Luni, 6 aprilie, Asociația Națională pentru Turism Receptor din R.Moldova(ANTRIM), cu suportul proiectului USAID Creșterea Competitivității și Dezvoltarea Întreprinderii (CEED II) vor lansa prima aplicație mobilă cu imaginea Noului Brand Turistic – simbolul Pomului Vieții.
Aplicația prezintă top 50 atracții turistice din Moldova, fiind dezvoltată de către o companie privată ce are în portofoliu aplicația Slovenia’s Top 50, după modelul căreia a fost elaborată. Aici au fost incluse cele mai cunoscute vinării, monumente culturale și arhitecturale, muzee și mănăstiri din Moldova.
Totodată, aplicația va fi disponibilă în două versiuni: pe iOS și Android, în AppStore și, respectiv, Google Play și va putea fi descărcată gratuit. Designul acesteia corespunde standardelor ghidului de utilizare a brandului turistic și este în limba engleză. Aplicația oferă informații generale despre destinații, localizarea acestora pe hartă, cu posibilitatea de a planifica o vizită, de a invita prietenii prin intermediul rețelelor de socializare, de a stabili și vizualiza traseul, utilizând harta în regim offline, precum și alte opțiuni.
Lansarea aplicației mobile Moldova Holiday este parte a unei ample campanii de promovare a Brandului Turistic, care va începe în această săptămână în cadrul Aeroportului Internațional Chișinău, care constă din plasarea bannerelor cu noul brand turistic și distribuirea a 10.000 de cartele SIM cu 3G gratuit în perioada 10 – 24 aprilie, pentru toți vizitatorii străini în zona de sosire a aeroportului, cu scopul de sensibilizare față de atracțiile turistice și noile posibilități de self-traveling în Moldova. Aceste cartele vor avea imprimate QR codul aplicației.
Avansarea în tehnologia mobilă oferă consumatorilor experiențe mai semnificative, influențând foarte mult comportamentul acestora în ceea ce privește călătoriile. În cadrul imens și diversificat al pieței aplicațiilor mobile, cele cu profil turistic se clasifică pe al 7-lea loc între cele mai descărcate tipuri de aplicații. O cifră impresionantă de 60% din totalul de 1,75 miliarde de utilizatori de smartphone-uri au descărcat aplicații legate de călătorie, 45% din același grup intenționează să folosească aplicații mobile pentru a planifica o viitoare vacanță.
Campania este realizată cu suportul proiectului USAID CEED II, în parteneriat cu ANTRIM, Agenția Turismului, Aeroportul Internațional Chișinău, Orange Moldova și Departamentul Poliției de Frontieră.