sesiunea de ICT4Society, MiLab a organizat un atelier, în cadrul căruia elevii și studenți au fost invitați să participe și, timp de o singură oră, să genereze idei inovative pentru școli.
Echipa #diez vă prezintă rezultatele acestui atelier:
Ideea #1
Membrii echipei, Ion, Daniel, Alexandru și Iulia, au venit cu ideea care constă în implementarea softurilor educaționale în procesul de predare al matematicii. În această schimbare ar fi implicați elevi, profesori si studenți de la facultăți de IT și de la Universitatea Pedagogică.
Conform soluției propuse – studenții ar putea face practica de programare, pregătind un soft – sub aspect de joc, care poate fi utilizat atât în timpul orelor de matematică la calculatoarele din școală, cât și în loc de temă pentru acasă. Jocurile vor consta din mai multe nivele/capitole care s-au corelat cu capitolele studiate în mod normal la matematică. Matematica este o materie nu tocmai preferată de toți elevii și majoritatea din ei se confruntă cu probleme legate de neînțelegerea acesteia încă din clasele gimnaziale.
Ideea #2
Ideea proiectului echipei nr.2 constă în realizarea unei platforme care ar include o listă cu evenimente, concursuri și alte activități din cadrul unor școli sau care ar avea loc la nivel interșcolar.
Mai mult decât atât, pe această platformă vor putea fi discutate ideile elevilor, părinților, profesorilor sau chiar ale absolvenților, în cadrul unui forum. Pe lângă toate acestea ar exista și un top al elevilor de performanță și unul al școlilor care au câștigat anumite concursuri, pentru a identifica personalitățile mai deosebite și a motiva instituțiile să evolueze. O astfel de platformă ar fi destul de complexă și ar avea scopul de a facilita și a stimula organizarea competițiilor interșcolare.
Ideea #3
Platforma la care s-a gândit echipa nr. 3 are ca scop să permită o mai bună utilizare a resurselor disponibile între instituții. Facilitarea și monitorizarea ar fi centralizată (minister). Această platformă ar permite cadrelor didactice să nu fie legate de o instituție, așa cum e în prezent, ci să facă parte dintr-un sistem automatizat ca resursă, acolo unde este nevoie de acoperit un anumit material/subiect (exemplu din alt sector: serviciul de taxi).
Pe platformă vor fi indicate disponibilitățile cadrelor, orarele respective, cerințele necesare etc. Orele opționale, la fel, ar fie generate automat. E important de introdus și aspecte de gamification – prin generarea de rezultate, arhive calitative, concursuri câștigate, platforma să fie ranked-based și să claseze profesori, rezultate, instituții, după un rating anumit și să ofere posibilitatea de creștere a acestuia prin participare.
MiLab – o platformă creată de PNUD Moldova și Centrul de Guvernare Electronică, prin care actori din domeniile public, privat și non-profit identifică și experimentează inovațiile în soluționarea problemelor sociale.